REVIEW: KNEIPP BADSCHUIM – PASSIEVRUCHT & GRAPEFRUIT

REVIEW KNEIPP BADSCHUIM – PASSIEVRUCHT & GRAPEFRUIT 2

In mei schreef ik al een zeer positief review over de badoliën van Kneipp. Zelf heb ik helaas geen bad, dus met het uitproberen van badproducten steeds wachten tot ik bij mijn vriend ben. Daar was ik de afgelopen week weer en omdat ik geen zin had in badolie, maar in een schuimbad, probeerde ik Kneipp badschuim in de geur passievrucht – grapefruit uit. Lees verder voor mijn review.

DE VERPAKKING

De verpakking van het badschuim is simpel, maar lekker groot. Je krijgt maar liefst 400 ml. Hoe lang je hiermee doet hangt er vanaf hoe veel je per keer gebruikt. Ik hou wel van veel schuim, dus gebruik best veel. Alsnog denk ik hier wel minstens acht keer mee te kunnen doen. Waarschijnlijk nog wel vaker.

REVIEW KNEIPP BADSCHUIM – PASSIEVRUCHT & GRAPEFRUIT 3

Op de verpakking zit een sticker met daarop de naam van het badschuim en meer informatie. De verpakking is voornamelijk oranje, met aan de bovenkant een afbeelding van een passievrucht en een grapefruit. Lekker kleurrijk! Op de dop zit een sticker waarop een extra keer (het staat namelijk ook al op de achterkant) wordt  vermeld dat het badschuim niet geschikt is voor consumptie. Ik vind dat soort waarschuwingen altijd een beetje apart. Alsof je een fles badschuim aan je mond gaat zetten? Maar het zal nodig zijn.

REVIEW KNEIPP BADSCHUIM – PASSIEVRUCHT & GRAPEFRUIT 5

PASSIEVRUCHT – GRAPEFRUIT

De badschuim die ik heb getest heeft de geur passievrucht – grapefruit. En ohhh, wat een heerlijke geur! Ik ben niet zo’n fan van grapefruit en had de hoop dat die geur niet te erg naar voren zou komen. Gelukkig is dat niet het geval en zorgt de grapefruit alleen voor een citrusgeur. Het badschuim ruikt vooral ontzettend fruitig, zoetig en fris. Naar de tropische Solero ijsjes van Ola! Ik vind het echt heerlijk en word er helemaal vrolijk van.

Toevallig is dat ook de bedoeling van het badschuim. Alle geurlijnen van Kneipp hebben namelijk een bepaald effect en het effect van deze geurlijn is een vrolijk gevoel. Nou, dat klopt zeker! Kneipp zegt verder het volgende over dit badschuim:

“De exotische geur van passievrucht tovert een glimlach op je gezicht en grapefruit verfrist op milde wijze.

  • Zonder conserveringsmiddelen (zoals parabenen).
  • Zonder minerale oliën.
  • Met natuurlijk verzorgende werkstoffen.
  • Succesvol dermatologisch getest.

Gebruik: voeg naar behoefte badschuim toe aan het stromende water.

Watertemperatuur: 36-38 graden Celcius.

Duur van het bad: 15-20 minuten.”

REVIEW KNEIPP BADSCHUIM – PASSIEVRUCHT & GRAPEFRUIT 4

Fijn dat er geen conserveringsmiddelen en minerale oliën in zitten! Ik weet dat een hoop mensen deze ingrediënten vermijden. Mocht jij dat ook doen, kan je dit badschuim dus met een gerust hart gebruiken.

ZAL HIJ GENOEG SCHUIMEN?

Met de geur zit het wel goed, maar wat ik verder belangrijk vind is of het badschuim wel genoeg schuimt. Ik ben namelijk iemand die met badschuim op zijn minst een baard en een badpak wil maken (ik ben in bad altijd een soort transseksuele kabouter) en daarvoor heb je best veel schuim nodig. En er is niks zo teleurstellend op badgebied als je een badschuim gebruikt dat niet genoeg schuimt.

Ik voegde, zoals Kneipp aanraadt, het badschuim toe aan stromend water. Eerst schrok ik even. Het product is namelijk heel donkeroranje. Ik was even bang dat het voor vlekken zou zorgen, maar gelukkig laat hij dat niet achter. Al snel begon er een hoop badschuim te ontstaan en tegen de tijd dat ik in bad stapte was al het water bedekt onder een dikke laag schuim. Yaay, daar had ik op gehoopt!

REVIEW KNEIPP BADSCHUIM – PASSIEVRUCHT & GRAPEFRUIT 6

Ik heb echt genoten van het bad. De geur is lekker sterk (maar niet te) en het badschuim schuimde goed. Van de geur werd ik helemaal vrolijk en opgewekt. Kneipp raadt een duur van het bad van 15-20 minuten aan. Ik zat er zo’n twintig minuten in en tegen die tijd was het meeste schuim verdwenen. Geen probleem, want heel veel langer zit ik toch nooit in bad.

De oranje kleur had ook na het badderen verder niet afgegeven. Fijn, dat scheelt weer boenen. Ondanks mijn droge huid was insmeren na het afdrogen niet nodig. Daar voelde mijn huid gevoed genoeg voor aan.

Ik ben heel tevreden over het badschuim! Ik bewaar de badoliën van Kneipp tot het najaar en gebruik tot die tijd dit heerlijke badschuim. Zo jammer dat ik thuis geen bad heb! Gelukkig heeft Kneipp ook nog andere producten in dezelfde geurlijn. Mocht je zelf ook geen bad hebben, maar lijkt de geur je erg lekker, kan je dus een kijkje nemen naar de andere Kneipp producten met passievrucht – grapefruit geur.

REVIEW KNEIPP BADSCHUIM – PASSIEVRUCHT & GRAPEFRUIT

Het is wel duidelijk dat ik fan ben. En voor €9,49 voor een grote flacon van 400 ml ga ik het Kneipp badschuim passievrucht – grapefruit dan ook zeker nog een keer kopen als hij op is. De producten van Kneipp zijn o.a. verkrijgbaar bij de drogist en Bol.com.

Wat vind jij van dit badschuim van Kneipp? Wat is jouw favoriete badproduct?

Xx Sarah

 

18 gedachtes over “REVIEW: KNEIPP BADSCHUIM – PASSIEVRUCHT & GRAPEFRUIT

Geef een reactie

