REVIEW: KATY PERRY KILLER QUEEN’S ROYAL REVOLUTION

REVIEW KATY PERRY KILLER QUEEN’S ROYAL REVOLUTION

Er worden de laatste tijd weer een hoop budget parfums uitgebracht. Fijn! Eerder deze maand konden jullie al mijn reviews van de Playboy #Generation parfums voor hem en haar lezen. Vandaag is het tijd voor een ander parfum dat in september in de winkels verschijnt: Killer Queen’s Royal Revolution van Katy Perry. Lees verder voor mijn review.

BUDGET PARFUMS

In het artikel over de Playboy parfums konden jullie al lezen dat ik gewoonlijk niet zo’n fan ben van budget parfums, omdat ze vaak ook wat goedkoop ruiken. Snobistisch maar waar. Hierdoor komt het ook dat ik de celeb parfums eigenlijk altijd voorbij loop. Sterker nog: ik heb maar één keer aan een celeb parfum geroken en dat is omdat mijn moeder die heeft (Black Rose van Avril Lavigne).

Ik voel me echt een beetje verwend nu ik dit schrijf. Maar voor mij is parfum een luxe product dat tijdens het aanbrengen zo’n heerlijk luxe gevoel geeft. Dat gevoel bereik ik gewoon niet bij een goedkoop parfum dat het voor mij qua geur gewoon net niet is en dat na een paar uur al vervliegt. Nee, dan spaar ik liever door voor een parfum van een duurder merk dat betere kwaliteit levert.

REVIEW KATY PERRY KILLER QUEEN’S ROYAL REVOLUTION 2

OVER KATY PERRY KILLER QUEEN’S ROYAL REVOLUTION

Goed, ik hoop dat jullie nog niet van mij walgen, maar dat soort dingen leg ik van tevoren graag even uit. Maar mijn vooroordelen waren al wat aangepast door de parfums van Playboy. En gezien ik elk product volledig objectief review, doe ik dat ook bij dit parfum van Katy Perry.

Ik vind Katy Perry wel tof. Ik luister niet zo vaak naar haar muziek, maar ik vind het knap wat ze allemaal doet en volgens mij is ze een van de weinige zangeressen in de top 40 die echt goed kan zingen en niet alleen door autotune. Door haar populariteit was het dan ook geen grote verrassing toen ze een paar jaar geleden met haar parfum Killer Queen kwam. Het was een succes en het was dan ook alleen maar afwachten tot er een opvolger kwam. In september komt er een nieuwe versie van het Killer Queen parfum, namelijk Killer Queen’s Royal Revolution.

 “Op een bepaalde manier is het dragen van een parfum alsof je een onzichtbaar luxueus harnas aantrekt. Ik wil dat Royal Revolution vrouwen inspireert om hun eigen regels te bepalen en zich te laten doordringen van het idee dat schoonheid en zelfvertrouwen hun geheime wapen kan worden” – Katy Perry.

Katy Perry’s quote maakt goed duidelijk waar het parfum voor staat: vrouwelijke kracht. Of, zoals op de verpakking staat: the scent of victory.Een ideaal parfum voor de echte Killer Queen. Het parfum opent met de topnoten van roze fresia en granaatappel. Het hart bestaat uit sandelhout, oranje bloesem en jasmijnblaadjes. De basisnoten zijn zwarte doorn, huidmusk en vanille-orchidee.

REVIEW KATY PERRY KILLER QUEEN’S ROYAL REVOLUTION 3

Klinkt goed! Als ik lees dat er sandelhout en musk in een parfum zit, word ik blij. Dat staat namelijk vaak garant voor zwaardere, verleidelijke parfums waar ik zo van houd.

DE FLACON

REVIEW KATY PERRY KILLER QUEEN’S ROYAL REVOLUTION 4 REVIEW KATY PERRY KILLER QUEEN’S ROYAL REVOLUTION 5 REVIEW KATY PERRY KILLER QUEEN’S ROYAL REVOLUTION 6

De flacon is hetzelfde als bij de andere versie van Killer Queen. Het enige verschil is dat de flacon bij Royal Revolution blauw is, in plaats van rood. Ik vind het wel tof. Het geeft in ieder geval een mooi effect als de zon erop schijnt. Volgens het persbericht is de blauwe kleur geïnspireerd op de schoonheid, kracht en intensiteit van een koninklijk saffier. Ah, royal blue dus! Op de gun-metal grijze dop zit Katy Perry’s wapen, die symbool staat voor moed.

Ik ben zelf meer van de klassieke flacons en daardoor vind ik de dop al snel te kitscherig. Maar de blauwe kleur vind ik dan wel weer mooi. En hé, het gaat vooral om het parfum zelf.

