REVIEW: COLLISTAR ULTRA PROTECTION TANNING CREAM SPF 30

REVIEW COLLISTAR ULTRA PROTECTION TANNING CREAM SPF30 4

Het is prachtig weer de laatste tijd. Aan de ene kant vind ik het heerlijk, aan de andere kant niet. Ik verbrand namelijk best snel en als ik me niet regelmatig insmeer met dit weer ben ik binnen de kortste keren een kreeft. Tijd om een zonnebrandcrème te testen! Ik ging voor de Collistar Ultra Protection Tanning Cream.

REVIEW COLLISTAR ULTRA PROTECTION TANNING CREAM SPF30 3

COLLISTAR ULTRA PROTECTION TANNING CREAM

De Collistar Ultra Protection Tanning Cream bevat SPF 30 en belooft een goede bescherming tegen de zon. De zonnebrandcrème is ook geschikt voor kinderen en mensen met een gevoelige huid. Daarnaast is het water- en zweetproef. Klinkt goed! Ik heb namelijk een gevoelige huid en verbrand best snel, dus het zou ideaal zijn als deze zonnebrandcrème echt zo goed werkt als Collistar beloofd.

REVIEW COLLISTAR ULTRA PROTECTION TANNING CREAM SPF30 5

DE VERPAKKING

De zonnebrandcrème zit in een oranje tube. De tube werkt iets anders dan de meeste verpakkingen. Je moet namelijk aan de dop draaien om het product eruit te krijgen. Als je aan de dop draait, draait deze iets naar boven en ontstaat er een ruimte waar de zonnebrandcrème uitkomt. Klinkt handig, werkt in praktijk iets minder handig. Soms kneep ik namelijk te hard tijdens het dichtdraaien van de dop (want vette handen door de zonnebrandcrème en gleed te tube uit mijn handen), waardoor er nog even een extra portie zonnebrandcrème uit te tube kwam. Nu kan je de extra crème makkelijk insmeren, maar het is wel zonde van het product als je het niet nodig hebt.

REVIEW COLLISTAR ULTRA PROTECTION TANNING CREAM SPF30 6 REVIEW COLLISTAR ULTRA PROTECTION TANNING CREAM SPF30 7 REVIEW COLLISTAR ULTRA PROTECTION TANNING CREAM SPF30 8

DIK & STROEF

De zonnebrandcrème is dik. Te dik, waardoor hij stroef aanvoelt tijdens het insmeren. Hierdoor heb je aardig veel crème nodig om je hele lichaam van een laag zonnebrandcrème te kunnen voorzien. Helaas trekt de crème totaal niet goed in. Er blijft een vettig laagje op mijn huid achter. Waarschijnlijk doordat er zo’n dikke laag crème op zit. Maar ja, beter uitsmeren lukte niet. Hmm, tot zo ver ben ik niet tevreden.

REVIEW COLLISTAR ULTRA PROTECTION TANNING CREAM SPF30 9 REVIEW COLLISTAR ULTRA PROTECTION TANNING CREAM SPF30 0

WATER- EN ZWEETPROEF?

Tijd voor de eerste test. Want hoe goed werkt deze zonnebrandcrème? Ik ging met mijn vriend naar de boot van zijn ouders. Het was meer dan 28 graden, super warm, super zonnig en we moesten eerst nog zo’n 11 kilometer fietsen voor we er waren. Door de polder. In de snikhete zon. Oftewel: de ideale situatie om te testen hoe zweetproef deze zonnebrandcrème is.

Want laten we eerlijk zijn: iedereen zweet als het zo warm is. En al helemaal als je nog een stuk gaat fietsen. We hadden op de heenweg ook nog eens een behoorlijke wind tegen en moesten ons suf trappen om vooruit te komen. Mijn vriend zweet wat sneller dan ik en begon opeens te klagen dat er iets in zijn ogen prikte. Bleek de zonnebrandcrème gewoon in zijn oog te lopen! Huh?! Dat hoort niet en het is niet dat hij zo erg zweette dat er een halve waterval over zijn voorhoofd liep. Zo slecht! Dat noem ik niet bepaald zweetproef.. Ook toen ik wat water ging drinken per ongeluk morste, liep de zonnebrandcrème gelijk over mijn been. Waterproof is hij dus ook niet.  Ik vind dat heel slecht van Collistar, want van dat merk en voor die prijs verwacht je wel wat meer.

REVIEW COLLISTAR ULTRA PROTECTION TANNING CREAM SPF30

WEL ZONNEBRANDPROEF?

Maar goed, het belangrijkste is of de zonnebrandcrème wel goed tegen de zon beschermd. Mijn huid heeft deze zomer gelukkig al wat zonlicht gezien, dus ik vreesde niet te veel voor een dagje op de boot. Na ons weer te hebben ingesmeerd gingen we wat eten en drinken op de boot en hebben mijn vriend en ik een rondje door het dorp gelopen. Daarna smeerde ik mij weer in. Later op de dag riep de moeder van mijn vriend opeens iets over mijn rug. Bleek mijn rug gewoon verbrand te zijn! Ik zat niet met mijn rug naar de zon, maar het water had het zonlicht weerkaatst.

Snel smeerde ik me in met een andere zonnebrandcrème (dit keer een andere) en daarna was het al bijna tijd voor het avondeten. Na het eten gingen we weer op de fiets terug naar huis. Gelukkig hadden we nu geen tegenwind en ging het een stuk sneller dan op de heenweg. Thuis bekeek ik de schade en aii, mijn rug was behoorlijk verbrand. Ook de rug van mijn vriend zat onder de verbrande plekken. Niet leuk.

REVIEW COLLISTAR ULTRA PROTECTION TANNING CREAM SPF30 01

EINDOORDEEL

Smeert hij prettig? Nee.
Is hij waterproef? Nee.
Is hij zweetproef? Nee.
Beschermd hij tegen de zon? Ook niet.

Ik denk dat het wel duidelijk is dat ik totaal niet tevreden ben over deze zonnebrandcrème. Ik ben echt teleurgesteld in Collistar. Hopelijk zijn de andere producten van dit luxe merken beter.

Collistar Ultra Protection Tanning Cream kost €31,06 voor 150 ml. De producten van Collistar zijn verkrijgbaar bij de parfumerie en luxe drogist.

Wat vind jij van deze zonnebrandcrème?

Xx Sarah

16 gedachtes over “REVIEW: COLLISTAR ULTRA PROTECTION TANNING CREAM SPF 30

  1. svenja zegt:

    Oei, dit klinkt niet echt als een fijne zonnebrand als hij niet eens van zijn beloften na komt. Jammer, maar dan weten we meteen dat we deze kunnen skippen!

Geef een reactie

