TIP: IKEA MALM GLASPLAAT ALS ACHTERGROND VOOR FOTO’S

TIP IKEA MALM GLASPLAAT ALS ACHTERGROND VOOR FOTO’S

Gisteren was ik naar de Ikea om een witte glasplaat te kopen. Niet voor mijn bureau, waar hij oorspronkelijk voor bedoeld is, maar om te gebruiken als achtergrond voor de foto’s voor mijn blog. Omdat ik bij andere bloggers die soortgelijke achtergronden gebruiken regelmatig vragen hierover voorbij zie komen, besloot ik er een artikel over te schrijven.

Tot nu maakte ik altijd de foto’s op het tapijt voor het raam in de woonkamer. Die zit in het zuiden, dus daar is eigenlijk altijd wel goed licht. Maar toch was ik er nooit helemaal tevreden over. Het tapijt ziet er namelijk van een afstand leuk uit, maar van dichtbij oogt hij toch wat smoezelig. Als ik mijn foto’s ging bewerken (grootte aanpassen, e.d.) zag ik regelmatig wat vuiltjes zitten die ik tijdens het fotograferen over het hoofd had gezien. Op zich niks mis mee – bij alle tapijten heb je dat immers al snel – maar op foto’s ziet het er niet mooi uit. En daarom wilde ik een nieuwe achtergrond.

Ik vind de achtergrond die Vera (van Veracamilla.nl) altijd gebruikte heel mooi. Na opgezocht te hebben wat zij gebruikt ontdekte ik dat het gewoon het bureaublad  van haar witte, glazen bureau is. Hm, zou je dat los kunnen kopen? Aangezien haar bureau van Ikea is, dacht ik dat het bureaublad of iets soortgelijks vast wel los verkrijgbaar zou zijn. En gisteren bij de Ikea vond ik er een.

TIP IKEA MALM GLASPLAAT ALS ACHTERGROND VOOR FOTO’S 8

Er zijn meerdere bureaubladen van wit glas te koop bij Ikea, maar sommige vond ik te groot en er waren een aantal uitverkocht. Zelf kocht ik voor €14,95 een glasplaat van MALM in de kleur wit. Die ik heb is 80 x 48 cm, maar er zijn ook andere maten en kleuren verkrijgbaar. Bij de glasplaat krijg je vier dubbelzijdige stickertjes waarmee je de glasplaat aan je bureau kan vastmaken. Die heb ik niet nodig, omdat ik de glasplaat gewoon op de grond leg. Mocht je op zoek zijn naar een glasplaat voor op je bureau, dan hoef je de stickertjes dus niet extra erbij te kopen.

Goed, een heel verhaal over een glasplaat. Niet heel interessant, maar misschien wel interessant voor andere bloggers die nog naar zoiets op zoek zijn. Om het verschil te laten zien tussen mijn nieuwe glasplaat en het tapijt dat ik normaal als achtergrond gebruikte, heb ik hieronder een aantal foto’s geplaatst. De kunstbloemen die op de foto’s te zien zijn komen ook van Ikea. De kleine kosten €0,99 per stuk en de grote kost €1,49.

TAPIJT ALS ACHTERGROND

TIP IKEA MALM GLASPLAAT ALS ACHTERGROND VOOR FOTO’S 2 TIP IKEA MALM GLASPLAAT ALS ACHTERGROND VOOR FOTO’S 3 TIP IKEA MALM GLASPLAAT ALS ACHTERGROND VOOR FOTO’S 4

GLASPLAAT ALS ACHTERGROND

TIP IKEA MALM GLASPLAAT ALS ACHTERGROND VOOR FOTO’S 5 TIP IKEA MALM GLASPLAAT ALS ACHTERGROND VOOR FOTO’S 6 TIP IKEA MALM GLASPLAAT ALS ACHTERGROND VOOR FOTO’S 7

Wat een verschil, hè? Ik ben echt heel blij met de glasplaat! Ik vond het altijd zo zonde dat mooie producten op de foto’s niet goed tot hun recht kwamen door de achtergrond. Nu klopt het gewoon. Yaay! De glasplaat die ik heb kan je hier vinden. Er komen de komende tijd trouwens af en toe nog reviews online waarbij ik nog het tapijt als achtergrond heb, aangezien ik laatst al een hele reeks productfoto’s heb gemaakt.

Wat gebruik jij als achtergrond voor de foto’s op jouw blog?

Xx Sarah

18 gedachtes over “TIP: IKEA MALM GLASPLAAT ALS ACHTERGROND VOOR FOTO’S

  1. Madeleine zegt:

    Goede tip! Het ziet er heel anders en mooi uit Het is nu veel rustiger 🙂 Ik gebruik nu een batik kleed, maar wil op zoek naar iets lichts. Zodat alles beter uitkomt qua kleur etc.

  2. Kelly zegt:

    super Tip!!!..Ook maar eens naar de Ikea. Ik gebruik verschillende kamers, tafels en muren..waar het licht op dat moment het beste is..maar het is vaak een hoop gedoe en gezoek naar de juiste achtergronden etc. en ben vaak niet tevreden met de foto’s!..Kan daar echt van balen. Heel handig dit dus!

  3. Femke zegt:

    Wauw, wat een goed idee, eigenlijk 🙂 . Ik gebruik meestal mijn vloerbedekking, die is ook iets minder ruw dan een tapijt. Ook heb ik witte muren die ik gebruik of mijn bureau die ook een heel neutrale kleur heeft. Maar eerlijk gezegd zit ik wel altijd een beetje te worstelen, hoor, met foto’s. Dit is een hele goede oplossing! Bedankt voor de tip 😀 !

    Xjes Femke

  4. Tessa zegt:

    Ziet er erg goed uit! Ik maak zelf foto’s op mijn witte bureau of op mijn kastje die ook wit is. En soms maak ik foto’s op mijn vensterbank omdat daar het licht soms erg mooi valt 😉

Geef een reactie

