SHOPLOG UTRECHT (WE, INVITO, ZARA, NEW LOOK & MEER)

SHOPLOG UTRECHT (WE, INVITO, ZARA, NEW LOOK & MEER)

Afgelopen vrijdag ging ik samen met mijn moeder en mijn zus shoppen in Utrecht. Echt de meest idiote dag om te gaan winkelen (het was wel meer dan 33 graden!), maar ondanks de hitte was het heel gezellig en heb ik een aantal leuke dingen gekocht.

Ik kijk trouwens weer lekker awkward op alle foto’s, haha. Maar ja, het was bloedheet en ik kwam net terug van mijn werk. Dus ik geef dat maar even de schuld. 

Ik ging op zoek naar een (nep)leren kokerrok. Die wilde ik vorig jaar al kopen, maar toen had ik er nog geen gevonden die goed zat. Ik slaagde gelijk in een van de eerste winkels waar we kwamen: WE. Daar hing deze zwarte kokerrok van nepleer in de sale. In plaats van €39,95 kostte hij nu €20. En hij zit als gegoten! Zodra het najaar is ga ik deze rok regelmatig dragen.

SHOPLOG UTRECHT (WE, INVITO, ZARA, NEW LOOK & MEER) 7

Bij the Body Shop kocht ik een Vitamine E cleanser voor het gezicht. Het is een cleanser in de vorm van een soort zeepblokje. Ik ben een beetje bang dat hij heel uitdrogend gaat zijn, maar hij is geschikt voor alle huidtypes dus misschien valt het mee. Ik ga hem als ik volgende week weer thuis ben (ben nu een week in Amsterdam) uitgebreid testen en dan laat ik nog even weten hoe hij bevalt. Deze cleanser kost nu €2,50 in plaats van €5. De verkoopster vertelde erbij dat hij na de sale uit het assortiment gaat en dat hij daarom in de aanbieding is. Mocht je hem graag willen, moet je er dus snel bij zijn!

SHOPLOG UTRECHT (WE, INVITO, ZARA, NEW LOOK & MEER) 3

Bij Hunkemöller kocht ik een pakje met drie kleuren bra extenders. Dit zijn stukjes verlenging voor de behaband. Bij Hunkemöller hebben ze tegenwoordig veel beha’s die je ook strapless kan dragen. Daar zit een rubberen rand aan, zodat hij ook goed blijft zitten als je de bandjes eraf haalt. Handig, maar op warme dagen gaat die rubberen rand enorm irriteren. Met behulp van deze extenders kan je de beheband net iets breder maken. Hopelijk heb ik dan wat minder last van die rand. Voor een pakje van drie stuks betaalde ik €6,99.

In de V&D in Utrecht zit een shop in shop van New Look. Normaal vind ik niet zo veel bij New Look. En als ik het vind passen de kleding mij vaak niet. Maar nu zag ik meerdere leuke dingen. Uiteindelijk nam ik er twee mee. Het eerste is een shirt. Hij is gemaakt van een gladde, soepele stof, waardoor hij wat netter is dan gewone shirts. De stof is heel lichtroze en bedrukt met bloemen. Het shirt was in de uitverkoop van €22,99 voor €15.

SHOPLOG UTRECHT (WE, INVITO, ZARA, NEW LOOK & MEER) 5

Ook kocht ik bij New Look een roze kimonovestje, die aan de onderkant bedrukt is met bloemen. Tja, wat kan ik zeggen? Ik houd gewoon van kleding met bloemenprint, haha. Kimonovestjes vind ik echt heerlijk zitten en ze zijn ideaal voor in de zomer. Daarom ben ik blij dat ik er nu nog een heb, zodat ik deze af kan wisselen met de andere twee die ik al had. Het kimonovestje was in de uitverkoop van €24,99 voor €12.

SHOPLOG UTRECHT (WE, INVITO, ZARA, NEW LOOK & MEER) 6

Toen we richting de Oudegracht liepen, werden we heel blij. We dachten namelijk dat er geen boekenwinkel meer zou zitten, sinds Polare failliet is gegaan. Maar gelukkig is het grote pand waar de Selexyz eerst zat overgenomen door een ander. Yaay! In de kelder lagen allemaal tweedehandsboeken. Daar vond ik het boek The Children’s Book van A.S. Byatt (€6,90) en Sherlock Holmes – the Angel of the Opera van Sam Siciliano (€5). Het boek van Sherlock Holmes is niet een officieel Sherlock Holmes verhaal, maar er zijn veel schrijvers die ook Sherlock Holmes verhalen hebben geschreven. Ik spaar Sherlock Holmes spullen en had deze nog niet, dus ben blij dat ik hem aan mijn verzameling toe kan voegen. The Children’s Book moet een heel mooi verhaal zijn en ik zocht hem al een paar jaar. Gelukkig kan ik hem nu eindelijk lezen.

