REVIEW: ESSENCE LONG LASTING EYE PENCIL – 19 HOT SCORCH

REVIEW ESSENCE LONG LASTING EYE PENCIL – 19 HOT SCORCH

Toen ik veertien was, was oogpotlood voor mij echt een onmisbaar product. Ik zat in mijn harde muziek & zwart T-shirts periode en trok elke dag een zwart lijntje rond mijn ogen. De periode duurde niet zo lang (ik hou te veel van vrolijkheid en kleurtjes om al dat sombere lang vol te kunnen houden) en ook de oogpotloodjes verdwenen naar de achtergrond. Toch begin ik het weer een steeds leuker make up product te vinden. Daarom testte ik laatst een Long Lasting Eye Pencil van Essence uit. Vandaag review ik hem.

JARENLANGE FAVORIET

Mijn favoriete oogpotlood is zonder twijfel de Waterproof Kohl & Liner Eye Pencil van Sephora. Ik heb hem in het zwart en in het donkerbruin en gelukkig heb ik tijdens de 3 voor €10 actie van elk een back up gekocht, want zoals jullie weten is de Sephora weg (boehoe!), dus nieuwe kopen zit er niet zo snel in. Daarnaast zijn ze volgens mij normaal iets van vijftien euro en van dat geld koop ik liever een lipstick. De Sephora potloden vind ik zo fijn omdat ze zacht zijn en heel goed blijven zitten, ook op de waterlijn. Hopelijk is dit oogpotlood van Essence net zo fijn.

REVIEW ESSENCE LONG LASTING EYE PENCIL – 19 HOT SCORCH 3

DE VERPAKKING

Het oogpotlood heeft een plastic verpakking, in dezelfde kleur van het oogpotlood zelf. Je haalt het product tevoorschijn door aan de bovenkant te draaien. Je kan het oogpotlood niet slijpen. Dit vind ik wel jammer. Vaak zit er bij zulke oogpotloden wel een speciaal puntenslijpertje in de verpakking verwerkt, maar hier is dat niet zo. Als de punt eenmaal stomp is krijg je er dus geen punt meer aan. Dat had ik graag anders gezien.

REVIEW ESSENCE LONG LASTING EYE PENCIL – 19 HOT SCORCH 2 REVIEW ESSENCE LONG LASTING EYE PENCIL – 19 HOT SCORCH 4

HET OOGPOTLOOD ZELF

Ik heb het oogpotlood in de kleur 19 Hot Scorch. Hot Scorch is een bruine koperkleur met gouden shimmers. Ik vind het een mooie kleur. Vooral de shimmers geven een mooie, warme gloed en maken een simpel lijntje oogpotlood een stuk specialer.

Het oogpotlood is goed gepigmenteerd en glijdt over mijn huid. Op de foto’s van de swatches zijn wat korrels te zien. Dit is de punt die afbrokkelde. Na het afbrokkelen van de punt korrelde het oogpotlood niet meer. Wel vind ik het nu extra jammer dat er geen puntenslijper bij zit, want nu zit er dus geen scherp puntje meer aan.

REVIEW ESSENCE LONG LASTING EYE PENCIL – 19 HOT SCORCH 5

Voor de foto’s zette ik een lijntje om mijn oog. Ik gebruikte geen oogschaduwprimer. Na een tijdje was ik alweer vergeten dat ik oogpotlood op had, tot ik in de spiegel keek. ’s Middags zat het lijntje er nog goed op. ’s Avonds was het lijntje wel een stuk vager geworden en vielen eigenlijk vooral de shimmers op. Met oogschaduwprimer blijft het oogpotlood wellicht wat langer zitten. Zonder oogschaduwprimer zit hij er alsnog een aantal uur op, maar een hele dag houdt hij niet vol.

REVIEW ESSENCE LONG LASTING EYE PENCIL – 19 HOT SCORCH 6 REVIEW ESSENCE LONG LASTING EYE PENCIL – 19 HOT SCORCH 7 REVIEW ESSENCE LONG LASTING EYE PENCIL – 19 HOT SCORCH 8

EINDOORDEEL

Is het mijn nieuwe favoriete oogpotlood? Nee, dat niet. Die van Sephora vind ik net wat beter. Ook vind ik het jammer dat je het oogpotlood niet kan slijpen. Verder ben ik tevreden over dit oogpotloodje. Als je nog op zoek bent naar een budget oogpotlood met goede pigmentatie en die lang blijft zitten, dan is deze van Essence prima.

Essence Long Lasting Eye Pencil kost €1,49. De producten van Essence zijn te koop bij Kruidvat en Trekpleister. Naast Hot Scorch zijn er nog zeven andere kleuren verkrijgbaar, zowel naturel tinten als knalkleuren.

Wat vind jij van de Essence Long Lasting Eye Pencils?

Xx Sarah

11 gedachtes over “REVIEW: ESSENCE LONG LASTING EYE PENCIL – 19 HOT SCORCH

  1. De Spiegelreflex zegt:

    Ik heb deze ook in een aantal kleuren en mijn favorieten zijn de gouden en de blauw/groene kleur. Vind ze erg subtiel qua kleur en ze werken fijn. Ik heb ook een donkerbruin en zwart potlood hiervan maar die gebruik ik niet vaak omdat (zoals je hebt gezegd) je de punt niet kan slijpen en dan vind ik het niet zo mooi staan in die kleuren, zo’n dikke streep. Ik heb nu wel zin om deze koperkleur ook te kopen 🙂

Geef een reactie

