REVIEW: TONI & GUY GLAMOUR SERUM DROPS HAARSERUM

REVIEW TONI & GUY GLAMOUR SERUM DROPS HAARSERUM 9

Haarserum is echt zo’n product waarmee ik jarenlang makkelijk zonder kon, maar dat sinds het eerste gebruik gewoon nodig heb. Na een paar maanden zonder te hebben gedaan omdat ik een leave in conditioner aan het testen was (en te veel verzorgingsproducten trekt mijn saaie, steile haar niet), val ik weer terug op haarserum. Move over, leave in conditioner and helloooo haarserum van TONI & GUY!

REVIEW TONI & GUY GLAMOUR SERUM DROPS HAARSERUM 5

WAAROM HAARSERUM ZO’N GEWELDIG PRODUCT IS

Mijn haar heeft een soort eeuwige identiteitscrisis waardoor het maar niet kan beslissen of het nou vet of droog haar wil zijn. Het wordt snel vet, maar de punten zijn daarentegen weer droog. Omdat ik momenteel mijn haar laat groeien om te doneren, heb ik al een tijdje geen bezoek aan de kapper gebracht. Niet echt nodig vond ik. Maar aaah, toen ik laatst naar mijn haarpunten keek schrok ik best wel even. Wat een dode boel! Gelukkig zijn mijn haarpunten niet aan het splijten, maar ze zagen er heel lelijk en droog uit. Tijd om weer eens een serum erbij te pakken.

Gelukkig had ik nog een haarserum van TONI & GUY in mijn kast staan. Mijn favoriete haarserum van Biosilk is op en ik vind hem te duur om te kopen (hoera voor alle mini’s in goodiebags bij modeshows!), dus ik ben benieuwd of dit haarserum van TONI & GUY een beetje in de buurt komt.

REVIEW TONI & GUY GLAMOUR SERUM DROPS HAARSERUM 6

Maar wat doet haarserum nu eigenlijk? Haarserum verzorgt de haarpunten, voorkomt (of vermindert) het beschadigen van de haarpunten en geeft daarnaast een mooie glans. Het is eigenlijk net als een gezichtsserum: als je een droge huid hebt en/of wel wat meer verzorging kan gebruiken is een gezichtsserum erg fijn. En als je droge haarpunten hebt is haarserum het ideale product.

OVER DE TONI & GUY GLAMOUR SERUM DROPS

REVIEW TONI & GUY GLAMOUR SERUM DROPS HAARSERUM 01

Het haarserum van TONI & GUY komt uit hun Glamour lijn. Deze is herkenbaar aan de goudkleurige verpakking. Het serum komt in een kartonnen doosje, maar zit zelf in een stevige, glazen pompflacon. Door het materiaal is de flacon vrij zwaar. Geen handig product voor in je handtas dus, maar op de toilettafel staat hij mooi. Je wil hem echter niet op de badkamervloer laten vallen, want dan is hij denk ik kapot.

REVIEW TONI & GUY GLAMOUR SERUM DROPS HAARSERUM 02

De pompflacon is doorzichtig. Handig, want zo kan je goed zien hoeveel product er nog in de flacon zit. Je kan het pompje open en dicht draaien. Fijn dat ze hier aan hebben gedacht, want dit voorkomt dat je per ongeluk product verspilt.

Het TONI & GUY haarserum zorgt voor glans en voorkomt dat je haar gaat pluizen. Verdeel 2-3 pompjes van het serum door je haar, vooral bij je haarpunten. Vermijd je haarwortels, want dan lijkt het alleen maar alsof je vet haar hebt. Dat wil je niet en al helemaal niet als je het net hebt gewassen. Je kan het serum zowel op droog als op nat haar aanbrengen.

REVIEW TONI & GUY GLAMOUR SERUM DROPS HAARSERUM 0

Het haarserum is dus lekker makkelijk in gebruik: een paar pompjes door je haar verdelen en het alle pluis is weg, met als extraatje mooi, glanzend haar. Tenminste, dat krijg je als het haarserum zijn werk goed doet. Tijd om te testen!

VAN PLUIS NAAR GLADDE, GLANZENDE LOKKEN

Ik probeerde het serum uit nadat ik ’s ochtends had gedoucht. Normaal douche ik ’s avonds, maar ik wilde voetbal kijken, dus moest het een halve dag verschuiven. Ik ben niet bepaald fan van ’s ochtends mijn haar wassen. Het gaat op de een of andere manier altijd pluizen en raar zitten, terwijl ik daar zelden last van heb wanneer ik het ’s avonds was. Vervelend, maar het zorgt wel voor de ideale haarconditie om dit haarserum mee te testen.

