REVIEW: BOURJOIS SMOKEY EYES OOGSCHADUWTRIO – 17 LIFE IS PINK

REVIEW BOURJOIS SMOKEY EYES OOGSCHADUWTRIO – 17 LIFE IS PINK

De eerste oogschaduws die ik zelf kocht, waren de bekende mono oogschaduws van Bourjois. Je weet wel, die beroemde ronde doosjes. Drie voor tien euro op de markt. O wat was ik blij met mijn mooie Bourjois oogschaduws. En nog steeds, want nu, jaren later, gebruik ik ze ook nog. Toen ik de Smokey Eyes oogschaduwtrio’s van Bourjois zag liggen werd ik ook gelijk nieuwsgierig. Zouden ze net zo fijn zijn als de mono oogschaduws? Ik nam de kleur Life Is Pink uit om het te testen.

REVIEW BOURJOIS SMOKEY EYES OOGSCHADUWTRIO – 17 LIFE IS PINK 2

Bourjois is en blijft mijn favoriete drogisterijmerk. Misschien speelt het ook wel mee dat mijn eerste zelf gekochte oogschaduws van het merk waren (ik begin nu wel heel nostalgisch te klinken, haha), maar daarnaast zijn de producten vaak van goede kwaliteit. En het merk zelf vind ik gewoon leuk. Zo heerlijk Frans, vrolijk en speels. Ja, daar hou ik wel van.

Maar naast alle hits, heeft ook dit leuke merk zo zijn missers. Herinneren jullie je de vreselijke Erasable Eyeliner nog? Laten we hopen dat dit oogschaduwtrio een groter succes is. (Mocht je meer reviews over Bourjois producten willen lezen, dan kan je hier al mijn andere reviews over producten van dit merk vinden.)

DE VERPAKKING

De verpakking van het oogschaduwtrio is simpel. Ik vind hem zelfs iets te simpel. Het trio oogt nu alsof hij iets van vier euro kost, terwijl je er wel wat meer aan kwijt bent. Bij het openen van het doosje, kwam ik tot de ontdekking dat er een mini sponsapplicator onder het dekseltje zit verstopt. Nee, waarom blijven merken die zo eigenwijs aan hun oogschaduws toevoegen? Is er ook maar iemand die die dingen überhaupt gebruikt?

REVIEW BOURJOIS SMOKEY EYES OOGSCHADUWTRIO – 17 LIFE IS PINK 3

Bourjois geeft op de achterkant de tip om de donkerste kleur langs de wimperranden aan te brengen, de middelste kleur op het bewegend ooglid tot aan de binnenste wenkbrauwhoek aan te brengen en de lichtste kleur op het wenkbrauwbot aan te brengen. Maar het kan natuurlijk ook op de manier die je zelf het liefst hebt. Ik breng bijvoorbeeld liever de middelste kleur op mijn bewegend ooglid aan, met de donkerste kleur in mijn crease en de lichtste kleur op mijn wenkbrauwbot.

In totaal krijg je 4,5 gram aan product. Dit is dus 1,5 gram per oogschaduw. Niet echt veel, maar laten we eerlijk zijn: waarschijnlijk maak je het alsnog nooit op. Of je moet de oogschaduws echt dagelijks gebruiken. Ik heb zelf daarom geen probleem met de hoeveelheid product. Wel betaal je nu meer dan €4,50 per oogschaduw en dat vind ik wel wat aan de dure kant voor zulke kleine oogschaduws. Of de kwaliteit moet echt geweldig zijn.

REVIEW BOURJOIS SMOKEY EYES OOGSCHADUWTRIO – 17 LIFE IS PINK 4

DE OOGSCHADUWS

Het Life Is Pink oogschaduwtrio bevat drie verschillende tinten roze. De lichtste kleur is een heel lichtroze kleur, die naar wit neigt en daardoor ideaal is om als highlighter te gebruiken. De donkerste kleur is een donkere oudroze kleur. De middelste kleur zit er tussenin. Het zijn geen opvallende tinten. Ik ben wel fan van subtiele kleuren, maar dat is een kwestie van smaak.

