BEAUTY MUSTHAVES VOOR IN DE ZOMER

zomerproducten 1

De afgelopen tijd was het prachtig weer en als ik de weersverwachtingen voor de komende weken moet geloven, blijft dat nog wel een tijdje zo. Zon, zee, strand… heerlijk! Maar bij zo’n verandering in het weer hoort ook een verandering in je beautyproducten. Vandaag deel ik mijn beauty musthaves voor in de zomer.

zomerproducten 2

SPF

Een standaardtip waar waarschijnlijk iedereen al van op de hoogte is, maar ik kan het niet vaak genoeg zeggen: smeer je goed in met SPF! Vergeet je daarnaast niet meerdere keren per dag in te smeren. De meeste Nederlanders beschermen zich veel te slecht tegen de zon. Dit is zelfs zo erg, dat het aantal jongeren met huidkanker steeds meer toeneemt. Pas daarom allemaal goed op! Ik heb al eerder een artikel geschreven met tips om je goed te kunnen beschermen tegen de zon. Die kan je hier lezen. Ook beautyjournalist Fenna Ridderbos heeft er een keer een artikel voor mijn blog over geschreven. Die kan je hier lezen.

zomerproducten 3

VAN POEDER NAAR CRÈME

Zelf draag ik geen tot weinig make up als het warm weer is. Ik vind het dan gewoon niet prettig aanvoelen. Wil je wel graag make up dragen? Kies dan voor vloeibare of crème producten. Een favoriet van mij is de cream blush van Bourjois. Met warm weer zweet je snel en daardoor kan je make up snel verplaatsen. Crème producten blijven beter zitten dan poederproducten. Daarnaast zie je poeder in zonlicht goed zitten, terwijl crème producten ook in zonlicht een heel natuurlijk effect geven.

zomerproducten 4

BRONZER

Mijn huid wordt niet snel bruin en vooral mijn gezicht blijft meestal heel bleek. Daarom gebruik ik in de zomer graag een beetje bronzer. Zo krijgt je huid alsnog die mooie, zongebruinde gloed. Ik ben zelf groot fan van de Hoola broner van Benefit. Ideaal voor in de zomer zijn de nieuwe cream bronzers van Sisley: bronzers in een crème vorm.

zomerproducten 5

LET OP JE KLEUR

Kijk, ik ben dan een eeuwige bleekscheet, maar de meeste mensen krijgen wél een bruiner gezicht door de zon. Daarom is het belangrijk dat je hier je make up goed op afstemt. Die concealer en foundation die je nu graag draagt, zullen over een paar weken te licht zijn. Te lichte producten zorgen voor een grauwe waas en dat ziet er lelijk uit. Hou daarom goed de kleur van je huid in de gaten en stem hier jouw make up op af.

zomerproducten 6

PAS OP MET HIGHLIGHTER

Highlighters zijn prachtig en behoren zonder twijfelen tot mijn favoriete make up producten. Maar pas op met highlighter in de zomer! Het zonlicht weerkaatst extra goed op de glans van highlighter, waardoor alle shimmers heel goed te zien zijn. Voorkom dat je op een discobal gaat lijken en kies voor een subtiele highlighter met (zeer) kleine shimmers. Mijn favoriet is de AMC highlighter van Inglot.

zomerproducten 7

BLOTTING PAPERS

Zweet je snel of gaat je gezicht glanzen door de zonnebrandcrème? Blotting papers zijn dan jouw beste vriend. Blotting papers zijn speciale papiertjes die de vettige laag van je huid opnemen. Even deppen en de glans is weg. Verschillende merken hebben blotting papers in hun assortiment zitten, waaronder Catrice.

zomerproducten 8

DROOGSHAMPOO

Met dit warme weer zweten we allemaal wat sneller en daardoor wordt je haar ook sneller vet. Om te voorkomen dat je elke dag je haar moet wassen, is droogshampoo de ultieme oplossing. Even sprayen, uitwrijven en je haar ziet er weer uit alsof je het pas hebt gewassen. Nog een oplossing voor bij vet haar is sea salt spray. Zoutspray maakt je haar stugger, waardoor het net lijkt alsof je de hele dag op het strand hebt doorgebracht. Lee Stafford heeft zowel een fijne sea salt spray als een fijne droogshampoo in zijn assortiment (verkrijgbaar bij Etos). Ook de sea salt spray van TONI & GUY is een aanrader (ook verkrijgbaar bij Etos).

zomerproducten 9

PUIMSTEEN & FELLE NAGELLAK

Grote kans dat je met dit warme weer niet constant in dichte schoenen rondloop. Open schoenen vragen om verzorgde voeten. Verwijder overtollig eelt met een puimsteen en lak je nagels met een mooie, felle nagellak. Dit staat lekker zomers en verzorgd. Vergeet ook je vingernagels niet!

zomerproducten 10

HAARMASKER

Chloor en zonlicht zijn funest voor je haar. Beide drogen je haar enorm uit. Daarom is het belangrijk dat je in de zomer niet vergeet je haar af en toe even te verwennen met een haarmasker. Die van TONI & GUY mijn favoriet. Maar je kan er zelf ook een maken, bijvoorbeeld van de producten op de afbeeldingen hierboven.

zomerproducten 11

EEN FIJNE AFTER SUN, BODYLOTION OF BODY OLIE

Na een dag zonnen kan je huid wel weer wat hydratatie gebruiken. Vooral als je huid geïrriteerd is geraakt door de zon, is een fijne after sun onmisbaar. Op andere dagen kan je je huid verwennen met een heerlijke bodylotion of body olie. Ik ben momenteel verzot op de body oil van Sothys. De prijs is aan de hoge kant, maar het is zonder twijfel de beste body olie die ik ken.

zomerproducten 12

EEN ZOMERS PARFUM

Als laatste must have kies ik voor een zomers parfum. Meerdere merken brengen speciaal voor de zomer een parfum uit waar geen tot weinig alcohol in zit. Als je de zon in gaat met gewone parfum op, kan je door de alcohol vlekken op je huid krijgen. En dat wil je natuurlijk niet! Kies daarom voor zo’n speciaal zomer parfum. Mijn favoriet is Sun van Jil Sander. Ook deze laat geen vlekken achter en ruikt heerlijk naar.. de zomer!

 

Dit waren al mijn beauty musthaves/tips voor in de zomer. Het is een lange lijst geworden, maar elke seizoen brengt ook weer zo veel leuke beauty dingen met zich mee. Heb jij nog een ultieme zomer must have/tip? Laat hem dan achter bij de comments!

Xx Sarah

 

Bronnen afbeeldingen: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12

 

9 gedachtes over “BEAUTY MUSTHAVES VOOR IN DE ZOMER

  1. lovelylonnie zegt:

    Fijn artikel! Ik draag ook niet veel make-up in de zomer en ik voorkom om tussen 12.00 uur en 15.00 uur in de volle zon te gaan zitten. Naast dat je risico’s loopt op huidkanker zorgt het ook voor een snel worden huid en rimpels.

Geef een reactie