REVIEW KATY PERRY KILLER QUEEN’S ROYAL REVOLUTION 9

EERSTE KEER SPRAYEN – HÈ JAKKES!

Als ik een nieuw parfum test, zitten meestal mijn moeder en mijn zus erbij. Dan kunnen we alle drie onze meningen roepen, al komen die eigenlijk altijd wel overeen. Zo ook deze keer. Ik sprayde een keer in de lucht… en mijn gezicht betrok. Ik zocht in mijn hoofd naar wat woorden die het oordeel nog een beetje mooi zouden laten klinken, maar mijn moeder was mij voor met de minder charmante variant.

“Hè jakkes, het is net wc verfrisser.”

Hard, maar waar. Want dat was precies waar het naar rook. Ik was echt teleurgesteld, want had echt gehoopt op een heerlijke budget ontdekking. Ik stopte het parfum weer terug in de tas en het verdween voor een aantal weken naar mijn kamer (ik heb het parfum al een paar maanden). Dat was niet wat ik van het parfum had verwacht.

REVIEW KATY PERRY KILLER QUEEN’S ROYAL REVOLUTION 7

TWEEDE KEER SPRAYEN – HMM LEKKER!

Maar toch wilde ik het parfum reviewen en aangezien er al twee maanden voorbij waren gegaan, moest ik mijn neus weer even opfrissen. Want ik wist niet meer goed hoe hij nou rook. Ik sprayde het parfum weer in de lucht… en het rook heel lekker! Ik riep gelijk mijn moeder erbij. Want dit was dat parfum dat we twee maanden geleden nog zo vies vonden! Ook mijn moeder moest verbaasd toegeven dat ze hem nu echt lekker vond.

Ik weet niet hoe het komt. Misschien ruikt de eerste spray bij dit parfum gewoon niet lekker, maar uiteindelijk blijkt het gewoon een lekker parfum te zijn. Hij is zoet, maar zwaar en ik blijf maar aan mijn arm snuffelen als ik hem draag. Hoera, het is alsnog de heerlijke budget ontdekking waar ik op had gehoopt!

Ondanks dat het een eau de parfum is, blijft het parfum helaas niet heel lang zitten. Na zo’n drie uur is het tijd om weer opnieuw te sprayen. Ik moet er wel even bij vermelden dat ik nooit zo veel parfum opspuit (twee keer sprayen bij mijn nek en op elke arm één keer), dus dat het daardoor waarschijnlijk ook sneller vervaagd. Maar de geur maakt van het opnieuw aanbrengen een feestje.

KILLER QUEEN’S ROYAL REVOLUTION – DOUCHEGEL

REVIEW KATY PERRY KILLER QUEEN’S ROYAL REVOLUTION 11 REVIEW KATY PERRY KILLER QUEEN’S ROYAL REVOLUTION 10 REVIEW KATY PERRY KILLER QUEEN’S ROYAL REVOLUTION 13 REVIEW KATY PERRY KILLER QUEEN’S ROYAL REVOLUTION 12

Ook zitten er een douchegel en een bodylotion in de lijn. Ik bespreek als eerst de douchegel. De douchegel zit in een tube van 200 ml. De geur komt goed overeen met de eau de parfum, dus jullie kunnen wel raden dat ik ook deze douchegel lekker vind. Verder is deze douchegel niet zo bijzonder. Hij schuimt goed en ruikt lekker. Het is een mooie aanvulling op de eau de parfum, maar geen must have. Als je, net als ik, een droge huid hebt, is insmeren met een bodylotion wel nodig na het wassen met deze douchegel. Hij droogt de huid namelijk wel een beetje uit. Na het wassen blijft de geur nog even hangen op de huid.

REVIEW KATY PERRY KILLER QUEEN’S ROYAL REVOLUTION 14REVIEW KATY PERRY KILLER QUEEN’S ROYAL REVOLUTION 23 REVIEW KATY PERRY KILLER QUEEN’S ROYAL REVOLUTION 24 REVIEW KATY PERRY KILLER QUEEN’S ROYAL REVOLUTION 25

KILLER QUEEN’S ROYAL REVOLUTION – BODYLOTION

REVIEW KATY PERRY KILLER QUEEN’S ROYAL REVOLUTION 16 REVIEW KATY PERRY KILLER QUEEN’S ROYAL REVOLUTION 17 REVIEW KATY PERRY KILLER QUEEN’S ROYAL REVOLUTION 15 REVIEW KATY PERRY KILLER QUEEN’S ROYAL REVOLUTION 18

Gelukkig is daar al rekening mee gehouden, want er zit ook een bodylotion in de lijn. Ook de bodylotion ruikt naar de eau de parfum en de geur blijft goed hangen. In combinatie met de eau de parfum (en eventueel de douchegel) kan je er zo voor zorgen dat je de geur extra lang kan ruiken. De bodylotion is lekker romig en hydrateert mijn huid goed.

