REVIEW: L’ORÉAL PARIS INFALLIBLE NAIL NAGELLAK

review L'Oréal Paris Infallible Nail nagellak swatches 4

De nieuwe Infallible Nail nagellakjes van L’Oréal Paris liggen al zo’n drie weken op mijn kamer te wachten om gereviewd te worden. Helaas was de staat van mijn nagels zo slecht dat de nagellakjes daarop niet tot hun recht zouden komen. Gelukkig zagen ze er vorige week een stuk beter uit en kon ik eindelijk aan de slag met deze mooie kleurtjes. Benieuwd wat ik van de Infallible Nail nagellakjes vind? Lees dan verder.

review L'Oréal Paris Infallible Nail nagellak swatches

De Infallible Nail nagellak klinkt ideaal. De nagellak bestaat uit twee stappen. Eerst breng je de kleur aan op je nagels. Vervolgens breng je de bijpassende top coat aan. De combinatie van die twee lakken zou voor een houdbaarheid tot twaalf dagen moeten zorgen. Twaalf dagen! Ik ben al blij als mijn nagellak op de derde dag nog niet compleet gechipt is.

review L'Oréal Paris Infallible Nail nagellak swatches 2

Mijn nagels zijn namelijk echt een ramp. Ze zijn slap, de bovenste laag laat constant los en mijn nagels breken al af als ik er naar kijk. Normaal zijn ze dan ook heel kort. Maar op wonderbaarlijke wijze (of zou het door de ijzertabletten komen die ik de laatste tijd gebruik?) zagen ze er opeens een stuk beter uit. Helaas zijn mijn nagels nog steeds slap, maar eindelijk waren ze mooi genoeg om nagellak op te kunnen testen. Hierdoor ben ik niet de ideale testpersoon, want twaalf dagen gaat de nagellak op mijn slappe nagels nooit halen. Maar aan de andere kant: elke nagellak die het langer dan drie dagen op mijn nagels volhoudt verdient een prijs. Zou de Infallible Nail nagellak zo’n topper zijn?

review L'Oréal Paris Infallible Nail nagellak swatches 3

De voorkant van het persbericht is in ieder geval erg mooi!

DE VERPAKKING

Ik had het persbericht nog niet gelezen toen ik de nagellakjes ging swatchen. Nagellak aanbrengen gaat bij mij niet altijd even soepel, dus ik was niet zo enthousiast over de enorm lange verpakking. Dat zou toch nooit goed gaan? Maar wat bleek? In de huls zit aan elke kant een kleine nagellak verstopt! Wat schattig en handig. Ik dacht namelijk dat de verpakking ongeveer hetzelfde zou zijn als bij de Infallible lipstick, waar aan beide zijkanten een applicator zit. Maar bij de Infallible Nail is dat dus weer anders. Des te beter!

review L'Oréal Paris Infallible Nail nagellak swatches 9

OVER INFALLIBLE NAIL

De nagellak bestaat dus uit twee stappen. De stappen staan ook op de verpakking aangegeven, maar eigenlijk kan het niet mis gaan. De eerste stap is de kleur. L’Oréal Paris zegt het volgende over deze stap:

“Stap 1 – een sterke kleur. Intens verzadigde, micro-kleurpigmenten zorgen voor een geweldige semi-transparante kleur. De kleurformule bevat een hoge concentratie van een nieuw soort hars (FLEX-HARS) dat speciaal is ontwikkeld om de laksubstantie flexibel te maken en een sterke hechting te bevorderen. De lak verspreidt gelijkmatig over het gehele nagelbed waardoor een onverwoestbare basis ontstaat. De flexibiliteit van de lak verlengt de houdbaarheid en helpt afbladderen voorkomen.”

review L'Oréal Paris Infallible Nail nagellak swatches 7

Klinkt allemaal goed en veelbelovend. De eerste laag seal je met de bijbehorende top coat. Daarover zegt L’Oréal Paris het volgende:

“Stap 2 – de gel activator. Zorgt voor een diepe kleur en hoogglans. Versterkende bestandsdelen kristalliseren de basis waardoor een supersterk oppervlak ontstaat. De formule van de gel activator bevat kristalpolymeren die naar het oppervlak komen om de kleurintensiteit te versterken, het nagelbed meer volume te geven en een glanzende finish te bevorderen.”

review L'Oréal Paris Infallible Nail nagellak swatches 8

Klinkt goed! Maar ja, het is altijd maar de vraag of het allemaal ook werkt of gewoon een mooi marketingpraatje is. Ik was inmiddels erg nieuwsgierig en probeerde de nagellak uit.