SHOPLOG UTRECHT (WE, INVITO, ZARA, NEW LOOK & MEER) 4

Een paar maanden geleden kocht ik bij Manfield super leuke, bruine sandalen. Eindelijk had ik sandalen die mooi waren en waar mijn enkels niet binnen de kortste keren van open gingen. Helaas ontdekte ik na een stuk lopen dat mijn voeten tijdens het lopen steeds naar achteren gleden. Ik had expres gekozen voor schoenen zonder achterkant, omdat ik daardoor altijd last krijg. Maar daardoor bleven mijn voeten ook gelijk niet meer goed in de sandalen zitten. Gelukkig had mijn moeder hier geen last van, dus kon zij de schoenen over nemen. Maar ja, ik zat wel gelijk zonder sandalen.

Het probleem is dat bijna alle sandalen een rits aan de achterkant zitten. En ik heb daardoor inmiddels zo vaak met pijnlijke voeten rondgelopen, dat ik die probeer te vermijden. Ik was dan ook erg blij toen ik bij Invito sandalen zag met een achterkant, maar zonder rits. Zo kon ik er niet aan de achterkant uit glijden, maar konden mijn enkels ook niet steeds opengehaald worden door een rits. Het zijn zwarte sandalen met drie studs aan de voorkant. Ik ben normaal niet van de studs en heb het liefst bruine sandalen, maar ondanks dat vond ik deze sandalen leuk. Toen bleek dat deze gewoon helemaal goed zaten, heb ik ze dan ook gelijk afgerekend. De sandalen kostten in de sale €19,99 in plaats van €39,95.

SHOPLOG UTRECHT (WE, INVITO, ZARA, NEW LOOK & MEER) 2

Als laatst gingen we naar Zara. Daar hadden ze nog meer (nep)leren kleding! Met een arm vol jurkjes, korte broeken en rokjes liep ik naar de paskamers. Pfff, leer passen als het zo warm is, is niet echt een makkelijk taak, haha. Uiteindelijk kocht ik er alleen deze bruine jurk van nepleer. Ik vind hem echt super leuk! Zo heb je, op één leren jasje na, totaal geen leren kleding en zo kom je opeens thuis met een nepleren rok en jurk. (Sterker nog, ik ben gisteren (zondag) voor het eerst naar de IJhallen rommelmarkt in Amsterdam geweest en heb ook daar weer leren spullen gekocht! Maar die spullen laat ik zien als ik volgende week weer thuis ben, aangezien ze daar liggen.)

SHOPLOG UTRECHT (WE, INVITO, ZARA, NEW LOOK & MEER) 8

Dat waren mijn aankopen! Zoals je kan zien heb ik goed gebruik gemaakt van de sale. Ik ben heel blij met alle spullen. Vooral de rok en het jurkje vind ik echt super leuk. Ik kan haast niet wachten tot het najaar is, zodat ik ze dan eindelijk aan kan. Maar eerst nog even genieten van de zomer. In het najaar zal ik wat outfit posts plaatsen met de nieuwe spullen die te warm zijn om nu te dragen.

Na het shoppen ging mijn zus naar huis en ben ik met mijn moeder in Utrecht gebleven. We gingen ’s avonds namelijk naar de bioscoop. Na eerst lekker bij een Grieks restaurant aan de grachten te hebben gegeten, gingen we naar de film the Fault in Our Stars. Wat een mooie film is dat! Ik had het boek een tijd geleden al gelezen, dus wist nog best goed wat er allemaal ging gebeuren. Maar ondanks dat was ik aan het einde weer in tranen. Net als de rest van de zaal trouwens. Sommigen begonnen al na het eerste kwartier te huilen, maar aan het einde hoorde je niks anders dan gesnik, gesnotter en het gefrommel van zakdoekjes. Mocht je gaan, dan is het een aanrader om wat extra pakjes zakdoekjes in je tas te stoppen.

Wat vind jij van mijn aankopen? Heb jij de laatste tijd nog wat leuks geshopt?

Xx Sarah

25 gedachtes over “SHOPLOG UTRECHT (WE, INVITO, ZARA, NEW LOOK & MEER)

  1. Madeleine zegt:

    Mooie aankopen heb je gekocht 🙂 dat kimono vestje ziet er super leuk uit! Ik heb de film gezien zonder t boek ervoor te hebben gelezen. Ik heb ook tranen met tuiten gehuild, net zoals je zegt de andere bezoekers in de bios! Super mooie film…. Geniet van je aankopen en enjoy in Amsterdam!

Geef een reactie

