REVIEW: ESSENCE 3D DUO EYESHADOW – 11 IRRESISTIBLE FOX-TROTT

REVIEW ESSENCE 3D DUO EYESHADOW – 11 IRRESISTIBLE FOX-TROTT

Essence blijft mij verbazen met haar nieuwe producten. Niet alle producten zijn even goed (zoals de slechte the Curler mascara), maar voor een budget merk is Essence ontzettend vernieuwend bezig en haar producten krijgen een steeds luxere uitstraling. Zo ook deze 3D duo oogschaduw in de kleur 11 Irresistible Fox-Trott, die ik vandaag review.

REVIEW ESSENCE 3D DUO EYESHADOW – 11 IRRESISTIBLE FOX-TROTT 2

3D OOGSCHADUW

Een hoop luxe merken hebben sinds een paar jaar golvende 3D oogschaduws in hun assortiment. M.A.C., Estée Lauder… een snel kijkje in een luxe parfumerie en je ziet ze bij meerdere merken liggen. Ik geef ze geen ongelijk, want 3D oogschaduws zien er prachtig uit en geven een echt luxe gevoel. Maar dat het luxe gevoel niet altijd veel geld hoeft te kosten, bewijst budget merk Essence met de 3D oogschaduws. Er zijn meerdere kleuren van verkrijgbaar, maar ik heb de kleur 11 Irresistible Fox-Trott.

REVIEW ESSENCE 3D DUO EYESHADOW – 11 IRRESISTIBLE FOX-TROTT 5

OVER IRRESISTIBLE FOX-TROTT

Essence zegt het volgende over de 3D Duo Eyeshadow:

“Innovatief en uniek: de Essence Duo Eyeshadow met 3D look en 3D effect! Het 3 mm-hoge reliëf dessin geeft de ultieme 3D look en de ultralichte oogschaduwtextuur biedt een coole finish met 3D effect. Van satijn tot metallic en glanzend – al direct bij het aanbrengen. De geweldige intensiteit en dekking laten niets te wensen over. Wanneer je de oogschaduw vochtig aanbrengt, is het effect nog intenser.”

REVIEW ESSENCE 3D DUO EYESHADOW – 11 IRRESISTIBLE FOX-TROTT 4

Het is echt een oogschaduw waar je naar blijft kijken. Die golven, zo mooi! Maar niet alleen dat 3D effect is bijzonder. Ook de zalmroze kleur met satin finish is bijzonder en kwam je voorheen eigenlijk alleen tegen bij luxe merken. Dankje Essence, om luxe betaalbaar te maken voor iedereen. Vind ik leuk. Ook bevat het duo een bruine metallic kleur met gouden glitters.

REVIEW ESSENCE 3D DUO EYESHADOW – 11 IRRESISTIBLE FOX-TROTT 3 REVIEW ESSENCE 3D DUO EYESHADOW – 11 IRRESISTIBLE FOX-TROTT 6

PIGMENTATIE & HOUDBAARHEID

Met de pigmentatie zit het prima. De oogschaduws zijn namelijk goed gepigmenteerd en de kleuren zijn gewoon heel mooi en bruikbaar. Wel heb ik twee minpuntjes: ik had liever meer van de zalmroze kleur gehad, dan andersom, wat nu het geval is. De bruine kleur gebruik ik namelijk alleen voor in mijn crease, terwijl ik de zalmroze kleur over mijn bewegend ooglid aanbreng. Daardoor gebruik ik elke keer meer van de zalmroze kleur, maar er zit zeker minimaal 30% minder van in. Daarnaast vind ik de bruine oogschaduw te chunky en glitterig. Dat is natuurlijk een kwestie van smaak, maar het zorgt er ook voor dat de oogschaduw korrelig wordt en dat is zonde.

REVIEW ESSENCE 3D DUO EYESHADOW – 11 IRRESISTIBLE FOX-TROTT 7

Dat gezegd hebbende ben ik heel tevreden over dit duo. Met een oogschaduwbasis blijven de oogschaduws de hele dag goed zitten. Verder laten ze zich makkelijk blenden. Ik deed dat iets te enthousiast, waardoor er nu weinig overgang van de zalmroze naar de bruine kleur te zien is. Maar dat vind ik niet erg, want samen vormen de kleuren een koperachtige kleur. Mooi!

Doordat de bruine kleur zo korrelig is, moet ik na het aanbrengen wel wat fall out (voornamelijk glitters) van mijn wangen vegen. Gelukkig zijn het geen glitters die echt aan je huid vast blijven kleven, dus dat is zo gedaan.

REVIEW ESSENCE 3D DUO EYESHADOW – 11 IRRESISTIBLE FOX-TROTT 8 REVIEW ESSENCE 3D DUO EYESHADOW – 11 IRRESISTIBLE FOX-TROTT 9 REVIEW ESSENCE 3D DUO EYESHADOW – 11 IRRESISTIBLE FOX-TROTT 0

EINDOORDEEL

Bravo, Essence! Dankzij dit budget merk kan iedereen voor slechts €2,89 een heel mooi oogschaduw duo aanschaffen. Het 3D effect, de kleuren… alles klopt! Van de zalmroze kleur ben ik het meest fan. De bruine kleur had wel wat minder glitterig en korrelig gemogen. Maar ondanks dat ben ik erg tevreden over dit duo.

De producten van Essence zijn verkrijgbaar bij Trekpleister en Kruidvat.

 

Wat vind jij van dit oogschaduw duo?

Xx Sarah

 

21 gedachtes over “REVIEW: ESSENCE 3D DUO EYESHADOW – 11 IRRESISTIBLE FOX-TROTT

  1. eline zegt:

    Voor een budgetmerk zijn de kleuren inderdaad erg mooi gepigmenteerd! De doosjes van Essence geven een luxe gevoel terwijl de prijs vaak een nulletje goedkoper is. Ik hou van zulke merken!

Geef een reactie

