REVIEW: W7 IN THE BUFF EYE COLOUR PALETTE

REVIEW  W7 IN THE BUFF EYE COLOUR PALETTE header2

Het In the Buff palette van W7 wilde ik al een hele tijd hebben, maar ik liep hem constant mis. Bij de OP = OP voordeelshop hadden ze hem ook, maar hij was steeds uitverkocht. Laatst waagde ik nog een poging en kon mij enkele minuten later de blije eigenaresse van het oogschaduw palette noemen. De afgelopen tijd testte ik hem uit, vandaag review ik hem.

REVIEW  W7 IN THE BUFF EYE COLOUR PALETTE 2

Het W7 In the Buff palette is momenteel ontzettend gewild. Waarom? Het blijkt een goede dupe te zijn van het Naked 2 palette van Urban Decay. De Naked paletten van Urban Decay staan al jaren bovenaan mijn verlanglijstje, maar ik geef niet zo snel €45 uit aan één make up product. En dat is misschien maar goed ook, mocht deze dupe van W7 net zo mooi zijn.

REVIEW  W7 IN THE BUFF EYE COLOUR PALETTE 6

De Naked paletten van Urban Decay bestaan uit twaalf nude oogschaduwkleuren. De finishes variëren per oogschaduw en alle kleuren uit een Naked palette zijn met elkaar te combineren. Naked 1 bestaat voornamelijk uit warme kleuren, Naked 2 voornamelijk uit koele kleuren en Naked 3 voornamelijk uit roze kleuren. Het In the Buff palette heeft dezelfde kleuren als het Naked 2 palette en is daardoor voornamelijk koel van kleur. Het liefst had ik ook een dupe van Naked 1 gezien, aangezien ik zelf een warme ondertoon heb en warme kleuren mij daardoor een stuk beter staan dan koele. Maar hé, met zo’n koopje mag ik niet al te kritisch zijn.

REVIEW  W7 IN THE BUFF EYE COLOUR PALETTE 5

DE VERPAKKING

De verpakking is ook volledig nagedaan van het Naked 2 palette. Wat me opvalt is hoe licht het palette is. Het palette ziet er in ieder geval zwaarder uit dan het in het echt blijkt te zijn. De verpakking is gemaakt van blik en sluit goed. Hij zal waarschijnlijk niet opeens open gaan in tas. Handig voor onderweg!

REVIEW  W7 IN THE BUFF EYE COLOUR PALETTE

Op de achterkant zit een sticker met daarop de kleuren en hun namen. De kleuren op de sticker komen niet helemaal overeen met de daadwerkelijke kleuren. Op de sticker zijn ze intenser en iets donkerder. In totaal weegt het palette 15,6 gram. Als je het gewicht van de verpakking weg denkt kom je denk ik op zo’n 1 gram per oogschaduw uit. Kleiner dan bij de gemiddelde oogschaduwmono’s (die zijn vaak 2,5 gram), maar alsnog kan je hier een poos mee doen.

REVIEW  W7 IN THE BUFF EYE COLOUR PALETTE 7

Wat W7 niet heeft overgenomen van het Naked 2 palette is de spiegel aan de binnenkant. Jammer, want dat was ideaal geweest voor bijvoorbeeld onderweg. Naast de oogschaduws bevat het palette een dubbelzijdig kwastje. Aan de ene kant zit een sponsapplicator en aan de andere kant een stevige, platte kwast. De sponsapplicator vind ik niks, maar die gebruik ik dan ook nooit. De kwast is niet echt van goede kwaliteit, maar er is prima mee te werken als je niks anders bij de hand hebt.

REVIEW  W7 IN THE BUFF EYE COLOUR PALETTE 000

DE KLEUREN

De namen van de kleuren staan op de achterkant van de verpakking. Het palette bevat de volgende kleuren:

–          Buff: een matte crèmekleur die goed als highlighter te gebruiken is.
–          Camel: een gouden kleur met shimmers.
–          Sand: ook een mooie highlighter, maar een koelere en meer roze kleur dan Buff, met meer glans erin.
–          Dust: een shimmery bruine oogschaduw die naar koper neigt.
–          Chocolate: geen chocoladebruin, wat je bij de naam wel zou verwachten, maar een matte taupe kleur. Fijn, want die zijn niet zo makkelijk te vinden terwijl ik het een mooie kleur voor oogschaduw vind.
–          Topaz: donkerbruin met gouden shimmers.
–          Earth: lichtbruin met shimmers.
–          Storm: een grijsbruine kleur.
–          Silk: koelbeige met shimmers.
–          Wave: roestbruin met shimmers.
–          Thunder: heel donkerbruin met gouden shimmers.
–          Onyx: een matte, zwarte kleur.

REVIEW  W7 IN THE BUFF EYE COLOUR PALETTE 8

V.l.n.r.: Buff, Camel, Sand, Dust. 