REVIEW KATY PERRY KILLER QUEEN’S ROYAL REVOLUTION 19 REVIEW KATY PERRY KILLER QUEEN’S ROYAL REVOLUTION 20 REVIEW KATY PERRY KILLER QUEEN’S ROYAL REVOLUTION 21 REVIEW KATY PERRY KILLER QUEEN’S ROYAL REVOLUTION 22

EINDOORDEEL

Ik denk dat dit parfum van Katy Perry mijn vooroordeel over budget parfums volledig heeft veranderd. Ik vind het namelijk een heel lekker parfum! Ook de douchegel en de bodylotion zijn fijn. Als ik zou moeten kiezen tussen de douchegel en de bodylotion, zou ik voor de bodylotion kiezen. Je krijgt van beide namelijk evenveel (250 ml) en ook de prijs is hetzelfde. En dan vind ik de bodylotion toch wat fijner, omdat hij mijn huid beter verzorgd en de geur langer blijft hangen dan bij de douchegel.

Als je fan bent van (niet te) zoete en zwaardere parfums, dan is Katy Perry Killer Queen’s Royal Revolution zeker het snuffelen waard. Ik ga hem in ieder geval nog vele malen gebruiken.

REVIEW KATY PERRY KILLER QUEEN’S ROYAL REVOLUTION 8

PRIJS EN VERKRIJGBAARHEID

De prijzen van Katy Perry Killer Queen’s Royal Revolution zijn als volgt:

Eau de parfum (15 ml): €17,50.
Eau de parfum (30 ml): €27,50.
Eau de parfum (50 ml): €37,50.
Showergel (200 ml): €12,50.
Bodylotion (200 ml): €12,50.

De producten zijn vanaf september verkrijgbaar bij parfumerie en drogist.

Wat vind jij van deze producten? Denk je dat de geur iets voor jou is?

Xx Sarah

Deze review bevat producten die ik van een merk of bedrijf heb gekregen. Dit heeft echter geen invloed op mijn mening over het product.

23 gedachtes over “REVIEW: KATY PERRY KILLER QUEEN’S ROYAL REVOLUTION

  1. Sylvana zegt:

    Bijzonder hoe het parfum de tweede keer toch ineens heel lekker kan zijn! Ik ben er nu in ieder geval erg benieuwd naar geworden, moet ‘m snel eens gaan ruiken in de winkel :)! Ik wil trouwens echt even zeggen dat je reviews super fijn en uitgebreid zijn. Ik heb er echt enorm veel aan en ik weet zeker dat er naast mij nog veel anderen zijn die er ook zo over denken! Ga zo door :)!

  2. Window On My Wardrobe zegt:

    Ik ga helemaal akkoord met wat je zegt; ikzelf koop eigenlijk ook nooit een budgetparfum, ik ga altijd voor de duurdere parfumeriemerken. Ze zijn kwalitatief gewoon ook zoveel beter. De parfums van Katy Perry hebben me nooit echt aangesproken, maar een goede vriendin vindt Killer Queen echt super. Nu jij zegt dat deze ook lekker ruikt (na enkele sprays ;)) wil er toch ook eens aan gaan snuffelen! 🙂

    X Sara

  3. Kirsty zegt:

    Wat heb je een mooie foto’s gemaakt voor deze review! 🙂 Het parfum klinkt niet meteen als iets voor mij, ik houd behalve van vooral wat duurdere parfums ook vooral van niet te zoete en niet te zware parfums en ik denk dat ik deze wel te zwaar zou vinden. (Killer Queen vond ik namelijk vrij zwaar.)

  4. shoppingsarah zegt:

    Ik ben echt heel benieuwd naar deze geur, de geur lijkt me echt ontzettend lekker ruiken, precies wat ik vaak zoek in een parfum. Ook de flacon vind ik deze keer mooi, ik ben meer van het blauw dan het bruin/rood. Leuke review en leuk geschreven! x

  5. Donna Luisa zegt:

    Leuke review en wat bijzonder dat jullie hem eerst vies vonden en daarna ineens wel lekker haha. Ik ben ook niet van de budget parfums, want ik ken veel teveel luxe geuren die zooo lekker ruiken haha. Maar wel fijn dat je mening is bijgedraaid. Misschien moet ik deze geur eens gaan ruiken, wie weet 🙂

Geef een reactie

