REVIEW: ESSENCE THE LASH CURLER – VOLUME & CURL MASCARA

REVIEW ESSENCE THE LASH CURLER – VOLUME & CURL MASCARA 6

Mascara is niet een product dat ik dagelijks gebruik. Toch heb ik al veel verschillende soorten mascara’s gebruikt. Echt veel verschil tussen al die mascara’s merk ik echter niet. De Essence the Lash Curler mascara zag er wel spannend uit, dus ik besloot hem te testen. Zal dit mijn nieuwe favoriet zijn?

REVIEW ESSENCE THE LASH CURLER – VOLUME & CURL MASCARA 8

OVER THE LASH CURLER

Wat maakt deze mascara nu meer bijzonder dan andere mascara’s? Nou, hij heeft een roterend borsteltje! Merken als Dior en Bourjois gingen Essence al eens voor met een roterende mascara die op batterijen werkt. Maar Essence is een budgetmerk, dus hippe dingen die op batterijen werken worden te duur. Daarom moet je dit borsteltje zelf draaien.

Essence zegt het volgende over de Lash Curler mascara:

“Crazy kruller! The Lash Curler is een nieuw type mascara met een draaiborsteltje. Het borsteltje kan terwijl de mascara wordt opgebracht met de hand worden gedraaid wanneer dat nodig is. Soms meer en soms minder, voor krul en extra volume. Spectaculair om te gebruiken en fun om te laten zien! Oftalmologisch getest.”

The Lash Curler mascara moet dus voor zowel volume als voor krul zorgen. Nu zijn mijn wimpers net zo saai als mijn haar: steil en geen slag in de krijgen. Met een wimperkrultang is dit probleem snel opgelost, maar ik heb zelden mascara’s meegemaakt waarvan ik het gevoel had dat ze ook echt iets bijzonders met mijn wimpers deden.

Het borsteltje is gemaakt van haartjes. Dit vind ik fijner dat van die plastic stukjes, maar dat is een kwestie van smaak. Het borsteltje ziet er niet echt bijzonder uit. Hopelijk geeft deze mascara alsnog een goed resultaat.

REVIEW ESSENCE THE LASH CURLER – VOLUME & CURL MASCARA 5

GEBRUIKSGEMAK… EN HET GEBREK DAARAAN

Maar tijdens het aanbrengen van de mascara gaat het mis. Ik mis opeens een derde arm die handmatig het borsteltje voor mij kan draaien, terwijl ik met mijn eerste arm de huls vasthou en met mijn tweede arm de mascara aanbreng. Ik snap niks van het aanbrengen van deze mascara. Een wanhopige tweede poging levert geen beter resultaat op. De stem van Louis van Gaal spookt met een aangepaste tekst door mijn hoofd (“Is deze mascara nou onhandig, of ben ik gewoon een kluns?”) en het zweet staat nog net niet op mijn voorhoofd, terwijl ik tevergeefs een poging doe om de mascara netjes aan te brengen en ondertussen ietwat klunzig en met krampachtig bewegingen met mijn duim en wijsvinger het borsteltje probeer te roteren.

Er zijn van die producten waarvan ik gewoon niet snap waarom ze ooit zijn goedgekeurd en op de markt zijn uitgebracht. Deze mascara valt onder die producten. Hoe dan, Essence? Leg mij eens uit hoe ik met twee armen drie handelingen tegelijkertijd moet uitvoeren? Toch wel interessant hoe een product een simpele handeling als het aanbrengen van een mascara zo ingewikkeld kan maken.

REVIEW ESSENCE THE LASH CURLER – VOLUME & CURL MASCARA 7

RESULTAAT

Gelukkig kan deze mascara ook op de normale manier worden aangebracht. Zo kon ik toch nog foto’s plaatsen waarop  mijn gezicht niet een en al verbazing, onbegrip en ergernis is. Maar ook op de normale manier ging het op de eerste manier al mis. Niet omdat ik opeens helemaal niet meer met mascara’s om kan gaan, maar omdat de mascara voor klontjes zorgt. Ugh! Ik hoopte dat een tweede laagje de klontjes wat weg zou vegen, maar helaas bleven ze goed zichtbaar.

Daarnaast heb ik ook niet het idee dat deze mascara echt iets met mijn wimpers doet. Ja, ze lijken langer. Dit komt deels doordat de topjes van mijn wimpers een stuk lichter zijn en mijn wimpers daardoor opeens veel langer lijken zodra ik mascara draag. Maar het komt ook deels door de mascara. Eerlijk is eerlijk, verlengen doet hij goed. In ruil daarvoor krijg ik helaas wel allemaal klontjes. Zie ik extra krul? Mwah. Op de close up foto’s wel, maar verder niet. Volume? Ook niet echt. Is er nog iets positiefs over deze mascara te vertellen? Behalve de lengte? Niet echt…

REVIEW ESSENCE THE LASH CURLER – VOLUME & CURL MASCARA 2 REVIEW ESSENCE THE LASH CURLER – VOLUME & CURL MASCARA 3

EINDOORDEEL

Ik denk dat het wel duidelijk is dat ik absoluut geen fan van deze mascara ben. Jammer, want ik vind dat Essence steeds mooiere producten aan haar assortiment toevoegt. Hoewel de prijs (€3,39) zeer aantrekkelijk is, kan je van dat geld beter een andere budget mascara halen. Of je moet makkelijkere wimpers hebben dan ik en het geduld hebben om elke ochtend met een wimperkammetje alle klontjes weg te halen. Ik ga deze mascara in ieder geval zeer weinig gebruiken.

REVIEW ESSENCE THE LASH CURLER – VOLUME & CURL MASCARA 4

Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd of anderen wél een positieve ervaring met deze mascara hebben. Want dat kan natuurlijk ook. Dus daarom de volgende vraag: wat vind jij van deze mascara? Ben je er, net zoals ik, heel negatief over of is deze mascara juist jouw favoriet? Laat het weten in de comments!

Xx Sarah

26 gedachtes over “REVIEW: ESSENCE THE LASH CURLER – VOLUME & CURL MASCARA

  1. Florentine zegt:

    Jammer! Ik heb ook een essence mascara, het is weliswaar een andere, maar hij is heel vervelend! Daarvoor ik ook eens nog een andere van essence gehad die ook erg slecht was. Geen essence mascara meer voor mij! Haha
    Terwijl andere producten van het merk idd steeds beter lijken te worden! X X Liefs

  2. Femke zegt:

    Jammer dat ‘ie tegenvalt! Het lijkt me ook wel erg moeilijk om met zo’n borsteltje te werken. En heel veel volume geeft ‘ie inderdaad niet. De prijs is wel fijn! Alhoewel.. ik heb laatst een waterproof mascara van Catrice gekocht en daar was ik super blij mee. En die was maar 50 cent duurder, dus dan is dit niet een goede prijs-kwaliteitsverhouding…

    Xjes Femke

  3. mywickedweirdlife zegt:

    het lijkt mij een heel onlogisch product, als ik bij andere zie hoe het werkt dan… maar bijv. vera is wel tevreden over het resultaat wat hij geeft, ik heb nu 3 mascara’s van essence uitgeprobeerd en uiteindelijk gaan ze allemaal klonteren wat ik jammer vind. de nieuwe mascara’s van action vind ik momenteel heel fijn!

Geef een reactie

