Q&A #2

QA

Afgelopen vrijdag konden jullie al een Q&A lezen. Ik had echter zo veel vragen gekregen, dat ik ze moest verspreiden over twee delen. Vandaag kunnen jullie het tweede deel van de Q&A lezen.

Beschrijf jezelf in vijf woorden.

Oef, dit soort dingen vind ik altijd zo moeilijk! Uhmm.. ik denk dat ik dan voor de volgende vijf woorden kies: vrolijk, aardig, ongeduldig, eigenwijs en prettig gestoord. Al is dat laatste eigenlijk twee woorden.

giphy-2

Wat is je grootste droom?

Nog zo’n lastige vraag! Ik vind zo veel dingen leuk, dus ik vind het altijd lastig om een bepaalde droom of iets dergelijks te beschrijven, aangezien ik er niet één heb, maar heel veel. En daardoor komt er nu een heel standaard antwoord aan: een super toffe baan wat met communicatie, PR en/of schrijven te maken heeft, dat mijn blog nog steeds bestaat en groeit, een leuk huis waar ik samen met mijn vriend kan wonen, trouwen (maar dat duurt nog wel even), leuke kinderen (en dat duurt nog langer! Haha), lieve vrienden, misschien iets tofs bereiken en gewoon een leven waarbij ik ’s ochtends zonder tegenzin op kan staan en ’s avonds op een leuke dag terug kan blikken. Misschien wat cliché allemaal, maar ja, dat lijkt me gewoon fijn.

3fdc657f4091817a012e400179e10c92

Van welke muziek houd je? / Wat is je muziekvoorkeur?

Ik luister graag naar jaren ’60 muziek, zoals the Beatles, the Rolling Stones, the Who, the Kinks, e.d. Ook hou ik erg van (oude) rock/pop/indie muziek (U2, Snow Patrol, the Crookes, AC/DC, e.d), Franstalige muziek (Jacques Brel), opera (Andrea Bocelli) en oude soulmuziek (Otis Redding, Wilson Pickett, Aretha Franklin, Sam & Dave, e.d.). Soms luister ik ook naar (modern) klassiek of nieuwe popmuziek, maar de eerder genoemde genres luister ik het vaakst.

f1588e05acc8bb14f0db310c31e9e095

Wat zijn je toekomstplannen qua bloggen?

Sowieso wil ik een eigen domein kopen. Het liefst doe ik dat dit jaar nog, maar ik wil eerst even goed kijken hoe en waar ik dat het best kan doen. Maar dat ga ik pas uitzoeken als ik klaar ben met afstuderen. Dat gaat op dit moment even voor.

En verder ben ik gewoon van plan om door te gaan met bloggen en hopelijk nog meer te groeien. Ik vind het zo ontzettend leuk, dus ben echt nog lang niet van plan om te stoppen. Al wordt het in de toekomst natuurlijk wel lastiger als ik een baan heb, aangezien ik dan minder tijd heb. Eigenlijk heb ik nog geen heel specifieke toekomstplannen qua bloggen. Gewoon door blijven bloggen en ik zie wel hoe het allemaal gaat lopen.

f368a0f473c74daf8026365d25cf02fb

Wat vind je partner ervan dat je blogt?

O, hij vindt het leuk. Ik had al een relatie met hem toen ik begon met bloggen, dus hij heeft het echt vanaf het begin meegemaakt. Het is niet zo dat ik constant over mijn blog zit te praten met hem. Ik zeg vooral dingen als “o, ik moet even een artikel schrijven” of “even de reacties lezen”. Vaak als we het over mijn blog hebben, komt het doordat hij zelf vraagt hoe het gaat en of hoeveel volgers ik op dat moment heb. Maar hij vindt het allemaal heel leuk voor me en is best trots, hihi.

Zijn er mensen in jouw omgeving die het niet leuke vinden dat blogt?

Nee, niet dat ik weet. Als iemand er problemen mee heeft, hebben ze dat nooit tegen mij gezegd in ieder geval. Maar niet iedereen in mijn omgeving weet dat ik blog. Het is niet dat ik het aan iedereen vertel, maar een beperkt aantal mensen weet het eigenlijk. Ik schrijf makkelijker voor onbekenden dan wanneer ik weet dat allemaal vrienden, kennissen en familieleden het ook lezen.

Heb je nog wel tijd om andere leuke dingen te doen?

O ja hoor, dat zeker. Al valt bloggen voor mij ook onder “leuke dingen doen”. Maar ik zorg echt wel dat ik genoeg tijd voor andere dingen over hou. Vaak schrijf ik op een dag meerdere artikelen, zodat ik een halve week voor loop. En als het echt niet anders kan, sla ik soms gewoon een artikel over. Nu doe ik dat omdat ik bezig ben met mijn scriptie en het liefst plaats ik elke dag een artikel. Maar ik heb naast mijn blog en studie ook gewoon een (sociaal) leven en dan kan ik best wel heel af en toe een dag geen artikel plaatsen. Het is een hobby, geen fulltime baan. Maar ik probeer het zo veel mogelijk te voorkomen.

42bb8f0690b1ff604cfedd7c6876a301

Hoe deel je je blogposts in? Heb je categorieën en hoe deel je ze in?

De drie onderwerpen die op mijn blog voorkomen zijn beauty, fashion en recepten/culinair. Naast deze categorieën heb ik er nog een aantal, maar deze drie gebruik ik het meest. Tijdens het plaatsen van een artikel kijk ik bij welke categorieën het artikel het best past en daar deel ik hem dan bij in.

