Q&A #1

QA

Afgelopen zaterdag plaatste ik een oproep voor vragen voor een Q&A. Ik verwachtte op zijn max een stuk of vijf vragen, maar kreeg er tot mijn verbazing heel veel. Zo veel dat ik het over twee artikelen moet verdelen. Vandaag beantwoord ik de eerste helft en zaterdag kunnen jullie de andere helft lezen.

Wat voor werk doe je in het dagelijks leven en hoe combineer je dat met je blog, vrienden en familie?

Ik heb geen fulltime baan, want ik studeer nog. Ik werk wel als bijbaan op de zaterdagochtend als gastvrouw in een bejaardencentrum op een gesloten afdeling met (zeer) demente ouderen. Niet de richting die ik later op wil gaan, maar het is dankbaar werk en ik doe het liever dan bijvoorbeeld in een winkel staan. Momenteel ben ik aan het afstuderen voor de studie Communicatie. Daarna hoop ik wel snel een fulltime baan te vinden. Hoe ik dit dan met mijn blog ga combineren weet ik nog niet. Misschien minder vaak artikelen plaatsen (om de dag en soms een extra artikel, zoals ik nu tijdelijk doe), of gewoon in de weekenden artikelen voor een hele week schrijven. Maar wat ik precies ga doen, vogel ik tegen die tijd wel uit. Eerst maar eens mijn diploma halen.

62d2f1851163af3fdc128aa0ccc17f12

Zou jij de grootste blogger willen zijn/worden?

Hmmm, lastige vraag. Aan de ene kant zou het me namelijk heel tof lijken om fulltime te bloggen als baan. Ik bedoel, hoe gaaf is het om geld te verdienen met iets wat je zo ontzettend leuk vind om te doen? Maar aan de andere kant denk ik dat mensen bij de grootste bloggers heel veel verwachten en eisen. Op zich geen probleem, maar ik vind het dan wel belangrijk om te kunnen blijven doen wat ik zelf leuk vind, dan me steeds aan te moeten passen aan de wensen van mijn bezoekers. Kijk, natuurlijk houd je ook rekening met wat je bezoekers graag lezen, maar ik vind het heel belangrijk om ondanks dat heel dicht bij jezelf te blijven en je eigen weg te volgen. Dus grootste blogger worden? Ja, dat lijkt me super! Alleen dan wel op mijn manier.

Wat is je lievelingskleur?

Dat is rood. Al word ik ook blij van vrolijke kleuren als geel, knalroze en turquoise. Maar mijn lievelingskleur blijft rood. Al weet ik eigenlijk niet echt waarom. Ik vind het gewoon een mooie kleur. Rode lipstick, rode schoenen, rode rokjes, rode jurkjes, rode nagels, rode notitieboekjes, rode kussens… ik ben dol op rood!

fea96cefa33a3f758db51bf2089044fd

Welke kledingstukken draag je het liefst?

Ik zou het liefst elke dag in zwierige jurkjes rondlopen, maar ik ben helaas ook een enorme koukleum en pak met 18 graden al mijn dekentjes en dikke panty’s erbij. Zolang het kan draag ik dan vaak een jurk of rok met een vest of blazer en ander jeans met een t-shirt en een blazer. Klinkt niet echt spannend en dat is het ook niet echt, maar ik heb het liever warm dan dat ik er mega modieus bijloop en ondertussen half bevries.

OOTD Japanese Summer

Heb je een favoriete quote? Zo ja, welke is dat en van wie?

Nee, ik ben niet zo’n quote persoon. Ik vind ze wel leuk om te lezen, maar hou me er verder weinig mee bezig en heb daardoor ook geen favoriete quote.

Wat vind jij het leukst aan bloggen en wat vind je er minder leuk aan?

Het meeste aan bloggen vind ik heel leuk: het schrijven, het testen van producten, het contact met andere bloggers, de leuke reacties die een aantal van jullie steeds achterlaten. Ik heb niet echt iets wat ik niet leuk vind aan bloggen, al heb ik soms gewoon niet zo’n zin om iets te schrijven, bijvoorbeeld als ik die hele dag al druk bezig met andere dingen ben geweest. Maar dan wil ik de dag erna per se iets plaatsen en ga ik alsnog maar een artikel schrijven, al is het dan wel met een beetje tegenzin. Maar dat komt maar zelden voor. Ik vind bloggen vooral heel erg leuk!

4d8438b0d013a04d35374bb28a94eecd

Hoe ben je begonnen met bloggen?