REVIEW TONI & GUY GLAMOUR SERUM DROPS HAARSERUM 8 REVIEW TONI & GUY GLAMOUR SERUM DROPS HAARSERUM 7

Eerst bracht ik twee pompjes aan op nat haar. Hmm, ook dit serum heeft die heerlijke TONI & GUY geur. Ik ben er dol op! Ik gebruikte het serum alleen op mijn haarpunten en zag gelijk dat die minder pluizig werden. Hoe meer mijn haar opdroogde (en pluiziger werd), hoe meer verschil ik zag tussen het gedeelte zonder serum en het gedeelte waar ik net het serum had aangebracht. Zelfs mijn zus merkte het verschil op. Het zag er dan ook een beetje raar uit, maar maakte me wel gelijk enthousiast over het serum.

Nadat mijn haar helemaal was opgedroogd, was het verschil tussen wel en geen serum zo groot dat ik besloot ook een pompje over de rest van mijn haar, met uitzondering van mijn haarwortels, aan te brengen. Mijn haar werd gelijk minder pluizig, zonder dat het serum een vettige glans achterliet. Mijn haar glansde mooi en voelde glad en zacht aan.

De volgende dag glansde mijn haar nog steeds mooi en alle pluis bleef weg. Ook mijn haarpunten zagen er eindelijk weer mooi en gezond uit, in plaats van lelijk en droog. Ik bracht nog even wat extra serum aan op mijn haarpunten, gewoon omdat het kon, en ook nu zag mijn haar er niet opeens vettig uit. Het serum is dus ook goed te gebruiken op droog haar.

(Nederland voetbalde op de dag dat ik de foto’s maakte, vandaar mijn oranje shirt, haha.) 

COUPE PLUIS: HANDDOEKDROOG HAAR ZONDER SERUM

REVIEW TONI & GUY GLAMOUR SERUM DROPS HAARSERUM 1

HALVE COUPE PLUIS: HANDDOEKDROOG HAAR MET SERUM IN DE HAARPUNTEN

REVIEW TONI & GUY GLAMOUR SERUM DROPS HAARSERUM 2

Op de foto linksboven kan je zien wat ik bedoelde met het verschil tussen het gedeelte zonder serum en het gedeelte waar ik net het serum had aangebracht.

PLUISLOOS: DROOG HAAR MET SERUM

REVIEW TONI & GUY GLAMOUR SERUM DROPS HAARSERUM 3

Wat een verschil, hè? 

EINDOORDEEL

Inmiddels heb ik het haarserum al meerdere keren gebruikt, zowel op droog als op nat haar. Mijn haarpunten hebben er sinds tijdens niet meer zo gezond uitgezien! Zoals je kan merken ben ik heel tevreden over dit haarserum! Sterker nog: ik zie weinig verschil met het haarserum van Biosilk, dus voortaan haal ik gewoon deze van TONI & GUY. Het is echt een aanrader. Ook als je geen last hebt van droog haar, maar je haar gewoon extra goed wil verzorgen. Ik heb er in ieder geval een nieuwe favoriet bij.

TONI & GUY Glamour Serum Drops haarserum kost €12,99 voor 30 ml. Dit lijkt weinig, maar hier doe je wel een poosje mee! De producten van TONI & GUY zijn verkrijgbaar bij Etos en Bol.com.

 

Wat vind jij van dit haarserum van TONI & GUY? Ben jij ook zo dol op haarserum?

Xx Sarah

10 gedachtes over “REVIEW: TONI & GUY GLAMOUR SERUM DROPS HAARSERUM

  1. lovelylonnie zegt:

    Wat een fijne review. Ik gebruik zelf ook een product van dit merk. Ik heb deze ook zien staan maar twijfelde, en nu heb jij mij overtuigd. Ik heb dun stijl haar en er moet echt wat in omdat het anders gaat pluizen. En wat een goed initiatief om je haar te doneren, respect!

  2. Femke zegt:

    Ooh, wauw, het ziet er echt heel goed uit! Hihi, het verschil is echt heel mooi 😀 . Wat goed dat dit product zo goed zijn werk doet! De verpakking vind ik trouwens ook erg mooi. Fijne review!

    Xjes Femke

  3. Madeleine zegt:

    Wat een verschil zeg 🙂 Ziet er goed uit! Toni & Guy als merk ziet er zo mooi uit zowel de producten en de kapsalons. De kappers zien er ook altijd artistiek uit 🙂

Geef een reactie

