REPORT: AMSTERDAM FASHION WEEK – SIS BY SPIJKERS & SPIJKERS

header

Afgelopen zaterdag ging ik namens Modeagenda.nl naar de show van Spijkers & Spijkers. De show werd om 18.00 u gehouden in de Gashouder.

De Spring/Summer 2015 collectie van de zusjes Truus en Riet Spijkers is geïnspireerd door de quote “I shall dance all my life” van Josephine Baker, de eerste Afro-Amerikaanse vrouw die wereldberoemd werd als entertainer. De SIS collectie is zelfs vernoemd naar de quote van deze inspirerende persoonlijkheid.

Het resultaat? Een vrolijke zomercollectie met exotische, dierlijke prints. Denk aan prints met luipaarden en stoffen met daarop vrolijke, dansende mannetjes in bananenrokken, die verwijzen naar de optredens van muze Josephine Baker. Mijn favoriet? De strakke, midi button up skirt in koraalrood.

AMSTERDAM FASHION WEEK SS15AMSTERDAM FASHION WEEK SS15 AMSTERDAM FASHION WEEK SS15 AMSTERDAM FASHION WEEK SS15 AMSTERDAM FASHION WEEK SS15 AMSTERDAM FASHION WEEK SS15 AMSTERDAM FASHION WEEK SS15 AMSTERDAM FASHION WEEK SS15 AMSTERDAM FASHION WEEK SS15 AMSTERDAM FASHION WEEK SS15 AMSTERDAM FASHION WEEK SS15 AMSTERDAM FASHION WEEK SS15

Ik las trouwens bij de comments bij mijn report van de show van Vibrant Pakistan dat een hoop van jullie graag ook bij een show van Amsterdam Fashion Week aanwezig zouden willen zijn. Ik ga namens Modeagenda.nl, omdat ik voor de website schrijf. Zelf krijg ik dus perskaarten, maar je kan ook kaarten kopen. Deze kosten echter wel €50 per stuk. Mocht je dat te duur vinden, maar wil je toch graag naar de shows? Houd dat rond de volgende fashion week (in de winter) Modeagenda.nl in de gaten. We mogen namelijk soms kaarten voor shows weggeven!

Wat vind jij van deze collectie? Welk item is jouw favoriet?

Xx Sarah

 

Foto’s: Peter Stigter

11 gedachtes over “REPORT: AMSTERDAM FASHION WEEK – SIS BY SPIJKERS & SPIJKERS

  1. aspasiablog zegt:

    Deze collectie spreekt me niet zo aan. Niet mijn stijl. Zit niets bij dat ik zelf zou dragen. Maar is wel leuk om naar te kijken, natuurlijk. 🙂

Geef een reactie

