DAGJE ANTWERPEN + MINI SHOPLOG (FOREVER 21 & ZARA)

shoplog antwerpen zara forever 21

Afgelopen dinsdag was ik met twee vriendinnen (Kaoutar en Linda) naar Antwerpen. Nu konden we nog profiteren van onze studenten OV, haha. Ik kocht niet heel veel, maar met wat ik kocht ben ik zo blij dat ik er alsnog een artikel over schrijf. Kijk je mee naar mijn aankoopjes?

Antwerpen is echt een super leuke stad om te winkelen. Ik kom er niet heel vaak, het is vanaf mijn woonplaats namelijk best lang reizen. Vooral als je met de trein gaat. In totaal waren we zo’n 2,5 uur bezig met de heenreis en 3 uur met de terugreis. Maar ach, als je met vriendinnen gaat is zo’n reis alleen maar  gezellig.

antwerpen shoplog

Linda (l), Kaoutar (r) en ik (m). 

Het nadeel van shoppen in België is dat ze er veel strenger zijn met de sale (solden) dan hier in Nederland. Zover ik heb begrepen mogen winkels in België alleen maar sale houden van 1 juli tot 1 augustus. Dat was ook in de winkels te merken. Alles van de Mango wat hier al met 50% korting in de winkels hangt, wordt daar nog voor de volle mep verkocht! Als je in Antwerpen wil gaan winkelen is dat dus wel handig om rekening mee te houden.

We vertrokken wat later dan gepland (Kaoutar voelde zich ’s ochtends niet zo lekker, waardoor het nog niet zeker was of we wel konden gaan. Gelukkig voelde ze zich wat later een stuk beter en konden we alsnog vertrekken). Daardoor kwamen we aan rond lunchtijd en besloten we eerst pizza te gaan eten bij de Pizza Hut. We deelden met z’n drieën een grote pizza Margarita. Die is daar erg lekker! Daarna was onze honger weer gestild en konden we gaan shoppen.

Bij Forever 21 zag ik super veel leuke dingen. Binnen de kortste keren lag mijn mandje vol. Maar o, o Forever 21… wanneer gaan jullie een keer kleding maken voor lange mensen? Bijna alles bleek bij het passen veel te kort te zijn. Zo jammer! Gelukkig paste ik twee dingen wel.

shoplog antwerpen zara forever 21 11

Deze korte broek is van een dunne, soepele stof gemaakt en is daardoor ideaal voor als het warm weer is. Hij zit zo lekker! Dit komt ook deels door het elastiek aan de achterkant. Aan de voorkant zitten bovenaan twee korte stukjes met vlechtwerk, waar ter decoratie touwtjes aan vast zitten. De stof heeft een barokke print in twee verschillende tinten blauw. Voor deze korte broek betaalde ik €12,45.

shoplog antwerpen zara forever 21 7

Ook kocht ik er een broekrok. Broekrokken zien er al snel lelijk uit, dus ik was heel benieuwd hoe deze zou zijn. Maar hij bleek precies de goede pasvorm te hebben. Eigenlijk is het gewoon een korte broek, alleen dan met wat wijdere pijpen. Broekrokken vind ik altijd heel handig voor wanneer ik een stuk ga fietsen of iets dergelijks. Je hoeft je dan geen zorgen te maken om opwaaiende rokken.

shoplog antwerpen zara forever 21 10

Ook de broekrok is van een dunne, soepele stof gemaakt. Hij valt aan de bovenkant iets strakker, omdat hij sluit met een rits in plaats van met een elastiek. De stof heeft een vrolijke aztec print in roze, oranje en geel. Voor deze broekrok betaalde ik €11,45.

shoplog antwerpen zara forever 21 8 shoplog antwerpen zara forever 21 9

In de rij voor de kassa zag ik dit super schattige washandje in de vorm van een roze uil. Voor €1,45 kon ik hem niet laten liggen.

