REVIEW: ORABRUSH

review orabrush 3

Als ik iets vervelend vind, is het het gevoel dat ik uit mijn mond stink. Of ik nu met iemand in gesprek ben, mijn vriend een kus geef of gewoon alleen ben: het is niet fijn. Gelukkig zijn er dingen als pepermuntjes en kauwgom voor als je er onderweg opeens last van hebt. Daarnaast poets ik na het tandenpoetsen ook altijd even mijn tong. Dat helpt goed, maar de harde tandenborstelharen voelen niet echt prettig aan. Daarom heeft Orabrush een speciale borstel om je tong mee te borstelen. Ik heb hem getest en vandaag review ik hem.

review orabrush

TONGAANSLAG

Orabrush verwijdert de aanslag op je tong. Dit klinkt misschien wat overbodig, maar een slechte adem wordt vaak veroorzaakt door tongaanslag. De oorzaak van tongaanslag is een normale afscheiding uit de neusholte, die reageert op bacteriën in de mond. Dit is ook te zien aan de witte tongaanslag, die vak aan de achterkant van je tong zit. Het klinkt allemaal wat onsmakelijk, maar dit is heel normaal en iedereen heeft het. Jij dus ook.

review orabrush 2

SLECHTE ADEM

Tongaanslag is dus niks raars, maar het kan wel vervelend zijn. Ten eerste staat het gewoon niet mooi, maar dat is nog het minst. 90% van de gevallen van slechte adem wordt namelijk door bacteriën veroorzaakt! Juist, door die bacteriën die zich allemaal op onze tong hebben verzamelt. 1 op de 4 mensen heeft zelfs last van een slechte adem. En dus niet af en toe, zoals ieder persoon wel eens heeft, maar echt regelmatig.

Orabrush heeft op haar Youtube kanaal verschillende leuke filmpjes staan over slechte adem en de Orabrush. 

Heel vervelend, maar ook makkelijk op te lossen. Wil jij kunnen genieten van een frisse adem? Dan is Orabrush misschien iets voor jou. Orabrush is makkelijk in gebruik. Het is immers gewoon een soort tandenborstel, alleen dan met een andere kop. Het enige wat je moet doen is je tong nat maken en daar met de Orabrush overheen gaan. Easy peasy.

TANDENBORSTEL VS. ORABRUSH

Voorheen maakte ik mijn tong altijd met een gewone tandenborstel schoon. Wat is het verschil dan tussen een gewone Orabrush en een tandenborstel? Het verschil zit hem in de haartjes. Tandenborstelhaartjes zijn stevig en hard. Ze moeten dan ook tanden goed schoon kunnen maken. Nu zijn tanden een stuk steviger dan je tong, waardoor tandenborstelhaartjes al snel te hard en ruw aan kunnen voelen op je tong. Als je te hard borstelt kunnen ze zelfs je tong beschadigen!

review orabrush 4 review orabrush 5

review orabrush 6

Orabrush heeft smalle, zachte haartjes. De haartjes zijn gemaakte van siliconen. Ze bewegen goed mee tijdens het borstelen, maar vangen tegelijkertijd de aanslag op. Na eventjes te hebben geborsteld is mijn tong goed schoon. Het is even wennen, zo’n extra stap na het tandenpoetsen, maar na een paar dagen is de Orabrush een vast onderdeel van mijn mondverzorgingsroutine geworden. Zo kan je op een prettige manier je tong schoonmaken. Geen tongbeschadigingen en je hoeft niet meer als Miley Cyrus door het leven te gaan.

Miley-Cyrus-Tongue

Miley Cyrus mag ook wel even een Orabrush aanschaffen.. 

EINDOORDEEL

Merk ik nu veel verschil na het gebruik van de Orabrush, vergeleken met de tandenborstel die ik normaal heb gebruikt voor het schoonmaken van mijn tong? Nee dat niet, beide maken goed schoon. Wel vind ik de Orabrush prettiger aanvoelen. Tandenborstelhaartjes zijn een stuk harder en als ik soms te hard geschrobd heb kan mijn tong wat pijnlijk aanvoelen. Doordat de Orabrush zachter is heb ik daar gelukkig geen last van. Een musthave is het niet, maar toch ben ik er tevreden over.

review orabrush 7

De Orabrush is te koop via hun Nederlandse webshop. Orabrush kost €9,99 per stuk (exclusief verzendkosten).

 

Wat vind jij van Orabrush? Hoe maak jij jouw tong schoon?

Xx Sarah

 

Deze review bevat producten die ik van een merk of bedrijf heb gekregen. Dit heeft echter geen invloed op mijn mening over het product.

10 gedachtes over “REVIEW: ORABRUSH

  1. Florentine zegt:

    Wat een goed product hé!!?
    Ik gebruik hebt ook altijd alleen ook ik (net als Madeleine) krijg er een beetje braakneigingen van, maar ik vind het ook een beetje een kwestie van wennen, want na een tijdje gaat het wel beter!!! X Liefs

  2. Kelly zegt:

    Hihi…die foto van miley..ik poets nu al jaren elektrisch, flos,spoel en poets mijn tong..wel met de tandenborstel zelf…leuk product. ? Ga ik zeker aanschaffen !!

  3. saarenzo zegt:

    Voor iedereen die (bijna) moet kokhalzen tijdens het tong poetsen: het helpt als je inademt tijdens het poetsen! Klinkt raar, maar ik doe het altijd en dat werkt goed 🙂

Geef een reactie