REVIEW  W7 IN THE BUFF EYE COLOUR PALETTE 9

V.l.n.r.: Chocolate, Topaz, Earth, Storm.

REVIEW  W7 IN THE BUFF EYE COLOUR PALETTE 0

V.l.n.r.: Silk, Wave, Thunder, Onyx. 

Er zit veel variatie tussen de kleuren. Bij sommige paletten heb ik soms dat ik zit van: hadden ze er maar een …. bij gedaan, maar dat heb ik bij dit palette totaal niet. Hij is gewoon precies goed zo. Je kan er dan ook alle kanten mee op: een subtiele naturel look, maar ook zwoele smokey eyes.

SWATCHES

Zal je net zien: heb ik het artikel bijna af en kijk ik naar mijn swatchfoto’s om de kleuren goed te kunnen beschrijven, kom ik tot de ontdekking dat ik de kleur ‘wave’ helemaal was vergeten te swatchen. Baal, baal. Gelukkig kwam gisterochtend net het zonnetje tevoorschijn toen ik dit ontdekte, dus kon ik alsnog foto’s maken in goed licht. Yaay!

REVIEW  W7 IN THE BUFF EYE COLOUR PALETTE 14 REVIEW  W7 IN THE BUFF EYE COLOUR PALETTE 13 REVIEW  W7 IN THE BUFF EYE COLOUR PALETTE 11

REVIEW  W7 IN THE BUFF EYE COLOUR PALETTE 15REVIEW  W7 IN THE BUFF EYE COLOUR PALETTE 12 REVIEW  W7 IN THE BUFF EYE COLOUR PALETTE 16

V.l.n.r.: Buff, Camel, Sand, Dust, Chocolate, Topaz, Earth, Storm, Silk, Wave, Thunder, Onyx.

De oogschaduws zijn zeer goed gepigmenteerd. Zeker als je naar de prijs van het palette kijkt. Ik heb wel eens duurdere oogschaduws gehad die een veel slechtere kwaliteit hebben. Wel pakken de oogschaduws op het ooglid iets minder mooi uit, maar alsnog zijn de kleuren mooi. Een oogschaduwprimer is een must. Zonder blijven de oogschaduws niet goed zitten en zijn de kleuren minder goed zichtbaar. Nu gebruik ik altijd oogschaduwprimer, dus voor mij is het geen probleem. Maar als je zelf nooit oogschaduwprimer gebruikt is het handig om er een aan te schaffen als je van plan bent dit palette te gaan gebruiken.

REVIEW  W7 IN THE BUFF EYE COLOUR PALETTE 00

Twee heel simpele ooglooks gemaakt met het In the Buff palette. Niet echt bijzonder ooglooks, maar ik was ziekjes die dag en had geen zin in uitgebreide ooglooks. Die houden jullie dus nog van mij tegoed. Maar de ooglooks laten wel zien dat je verschillende kanten op kan met de kleuren uit dit palette. 

Ik ben erg blij met het palette. De prijs/kwaliteit verhouding is heel goed. Voor minder dan 1 euro per oogschaduw krijg je goede kwaliteit. De oogschaduws kruimelen amper en zorgen niet voor fall out. Met een oogschaduwprimer eronder blijven ze de hele dag mooi zitten. En de kleuren zijn gewoon ideaal als je van naturel kleuren houdt. Mooi palette!

VERKRIJGBAARHEID

Het W7 In the Buff palette is verkrijgbaar bij de OP = OP voordeelshop en kost €7,98. Daarnaast is hij verkrijgbaar bij verschillende webshops en blijkt hij soms ook te koop te zijn bij de DA drogist aan de Prinsenstraat in Amsterdam. Daar wilde ik hem echter eerst halen en toen lag hij er niet meer, dus ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat hij daar nu weer verkrijgbaar is.

Wat vind jij van dit palette? Ga je voor de versie van W7 of kies je toch voor de officiële van Urban Decay?

Xx Sarah

 

Pssst… vandaag is de allerlaatste dag dat je op mij kan stemmen voor de Insiders Tip van de Maand op Stylefruits. Stemmen kan hier. Ik zou het heel lief vinden als jullie op mij willen stemmen! 

5 gedachtes over “REVIEW: W7 IN THE BUFF EYE COLOUR PALETTE

  1. Madeleine zegt:

    Heel mooi! Ik zit wel aan dit pallete te denken. Alleen gebruik niet dagelijks make-up en heb nog zoveel. Ik vind t het wel erg mooi! Nog een tip: je hebt deze ook bij de DA in de Leidsestraat! (Stond er laatst iets te lang naar te turen)

    • saarenzo zegt:

      Bedankt voor de tip! En het is echt een aanrader hoor! Ik heb stiekem ook al genoeg make up en draag geeneens zo vaak oogschaduw. Dit palette had ik dus eigenlijk helemaal niet nodig. Maar voor de prijs kan je hem niet laten liggen. En de kwaliteit is echt goed!

Geef een reactie