shoplog antwerpen zara forever 21 2 shoplog antwerpen zara forever 21 3

Mijn laatste aankoop deed ik bij Zara. Daar zag ik opeens een paar prachtige pumps staan. Hoewel ik eigenlijk op zoek was naar sandalen en zelden zulke hoge hakken draag, moest ik ze gewoon passen. Ze bleken goed te zitten en stonden heel mooi. Na even getwijfeld te hebben – want op zulke hoge hakken ben ik echt een reuzin, waardoor ik ze niet zo vaak draag. Plus met dit soort hakken op die scheve, uitstekende stoeptegels lopen die overal in Nederland zijn is ook niet zo’n succes – maar ik vond ze zo geweldig dat ik ze toch maar afrekende. Als ik weer eens naar een modeshow ga of een bruiloft heb trek ik ze gelijk aan. En voor die tijd ga ik ze elke keer aantrekken als ik een straat tegenkom waar de stoeptegels wél recht liggen, haha. Deze prachtige pumps kosten €29,95.

shoplog antwerpen zara forever 21 4 shoplog antwerpen zara forever 21 5

shoplog antwerpen 2shoplog antwerpen zara forever 21 6

Na al dat winkelen kregen we trek en dorst, dus gingen we op een terrasje wat drinken en eten (inktvisringen… yummy!). We ontdekten opeens dat het al een stuk later was dan we dachten en dat het alweer bijna tijd was om naar huis te gaan. Op het station stond een kraampje waar je vers fruit en aardbeien met chocola kon halen. Linda nam kersen, Kaoutar aardbeien met witte chocola en discodip en ik aardbeien met witte chocola en mini marshmallows. Ohhh, wat was dat lekker zeg! Als je een keer op station Antwerpen bent is dat echt een aanrader!

shoplog antwerpen

Op het station moest Linda even wat bon bons voor haar moeder halen. Ik nam een zakje Belgische chocola mee naar huis. Deze heten Antwerpse handjes. Iemand enig idee wat handen met Antwerpen te maken hebben? Ze zijn in ieder geval erg lekker!

Daarna gingen we alweer met de trein om huis. Om 10 uur ’s avonds kwam ik helemaal moe maar voldaan thuis. Het was echt een super gezellige dag! Als het wat mooier weer is zal ik trouwens outfit foto’s maken met mijn nieuwe aankopen. Maar aan de weerberichten te zien kan dat nog wel even duren.

 

Wat vind jij van mijn aankopen? Ben jij ook zo dol op Antwerpen?

Xx Sarah

18 gedachtes over “DAGJE ANTWERPEN + MINI SHOPLOG (FOREVER 21 & ZARA)

  1. Madeleine zegt:

    Whaaaa wat leuk! Wat leuk dat je Koautar kent 🙂 Liep je vorige keer met haar samen door de stad? Maar Antwerpen vind ik geweldig! Ben al jaren niet meer geweest 😦 er was een tijd dat ik in de winter en zomer ging! Ik wil zo graag gaan om verse wafels te eten 😍 daar heb ik lekkere trek in! 😉 Wat heb je een leuke dingen gekocht! Super vrolijk en leuk gekleurd… Ben benieuwd naar je outfit foto’s ! 🙂 ps. Die aarbeiden met marshmallows en witte chocolade…. 😍😍

    • saarenzo zegt:

      Ik weet niet wanneer je ons hebt zien lopen? Maar die kans is er wel hoor! En Kaoutar ken ik van school. We kwamen drie jaar geleden bij elkaar in de klas en sindsdien zijn we vriendinnen 😀 En ahh ik hoop dat je snel weer naar Antwerpen kan gaan om wafels te eten!

  2. stofjesenzoetjes zegt:

    Leuke dingen heb je gescoord, bij Forever 21 kan je niet buiten zonder iets te kopen hé! Die pumps, o la la die staan nu toch ook plots op mijn verlanglijstje, die zijn gewoonweg prachtig!!!

  3. Kelly zegt:

    Wauwie..wat een gave pumps!!! En Antwerpen is inderdaad een leuke stad, al vind ik Brussel, en vooral Gent ook echt heel mooi. Hier ook eens geweest,heel toevallig tijdens de Solden (wist daarvoor helemaal niet wat het was) Ziet eruit als een leuke geslaagde dag!

  4. Florentine zegt:

    Super leuk om te zien! Het klinkt als een heeeel gezellig dagje! En te items die je gekocht hebt vind ik ook stuk voor stuk heel gaaf! XX Liefs, Florentine

  5. jasmijncherubijn zegt:

    Blij dat je een fijne tijd in België hebt gehad! Hier zijn ze inderdaad heel streng tijdens de sperperiode, maar vanaf 1 juli kunnen we volledig losgaan 🙂 Die Zara-pumps vind ik super! Eventjes kijken of ik ze online vind!

Geef een reactie