EERSTE INDRUK

Van de L’Oréal Paris Infallible Nail nagellakjes heb ik de volgende kleuren:

–          001 Stay Nue: peachy met shimmers.
–          002 Gris Éternel: grijsbruin.
–          006 Double Etendre: klassiek rood.
–          007 Océan Infini: oceaanblauw.
–          013 Orange Extrême: knallend oranje.
–          020 Fuschia For Life: opvallend roze.

review L'Oréal Paris Infallible Nail nagellak swatches 6

Het zijn een beetje standaard kleuren. L’Oréal Paris onderscheidt zich qua kleuren niet bepaald van andere merken, terwijl de nagellakjes wel duurder zijn. Of deze nagellakjes een echte must zijn hangt dus vooral van de houdbaarheid af. Wel vind ik het mooie kleuren. Ik denk dat er voor iedereen wel wat bij zit.

De nagellakjes lakken heel prettig. Ik ben onder de indruk van de dekking. Bij de meeste kleuren dekt de nagellak na één laagje al bijna helemaal. Vooral Océan Infini dekt heel goed.

Ik heb hiervoor nooit eerder een nagellak van L’Oréal Paris gebruikt (alleen een top coat), dus ik kende het kwastje nog niet zo goed. Het kwastje is iets breder dan gemiddeld, maar niet te breed. Bij veel nagellakjes waarvan de kwastjes extra breed zijn, ga ik knoeien bij mijn pinknagel. Dit kwastje is wat smaller en lakt heel fijn. Ook droogt de nagellak redelijk snel. Tot zo ver ben ik tevreden!

SWATCHES

Hieronder staan alle swatches van de nagellakjes. Het was de dag dat ik foto’s maakte erg zonnig en het zonnescherm gaf alles een oranje gloed. Daarom heb ik elke kleur op drie verschillende locaties gefotografeerd. Hopelijk wordt het daardoor duidelijker hoe de kleuren er in het echt uitzien.

Per kleur heb ik twee laagjes nagellak aangebracht. De swatches zijn zonder de bijbehorende top coat. Later in het artikel staat een voor en na foto met de top coat.

001 Stay Nue

review L'Oréal Paris Infallible Nail nagellak 1 review L'Oréal Paris Infallible Nail nagellak 2 review L'Oréal Paris Infallible Nail nagellak 3

002 Gris Éternel

review L'Oréal Paris Infallible Nail nagellak 4 review L'Oréal Paris Infallible Nail nagellak 5 review L'Oréal Paris Infallible Nail nagellak 6

006 Double Etendre

review L'Oréal Paris Infallible Nail nagellak 7 review L'Oréal Paris Infallible Nail nagellak 8 review L'Oréal Paris Infallible Nail nagellak 9

007 Océan Infini

review L'Oréal Paris Infallible Nail nagellak 11 review L'Oréal Paris Infallible Nail nagellak 12 review L'Oréal Paris Infallible Nail nagellak 13

013 Orange Extrême

review L'Oréal Paris Infallible Nail nagellak 14 review L'Oréal Paris Infallible Nail nagellak 15 review L'Oréal Paris Infallible Nail nagellak 16

020 Fuschia For Life

review L'Oréal Paris Infallible Nail nagellak 17 review L'Oréal Paris Infallible Nail nagellak 18 review L'Oréal Paris Infallible Nail nagellak 19

HOUDBAARHEID

Maar waar hij bij mij vooral om ging is de houdbaarheid van de nagellak. Want als deze nagellakjes het langer dan drie dagen op mijn nagels vol gaan houden, benoem ik ze gelijk tot mijn favoriete nagellakjes! Om de houdbaarheid te testen koos ik de kleur Orange Extrême, een mooie oranje kleur die perfect aansluit bij het WK.