Het is overigens niet zo dat ik een select aantal keer per week over een bepaalde categorie mag schrijven. Ik heb dit een tijdje gedaan, maar moest mezelf dan soms echt forceren om over een bepaald onderwerp te schrijven, omdat ik daar dan eigenlijk geen zin in had. Nu schrijf ik gewoon over wat ik leuk vind en wanneer ik dat wil. Daardoor besteed ik automatisch veel meer aandacht aan de artikelen. Dit is volgens mij ook wel te zien aan de artikelen, en dan met name de reviews, die de laatste tijd een stuk langer en uitgebreider zijn.

Hoe ga je op zoek naar inspiratie?

Vaak krijg ik al genoeg inspiratie door mijn make up lade open te trekken en te kijken naar al het moois en leuks dat in die lade zit. Dan gaan mijn vingers gelijk kriebelen om reviews te schrijven. Maar ik krijg ook inspiratie tijdens het winkelen. Als ik bijvoorbeeld een bepaald door kledingstuk heel leuk vind, ga ik vanzelf wel bedenken of ik er een artikel over wil schrijven. En verder door (kook)boeken, muziek, tijdschriften… Maar eigenlijk ben ik nooit echt op zoek naar inspiratie. Ik zit zelf vaak al barstensvol met ideeën. Het is meer de vraag welke ik selecteer om voor mijn blog wat mee te doen, dan dat ik niet weet waarover ik wil schrijven.

fa4ce55b016ba45d8f7f22c410a195da

Wanneer weet je of iets wel of niet geschikt is voor je blog/publiek?

Ik controleer regelmatig de statistieken, zodat ik kan zien welke artikelen goed worden gelezen en welke minder goed. Het is tot nu toe eigenlijk nooit voorgekomen dat een artikel opeens maar enkele keren is gelezen en de rest heel vaak, maar er is wel altijd verschil te merken. Als een bepaald soort artikelen heel vaak worden gelezen, weet ik dan dat mijn publiek daar behoefte aan heeft en ga ik ze vaker schrijven. Maar het belangrijkst vind ik dat ik het zelf ook leuk vind om te schrijven. Zo blijft de passie voor het bloggen. Recepten worden bijvoorbeeld minder goed gelezen dan reviews, maar ik vind het ontzettend leuk om over eten te schrijven en blijf dan ook gewoon recepten plaatsen. Maar dan zorg ik er ook weer voor dat er regelmatig reviews verschijnen.

Wat zijn je hobby’s?

Ik vind heel veel dingen leuk, dus heb ook veel hobby’s. Zo ben ik dol op bloggen, muziek (cd’s verzamelen, muziek luisteren), lezen, schrijven, piano spelen, koken en bakken, tekenen, winkelen, reizen en films kijken. Maar daarnaast heb ik nog genoeg andere dingen die ik ook leuk vind. Het resultaat is een ontzettend volle kamer, met allemaal boeken, cd’s en kookspullen. Ik heb zelfs een soort extra bureauplank met behulp van boeken gebouwd, haha. Maar mijn allergrootste hobby’s zijn echt koken/bakken/alles wat daarmee te maken heeft, fashion en beauty en daarover bloggen, muziek en lezen.

anigif_enhanced-buzz-31545-1380211201-24

Zo, dat waren alle vragen! Ik wil toch even iedereen bedanken die een vraag heeft gesteld. Ik had het oproepje geplaatst, maar eigenlijk heel weinig tot geen vragen verwacht. En dan krijg ik er zo veel dat het over twee artikelen moet worden verdeeld. Tof! Bedankt dus allemaal!

Xx Sarah

22 gedachtes over “Q&A #2

  1. Sara - Window On My Wardrobe zegt:

    Leuk om je wat beter te leren kennen! Wel lief dat je vriend zo geïnteresseerd is in mijn blog. Mijn vriend vind bloggen de grootste onzin die er is en snapt echt niet dat ik daar mijn “tijd aan verspil”. Ik weet dat ik het enorm druk heb (en binnenkort met m’n nieuwe job nog veel drukker), maar iedereen mag een hobby hebben die hij/zij leuk vindt he 🙂

    X Sara

    • saarenzo zegt:

      Wat jammer dat jouw vriend bloggen zo’n onzin vindt! 😦 Ik had eigenlijk verwacht dat hij het juist leuk vond, omdat ik dacht dat hij altijd jouw foto’s maakte en daar is altijd zoveel aandacht aan besteed dat ik gewoon verwachtte dat hij je er echt in steunt. Jammer, wat je hebt echt een hele leuke en mooie blog! Trouwens gefeliciteerd en alvast succes met jouw nieuwe baan!

  2. Kirsty zegt:

    Leuke vragen heb je beantwoord! Mijn vriend vind het ook wel heel leuk dat ik blog gelukkig, wij hadden ook al een relatie toen ik begon en hij is vanaf het begin af aan degene geweest die mij op technisch gebied altijd heeft geholpen en nog steeds doet, dus dat vind ik wel heel lief en fijn 🙂

  3. Bo zegt:

    Leuk om allemaal te lezen! Je antwoord op de vraag ”Zijn er mensen in jouw omgeving die het niet leuke vinden dat blogt?” komt me bekend voor 🙂 X

Geef een reactie