In jaar drie van mijn studie liep ik stage bij het super leuke bedrijf Modeagenda.nl. Hiervoor deed ik de communicatie en PR en daarnaast schreef ik artikelen voor de website. Vaak over mode events waar ik dan was geweest, maar ook interviews en artikelen over nieuwe producten. Mijn stagebegeleidster en tevens ook de eigenares van Modeagenda.nl vond mijn artikelen zo leuk, dat ze mij aanspoorde een eigen blog te beginnen. Eerst aarzelde ik nog, maar later maakte een vrienden van mij (Kaoutar van Kaoutar Schrijft) een blog aan en probeerde mij over te halen er ook een te beginnen.

mode agenda

Na een behoorlijke tijd getwijfeld te hebben, besloot ik toch de knoop door te hakken en eind april vorig jaar maakte ik mijn blog aan. Ik begon mijn blog om alle artikelen die ik voor Modeagenda.nl schreef op te verzamelen, om als een soort online CV te gebruiken. Mijn plan was om dan de website wat up to date te houden door wat nieuwe artikelen te plaatsen. Dit liep al snel op de goede manier uit de hand, want ik werd helemaal dol op het bloggen. Inmiddels zijn we iets meer dan een jaar verder en is mijn blog al veel groter dan ik ooit had durven dromen. Heel gaaf!

Wat vinden je vrienden ervan dat je blogt?

Ik heb niet iedereen verteld dat ik blog. Ik vind niet dat iedereen het hoeft te weten, omdat ik het lastig vind om artikelen te schrijven als ik weet dat allemaal bekenden ze gaan lezen. Maar een paar vrienden weten het en die vinden het prima. Sommigen lezen ook echt de artikelen en anderen zien alleen de links voorbij komen op Twitter en weten dat ik het doe. Maar zo ver ik weet heeft niemand er problemen mee.

Hoe gaat het met je?

Ah, wat een lieve vraag! Nou, het gaat goed hoor. Ik ben momenteel bezig met het afronden van mijn scriptie en ben best wel zenuwachtig of ik hem haal of niet. Maar dat komt hopelijk allemaal goed. En daarnaast gaat alles prima!

tumblr_lxtjxbKOWY1r3dtleo1_400

Wat is je favoriete gerechtje? / Wat is je lievelingseten?

Ik ben echt dol op lamsvlees en voor gegrilde lamskoteletten kan je me echt wakker maken. Maar ik vind ook heel veel andere dingen lekker, zoals maïs, soepen en salades en… fruit en luxere toetjes, zoals pavlova. Hmmmm.. Maar ik ben best wel moeilijk met eten. Ik vind veel dingen lekker, maar zit heel snel vol. Als ik uit eten ga eet ik de hele dag bijna niks om in het restaurant alles op te krijgen.

92bcd787a6b8da4cd0ec5066bd9b3d54

Hmmm.. yummy!

Wat speel je op de piano en hoe lang speel je al?

Ik speel al best lang piano. Precies hoe lang weet ik niet, want ik heb eerst een aantal jaar keyboard gespeeld en pas toen we zeker wisten dat ik ermee door wilde gaan, ben ik overgestapt naar de piano. Maar ik ben er niet bepaald goed in. Ik heb geen ritmegevoel, kan niet goed tellen tijdens het spelen en ben geen ster in het lezen van heel hoge of heel lage noten. Alles wat ik speel klinkt dus net niet hoe het hoort, maar ach, ik vind het heel leuk om te doen. Ik speel voornamelijk (modern) klassiek, zoals Beethoven en Einaudi. Vooral de stukken van Einaudi vind ik heel leuk om te spelen. Mijn favoriet van hem om te spelen is Nuvole Bianche.

Wat zou je dit jaar nog allemaal mee willen maken?

Ik wil heel graag mijn diploma halen! Alles is vier jaar lang heel goed gegaan, dus het niet halen van mijn scriptie was een behoorlijke tegenvaller. Hopelijk haal ik mijn herkansing en de mondeling die daarop volgt en word ik alsnog de trotse eigenares van mijn HBO diploma Communicatie. En tja, wat verder? Het vinden van een baan, haha.

Quote-E

Dat waren de vragen voor vandaag! Heb jij ook een vraag gesteld en zat hij er niet bij, dan wordt die behandeld in deel twee, die zaterdag online komt.

Xx Sarah

20 gedachtes over “Q&A #1

  1. Nienke zegt:

    Leuk! Ik ben bezig/klaar met mijn bachelorscriptie na er eeuwen mee te zitten strugglen, kan me je spanning heel goed voorstellen! Grappig trouwens om te horen hoe je op je blogje bent terecht gekomen 😀

  2. Denise zegt:

    Altijd leuk om een Q&A artikel te lezen. Super dat je al afstudeert, ik zit nog maar in het tweede jaar van de opleiding Communicatie. Je stage lijkt mij ook echt ideaal! ❤

  3. Pingback: Q&A #2 | Saar enzo
  4. kaoutarschrijft zegt:

    Superleuk artikel is het geworden 😀 Haha en je bent gwn geboren om te bloggen, daar had je mij niet voor nodig! Met je scriptie komt het helemaal goed hoor en je gaat bloggen gwn kunnen combineren met je fulltime baan :p

Geef een reactie