Ik had de dag dat ik de nagellak aanbracht geen tijd meer om de top coat aan te brengen, want ik moest constant dingen met mijn handen doen. Toch bleef de nagellak goed zitten. Op dag drie had ik eindelijk tijd om de bijbehorende top coat aan te brengen. Mijn nagellak zat er toen nog best goed op. Ik had alleen een klein beetje tip wear, maar dat is al een stuk beter dan alle chips die ik normaal op dag twee heb.

review l'oréal paris infallible nail nagellak houdbaarheid

Dag drie – zonder top coat. 

review l'oréal paris infallible nail nagellak houdbaarheid 2

Dag drie – met top coat. De top coat zorgt voor extra glans. 

Dag vijf was een spannende testdag, want ik moest ’s ochtends werken. Op mijn werk moet ik veel met mijn handen doen en mijn handen ook ontzettend vaak wassen. Als ik nagellak draag naar mijn werk weet ik gewoon dat de nagellak dat niet overleefd. Tot nu toe was daar nog geen uitzondering op. Tot nu toe, want de Infallible Nail zat er ook na het werken nog perfect op!

review l'oréal paris infallible nail nagellak houdbaarheid 4

Dag vijf. 

Dag acht ging ik winkelen in Antwerpen. Iets wat mijn nagels ook niet echt leuk vinden, want als ik ga winkelen lijken ze allemaal spontaan te scheuren. Ook dat leek de nagellak nu te voorkomen, want op een klein afgescheurd stukje na bleven mijn nagels heen. Bij mijn middelvinger chipte er wel een stukje af, maar dat was het enige.

Op dag negen hielp ik mijn moeder met het huishouden. Boodschappen, badkamer schoonmaken, toilet schoonmaken… geen dingen waar mijn nagels en nagellak normaal blij van worden. Het resulteerde in een extra chip, maar ook nu bleef de nagellak verder goed zitten. Wel begon ik mij te storen aan de uitgroei aan de bovenkant. Maar hé, ik ben blij dat mijn nagels eindelijk zo snel groeien!

Op dag tien besloot ik de nagellak te verwijderen. De uitgroei stoorde me nu te veel en er chipte bij mijn middelvinger nog een stukje af aan de bovenkant. Ook bij de andere vingers begon het meer te slijten of kleine stukjes te chippen. Daarnaast werd de lengte van mijn nagels vervelend tijdens het piano spelen, waardoor ik ze weer kort moest knippen.

review l'oréal paris infallible nail nagellak houdbaarheid 3

Dag tien. 

Ik ben echt onder de indruk van het resultaat. Op de chips na zat mijn nagellak nog steeds heel mooi. Zelfs na tien dagen! Op mijn super slappe nagels! Wauw, wauw, wauw! En dan te bedenken dat ik de top coat pas op dag drie heb aangebracht. Als ik die gewoon op dag een had aangebracht, was de nagellak waarschijnlijk nog beter blijven zitten.

EINDOORDEEL

Het is een behoorlijk lange review geworden. Hopelijk is het niet eentonig geworden. Maar één ding is vast duidelijk geworden: ik ben behoorlijk enthousiast over deze nagellakjes! De nagellakjes van Essie zijn bij mij altijd favoriet, maar zelfs de kleur daarvan die het aller langst blijft zitten houdt het niet zo lang vol als de Infallible Nail nagellakjes van L’Oréal Paris. Ik ben razend enthousiast en raad ze dan ook aan iedereen aan!

review L'Oréal Paris Infallible Nail nagellak swatches 5

Infallible Nail is verkrijgbaar in veertien verschillende kleuren. De nagellakjes kosten €10,99 per stuk (2 x 5 ml) en zijn o.a. verkrijgbaar bij de drogist en Douglas.

 

Wat vind jij van deze nagellakjes?

