NEW IN: CANON POWERSHOT A3500 IS DIGITAL CAMERA

new in canon camera

Misschien zagen jullie het de afgelopen week al aan de foto’s in het artikel over de Chanel oogschaduw en de OOTD, maar ik heb een nieuwe camera. Yaaay! Vandaag meer over mijn nieuwe aanwinst en mijn ervaring met de webwinkels waar ik de camera en de camera accessoires heb besteld.

Voorheen maakte ik altijd foto’s met mijn telefoon, een Samsung Galaxy S2 die ik sinds een paar maanden heb. Ik vond de kwaliteit van de foto’s echter altijd een van de grote nadelen van mijn blog. Daarom werd het tijd voor een camera! Een spiegelreflexcamera vind ik nog veel te duur en ik wild niet gelijk honderden euro’s uitgeven. Na dagenlang reviews te hebben gelezen en filmpjes over verschillende camera’s op Youtube te hebben gekeken, viel mijn keuze op de Canon PowerShot A3500 IS. Ik stopte hem in mijn winkelmandje op Bol.com en rekende af.

new in canon camera 2

CANON CAMERA BIJ BOL.COM

De camera kost normaal €139, maar ik had hem in de aanbieding voor €79. Momenteel is hij in de aanbieding voor €109. De camera heeft 16 megapixel, 5 keer optische zoom en 4 keer digitale zoom. Daarnaast zit er Wi-Fi op de camera, waardoor je de foto’s gelijk naar je computer/mobiel kan sturen en kan je hem aan de GPS van je smartphone koppelen. Verder staan een veel verschillende fotostanden op, een automatische stand waarbij de camera zelf de juiste belichting e.d. instelt en kan je er HD (720 p) filmpjes mee opnemen.

Ik ben heel blij met de camera! Het is dan geen dure camera waar je de meest prachtige foto’s mee kan maken, maar de kwaliteit is in ieder geval stukken beter dan die van mijn mobiel. Als je een goedkopere compact camera zoekt, is dit echt een aanrader. Je kan de Canon PowerShot A3500 IS hier vinden op Bol.com. Zoals altijd bij Bol.com was de levering hartstikke goed en snel. Het is en blijft een hele goede webshop!

new in canon camera 4

Toch vond ik iets waar toekomstige klanten van camera’s rekening mee moeten houden. Bol.com heeft als je een camera koopt namelijk een kortingsactie waarbij je een camerahoes en een 8 gig geheugenkaart krijgt. Als je die set koopt krijg ik nog eens 10 euro extra korting op je aankoop. Ik stopte de set gelijk in mijn winkelmandje, maar besloot gelukkig van tevoren even de camerahoes te bekijken. Wat blijkt: Bol.com stop een willekeurige camerahoes bij de set, maar deze was veel te groot voor mijn camera! Bij de reviews las ik al meerdere negatieve berichten over mensen die een camera set hadden gekocht en met een veel te kleine/grote camerahoes zitten. Let daar dus op als je van plan ben alles in één keer bij Bol.com te kopen.

GEHEUGENKAART BIJ BAX-SHOP.NL

Ik kocht de camera alvast en keek daarna verder om te zien of ik de camerahoes en de geheugenkaart ergens anders goedkoper kon krijgen. Via Beslist.nl kwam ik bij de webshop Bax-Shop.nl. Deze webshop verkoopt vooral muziekinstrumenten en opname apparatuur, maar ook geheugenkaarten. Ik vond er een SanDisk geheugenkaart van 16 gig voor maar €11,95, terwijl die normaal €19,95 zijn. Aanrader dus als je nog een geheugenkaart nodig hebt. Ook bij Bax-Shop was de levering heel goed en mijn pakketje kwam zelfs nog eerder binnen dan verwacht. Je kan de SanDisk 16 gig geheugenkaart hier vinden.

new in canon camera 3

CAMERAHOES BIJ ALL4GAMES.NL

Als laatst ging ik op zoek naar een camerahoes die wel bij de afmetingen van mijn camera paste. Die vond ik bij de webshop All4games.nl. Ik kocht daar een bordeauxrode camerahoes van het merk Case Logic. De camerahoes past perfect om mijn camera en voelt heel stevig aan. En zit nog een extra vakje in waar je eventueel batterijen e.d. in kan doen en er zit een touwtje bij, zodat je de camerahoes om je nek kan hangen. Voor deze camerahoes betaalde ik €9,99 (inclusief verzendkosten).

Over de verzending ben ik minder tevreden. Op de website staat dat de meeste verzendingen binnen 24 uur geleverd worden en dat je contact op moet nemen als je na 3 werkdagen nog niks hebt ontvangen. Na een week had ik nog niks en besloot ik ze te mailen. Ik had al rekening gehouden met vrije dagen, dus vond dit wel te lang duren. Pas na mijn mail ontving ik opeens bericht dat de status van mijn bestelling was gewijzigd en dat hij nu klaar lag voor verzending. Ik bestelde de camerahoes op 28 mei en heb hem pas 14 juni ontvangen. Dat vind ik toch wel erg lang voor een webshop die juist zegt dat bestellingen snel worden geleverd. Over de camerahoes zelf ben ik heel tevreden, maar als je hem snel nodig hebt kan je hem dus beter ergens anders kopen. De camerahoes op All4games.nl kan je hier vinden.

Ik ben heel blij met mijn nieuwe aankopen! Ik ben nog een beetje aan het uitvogelen hoe de camera werkt, dus het kan zijn dat er soms nog foto’s worden geplaatst met de verkeerde witbalans of zo. De foto’s uit dit artikel zijn gemaakt met mijn mobiel (wat ja, ik kan geen foto’s van mijn camera maken met mijn camera, haha), dus de kwaliteit is een stuk hoger dan deze foto’s!

Wat vind jij van mijn nieuwe camera? Welke camera gebruik jij?

Xx Sarah

15 gedachtes over “NEW IN: CANON POWERSHOT A3500 IS DIGITAL CAMERA

  1. Kelly zegt:

    Leuk!!! Wat een mooie aanwinst. HAHHAH..’ Kan geen foto’s maken met mijn camera, van mijn camera. 🙂 Nu lekker oefenen, zodat je snel weet hoe alles werkt!!

  2. Sara zegt:

    Veel plezier met je nieuwe aanwinst. Een nieuwe camera is altijd leuk om uit te gaan proberen! 🙂 En wat vreemd van bol.com dat ze een willekeurige camera hoes leveren. Totaal niet handig.

  3. jasmijncherubijn zegt:

    Proficiat met je nieuwe aankoop! En je hebt hem ook aan een heel goeie prijs kunnen scoren. Ik kijk uit naar je nieuwe foto’s 🙂

  4. Madeleine zegt:

    Wat een leukerd! En het is budgetproof. Zat ook al te kijken naar een camera! Fijne functies voor een leuk prijsje, geniet ervan 🙂 Ik kijk nu al uit naar je artikelen 😉

  5. Kimberley zegt:

    Echt een hele leuke camera. En ook een goede! Misschien is het geen uitgebouwde, uitgebreide camera. Maar daar maak ik zelf mijn foto’s ook niet mee, haha. Nee, hij is gewoon hartstikke leuk!

Geef een reactie