De pigmentatie is prima. Wel zijn de oogschaduws zachter dan de oogschaduw mono’s van Bourjois, waardoor ze sneller kruimelen. Gelukkig is het niet zo veel, dus ik stoor me er niet zo aan. Waar ik me meer zorgen om maakte waren de kleuren. In het palette lijkt er namelijk meer verschil tussen de kleuren te zitten, dan wanneer ik ze op mijn arm swatch.

REVIEW BOURJOIS SMOKEY EYES OOGSCHADUWTRIO – 17 LIFE IS PINK 7 REVIEW BOURJOIS SMOKEY EYES OOGSCHADUWTRIO – 17 LIFE IS PINK 6 REVIEW BOURJOIS SMOKEY EYES OOGSCHADUWTRIO – 17 LIFE IS PINK 8

Als ik de oogschaduws op mijn oogleden aanbreng, is het verschil tussen de kleuren nog minder. Vooral na het blenden van de oogschaduws lijkt het alsof ik één kleur heb aangebracht, in plaats van drie. Ook de pigmentatie is minder goed op mijn oogleden. Helaas.. van Bourjois ben ik beter gewend.

Ik draag op de onderstaande foto’s geen mascara, want ik had last van mijn ogen en mascara maakt dat alleen maar erger. En ik ontdekte later pas dat mijn pony die dag een beetje vettig was. Sorry daarvoor. 

REVIEW BOURJOIS SMOKEY EYES OOGSCHADUWTRIO – 17 LIFE IS PINK 03 REVIEW BOURJOIS SMOKEY EYES OOGSCHADUWTRIO – 17 LIFE IS PINK 04 REVIEW BOURJOIS SMOKEY EYES OOGSCHADUWTRIO – 17 LIFE IS PINK 9 REVIEW BOURJOIS SMOKEY EYES OOGSCHADUWTRIO – 17 LIFE IS PINK 0 REVIEW BOURJOIS SMOKEY EYES OOGSCHADUWTRIO – 17 LIFE IS PINK 01 REVIEW BOURJOIS SMOKEY EYES OOGSCHADUWTRIO – 17 LIFE IS PINK 02

Woops, bewogen foto..

EINDOORDEEL

Ik ben niet  bepaald enthousiast over dit oogschaduwtrio. De kleuren lijken te veel op elkaar. Hierdoor lijkt het eenmaal aangebracht op de oogleden bijna allemaal dezelfde kleur te zijn. Jammer, want op zich zijn het mooie kleuren oogschaduw. Maar van het geld kan je beter een oudroze mono oogschaduw kopen met een andere donkerdere kleur voor in de crease. Want hoewel dit een Smokey Eyes palette is, kan je hier eigenlijk geen smokey eyes mee maken.

De Bourjois Smokey Eyes oogschaduwtrio’s kosten €13,95 per stuk. In totaal zijn er tien verschillende kleurentrio’s verkrijgbaar. De producten van Bourjois zijn o.a. te koop bij Douglas en de drogist.

Wat vind jij van dit oogschaduwtrio? Wat is jouw favoriete drogisterijmerk?

Xx Sarah

15 gedachtes over “REVIEW: BOURJOIS SMOKEY EYES OOGSCHADUWTRIO – 17 LIFE IS PINK

  1. aspasiablog zegt:

    Jammer dat de kleurtjes op je huid zo erg op elkaar lijken. In het doosje vind ik ze er nochtans wel leuk uitzien. 🙂

  2. Meike zegt:

    In de verpakking en als swatches zien ze er nog goed uit, maar ik snap dat je bent teleurgesteld als je de kleuren op je oogleden niet goed kunt onderscheiden.

  3. svenja zegt:

    Lieve zachte kleurtjes, jammer dat je er niet helemaal tevreden over bent. Wel logisch al de kleuren erg op elkaar lijken. Misschien kun je ze al highlighter gebruiken!

  4. Mme Sophistique zegt:

    oh wauw mooie foto’s! jammer van het duo zelf, want op zich vind ik de kleurtjes wel heel mooi. Maar ja, dan kan je net zo goed 1 roze oogschaduw kopen natuurlijk :p als het toch allemaal hetzelfde is

Geef een reactie