Xx Sarah

32 gedachtes over “REVIEW: L’ORÉAL PARIS INFALLIBLE NAIL NAGELLAK

  1. Florentine zegt:

    Ik vind het resultaat verbazingwekkend goed ! Wat een móóie kleuren ook! Vooral die zalmroze en die donkergroene vind ik super gaaf! X Liefs

  2. Femke zegt:

    Wauw, ze zien er prachtig uit ❤ . Alleen al de kleurtjes zijn heel erg leuk! Best standaard, maar daarom niet minder mooi 🙂 . De houdbaarheid klinkt heel goed, tien dagen is echt best veel! Ik ben zelf altijd heel erg fan van Hema nagellakjes. Die houden het ongeveer een week vol en zijn lekker budget!

    Xjes Femke

    • saarenzo zegt:

      Dankje voor de tip! Ik heb zelf ook twee nagellakjes van Hema. De kleuren zijn prachtig, maar helaas beginnen ze bij mij al na twee/drie dagen enorm te chippen 😦

  3. RosinaDeborah zegt:

    Ik dacht dat het lip glosjes waren…maar nu zie ik dus dat ik het fout had en het nagellak is. Haha. Twee in 1 is wel heel handig voor in je tas, dan hoef je niet als een onnozelen te zoeken in je tas naar je twee lakjes. 🙂 Leuke review, en ook erg fijn geschreven. Liefs.

  4. Lonneke zegt:

    Je hebt een goede en duidelijke review gemaakt. Er zitten zeker een aantal kleuren tussen die mij erg aanspreken. Echt een pluspunt dat ze zolang blijven zitten.

  5. Mayara Esther zegt:

    Waauw, het klinkt echt goed! Ze lijken me ook handig voor op vakantie, normale nagellaken gaan na 2x zwemmen al los (of minder zelfs) en deze zou nog een 3de of 4de keer overleven denk ik.

  6. abeautytorock zegt:

    Fijne review! Dat ziet er niet slecht uit 🙂 fijn dat ze zo goed blijven zitten, aangezien gellak ook meestal maar 10 dagen goed blijft zitten wil ik deze ook wel proberen

  7. Anouck zegt:

    Ik heb er eentje gekocht nl de 020. Ik ben hier echt niet tevreden over. Het is echt brol en zelfs het borsteltje was al kapot toen ik het nog maar opende. Niet beter dan gewone nagellak, sorry!

  8. Esther Ligthart zegt:

    Net gekocht en nu opgebracht. Kan nog niets zeggen over de kwaliteit op de lange duur, maar daarvoor zocht ik dan ook een review en kwam ik bij jou terecht!…Sinds ik alleen nog over sieraden schrijf, laat ik mijn nagels, net als jij, een beetje voor wat het is. Maar het staat zo veel mooier, een verzorgde hand! Dat besef ik altijd weer als het er allemaal weer netjes uitziet. Daar de Etos nu alles van L’Oreal met 2 voor de prijs van 1 verkoopt, kan ik er met een gerust hart een paar in slaan…:-)))

  9. Lia zegt:

    Ik heb in juni 3 kleurtjes gekocht en was er in eerste instantie heel blij mee. Mooie diepe kleuren en bleef goed zitten. Maar na een aantal weken zag ik dat mijn nagels verkleurd waren en ze gingen stuk voor stuk splijten. Ik heb mijn nagels allemaal moeten inkorten. Ik ga ze dus zeker niet meer gebruiken. Het is een grote miskoop en zonde van het geld.

    • saarenzo zegt:

      Wat vervelend! Zelf heb ik hier helemaal geen last van gehad. Wel merk ik dat de kwaliteit van de nagellak na een tijd opeens snel achteruit gaat. Heb je wel een (goede) base coat onder de nagellak gebruikt? Misschien verklaart dat de verkleuring en het splijten.

      • Lia zegt:

        Ik gebruik altijd een base coat en nu dus ook. Een vriendin van me heeft precies hetzelfde als ik. Nagels verkleurd en splijten. Wees dus maar blij dat jij er geen last van hebt gehad…

Geef een reactie

