REVIEW: RIMMEL LONDON LASTING FINISH COLOUR RUSH BALM LIPSTICK

REVIEW RIMMEL LONDON LASTING FINISH COLOUR RUSH BALM LIPSTICK

Er lijken tegenwoordig wel meer lipsticks in potloodvorm uit te komen, dan in de traditionele lipstickvorm. Ook Rimmel London bracht een paar maanden geleden in samenwerking met zangeres en stijlicoon Rita Ora zo’n potloodlipstick uit. Vandaag review ik de Rimmel London Lasting Finish Colour Rush Balm lipstick in de kleur 600 On Fire.

REVIEW RIMMEL LONDON LASTING FINISH COLOUR RUSH BALM LIPSTICK 2

HMM.. WAT IS NU DE JUISTE KLEURNAAM?

Hoewel.. klopt die kleurnaam wel? Of mijn verpakking klopt niet, of de kleuren op de website van Rimmel London kloppen niet. Daar is On Fire namelijk een lieve, peony tint. Ook heel mooi, maar absoluut niet de opvallende, rode kleur die ik naast me heb liggen. Na een kort onderzoekje blijkt dat het op de website van Rimmel London verkeerd staat aangegeven. Mocht je van plan zijn de lipstick online te bestellen, kan je beter op Bol.com kijken dan op de website van Rimmel London zelf. Op Bol.com kloppen de kleuren namelijk wel.

REVIEW RIMMEL LONDON LASTING FINISH COLOUR RUSH BALM LIPSTICK 4

ON FIRE

600 On Fire is een mooie, rode kleur met een roze ondertoon. De kleur doet me erg denken aan Red Sunrise van Bourjois, een van mijn favoriete lipsticks en toevallig ook een potloodlipstick. Naast deze kleur heeft Rimmel London nog vijf andere kleuren van de Lasting Finish Colour Rush Balm lipstick.

Rimmel London belooft een balm met een intense kleur die lang blijft zitten en verkrijgbaar is in een handig groot potloodformaat. Hoewel ik de traditionele lipstickvorm handiger vind voor in mijn tas (zo’n potloodlipstick is een keer in mijn tas open gegaan en álles zat onder de rode lipstick), vind ik de potloodlipsticks altijd fijn stiften door de puntige vorm.

REVIEW RIMMEL LONDON LASTING FINISH COLOUR RUSH BALM LIPSTICK 3

GEBRUIK & HOUDBAARHEID

De lipstick voel je bijna niet zitten. Een balsem (balm) zou ik het niet noemen. Daarvoor is hij te stroef. Romig genoeg om prettig aan te voelen en stroef genoeg om het een paar uur vol te houden op je mond. Ik vind dat erg prettig, want hoe langer een lipstick blijft zitten, hoe beter.

Na een drankje geeft de lipstick ietwat af, maar blijft er nog genoeg kleur op je lippen achter. Na een maaltijd is bijwerken wel even nodig. Maar dankzij de potloodvorm is dat zo gepiept. De lipstick ruikt trouwens heerlijk zoet naar vanille. Je ruikt het alleen tijdens het aanbrengen, maar ik vind het heerlijk!

REVIEW RIMMEL LONDON LASTING FINISH COLOUR RUSH BALM LIPSTICK 5 REVIEW RIMMEL LONDON LASTING FINISH COLOUR RUSH BALM LIPSTICK 6
REVIEW RIMMEL LONDON LASTING FINISH COLOUR RUSH BALM LIPSTICK 7
REVIEW RIMMEL LONDON LASTING FINISH COLOUR RUSH BALM LIPSTICK 8

DUPE VAN BOURJOIS?

Deze lipstick van Rimmel London is fijn en ik ga hem dan ook zeker vaker gebruiken. Er is alleen één maar: hij lijkt enorm veel op Red Sunrise van Bourjois. Ik noemde het al eerder toen ik de kleur beschreef, maar ook qua vorm, dekking en houdbaarheid is de lipstick hetzelfde. Zelfs de prijs is precies hetzelfde! (Hmm, binnenkort een battle tussen deze twee lipsticks houden?) Het enige verschil is dat de lipstick van Bourjois iets zachter is en deze van Rimmel London iets stroever. Maar voor de rest zie ik geen verschil. Mocht je Red Sunrise van Bourjois al hebben, is deze lipstick van Rimmel London dus geen nodige toevoeging aan je lipstickcollectie. Heb je die van Bourjois nog niet, dan is de Rimmel London lipstick een fijne lipstick om te hebben.

De Rimmel London Lasting Finish Coulour Rush Balm lipsticks kosten €9,99 per stuk en zijn o.a. te koop bij de drogist en Bol.com.

 

Wat vind jij van deze lipstick? Heb jij liever een potloodlipstick of de traditionele lipstickvorm?

Xx Sarah

16 gedachtes over “REVIEW: RIMMEL LONDON LASTING FINISH COLOUR RUSH BALM LIPSTICK

  1. Femke zegt:

    Wauw, wat een prachtige, intense kleur! Fijn ook dat ‘ie lang blijft zitten. Ik denk er al een tijdje over na om zo’n lipstick te kopen, omdat ze mij erg fijn lijken. Behalve dan als ‘ie opengaat in je tas, dat is minder fijn 😉 . Leuke en handige review. Goede aanrader!

    Xjes Femke

Geef een reactie

