PERSOONLIJKE DOELEN VOOR JUNI

0dd29b1c75bce190ef807e599352de41

Op Teskuh.nl zag ik laatst een artikel over maandelijkse persoonlijke doelen. Dit vond ik zo’n leuk idee, dat ik besloot het zelf ook te doen. In mijn hoofd bedenk ik vaak wel wat ik in een bepaalde maand wil bereiken, maar ik zet het normaal nooit op papier. Tot nu!

De meesten lijken rond Oud & Nieuw druk bezig te zijn met het bedenken van goede voornemens voor het nieuwe jaar. Vaak onrealistische doelen die na een paar maanden alweer vergeten zijn. Daarom zijn maandelijkse doelen zo handig. Je kan makkelijker bedenken hoeveel tijd je die maand ongeveer hebt en wat je in die tijd allemaal wil bereiken. Ik ging aan de slag en bedacht mijn persoonlijke doelen voor juni.

706148b0c2e11aa1faa735c4148edff7

BEGINNEN MET HARDLOPEN

Ik heb echt een hele slechte conditie. Als ik naar de trein moet rennen ben ik tien minuten lang buiten adem. Vroeger heb ik op atletiek gezeten, maar sinds die tijd lijkt mijn conditie alleen maar achteruit te zijn gegaan. En dat terwijl ik voordat ik op atletiek ging heel goed lang kon rennen. Zo raar! Ik woon vlak bij een hei en mijn vriend vlak bij een park, dus de goede renomgevingen zijn al in de buurt. En vorige maand heb ik bij de Forever 21 wat sportkleding gekocht. Ik ben er dus helemaal klaar voor!

Eigenlijk wilde ik al eerder beginnen, maar toen was ik druk bezig met mijn scriptie. Ik sprak met mijn moeder en vriend (met wie ik ga hardlopen. Met mijn moeder als ik thuis ben, met mijn vriend als ik in Amsterdam ben) af dat ik eerst zou wachten tot de deadline van mijn scriptie en daarna zou beginnen. En dat was ook echt het plan. Ik had mijn sportkleding meegenomen naar mijn vriend, want we zouden dat weekend samen beginnen… werden we ziek! Dit klinkt echt als de grootste smoes ooit, maar we waren allebei ziek en het regende teveel om alsnog te gaan rennen. Maar ja, nieuwe maand, nieuwe kansen!

b3fc81bae43bf8e1e92b1ad70a605141

MIJN STUDIE AFRONDEN

Op het moment dat jullie dit lezen zit ik vol spanning constant mijn schoolmail te vernieuwen, omdat het cijfer van mijn scriptie elk moment binnen kan komen. Aaaah, zo spannend! Op zich heb ik een goed gevoel over mijn scriptie, maar hoe langer ik moet wachten op mijn cijfer (inmiddels al twee weken), hoe zenuwachtiger ik word.

Als het een voldoende is (waar ik heel erg van hoop en maar gewoon van uitga), heb ik eind juni mijn mondelinge verdediging en als ik die haal ben ik klaar. Helemaal klaar! Na vier jaar studeren heb ik dan alles gehaald. De diploma uitreiking is pas in juli, maar aangezien alle belangrijkste dingen plaatsvinden in juni zet ik hem er maar gewoon bij.

eca56b477b28a47d122305477cc05846

MEER AAN MIJN BLOG WERKEN

Toen ik net met mijn scriptie was begonnen, schreef ik in elk weekend alle artikelen voor een hele week. Hierdoor hoefde ik doordeweeks niet meer ’s avonds nog snel artikelen voor de volgende dag te schrijven en kon ik rustig aan mijn scriptie werken. Na een tijdje kreeg ik het drukker met mijn scriptie en schoot het schrijven voor mijn blog er een beetje bij in. Nu ben ik weer terug bij af en zit ik bijna elke dag voor de dag erna snel een artikel in elkaar te flansen. Dit vind ik zonde, want soms heb zin om iets heel anders te doen, maar ik wil wel dat er (bijna) elke dag een artikel verschijnt. Daarom wil ik sowieso weer proberen om in de weekenden zo veel mogelijk artikelen te schrijven. Op die manier wordt het niet zo’n verplichting om elke dag te gaan bloggen. Begrijp me niet verkeerd hoor. Ik vind bloggen hartstikke leuk om te doen en de artikelen schrijf ik met heel veel plezier. Maar soms heb ik gewoon iets anders aan mijn hoofd.

Daarnaast wil ik ook meer aandacht besteden aan de opmaak van mijn blog. Ik heb laatst een camera gekocht, zodat ik niet meer steeds met mijn mobieltje foto’s hoef te maken. Hierdoor kan ik (hopelijk) mooiere foto’s plaatsen dan ik nu doe. Verder zit ik er aan te denken om een domein te kopen, maar dat kan eventueel ook nog later.

98062fc1fb3b2113b3ecbf44c2266c04

VAKER KOKEN

Als ik ergens dol op ben is het koken. Helaas doe ik dat de laatste tijd steeds minder. En als ik kook zijn het best wel simpele dingen. Ik mis het urenlange in de keuken staan om broden te bakken of verse pasta te maken. Mijn kamer staat vol met kookboeken vol recepten die wachten om gemaakt te worden. En het wordt tijd dat ik dat maar eens ga doen.

Ik kan nog wel doorgaan met doelen bedenken, maar het moet wel realistisch blijven. De maand is voorbij voor ik er erg in heb en het moeten wel doelen blijven die ik deze maand gewoon moet kunnen bereiken. Ik ga er in ieder geval mee aan de slag en aan het eind van de maand vertel ik of ik ze heb gehaald of niet.

 

Wat zijn jouw persoonlijke doelen voor in juni?

Xx Sarah

 

Bronnen afbeeldingen: 1, 2, 3, 4, 5

4 gedachtes over “PERSOONLIJKE DOELEN VOOR JUNI

Geef een reactie

