REVIEW: SOTHYS ROUGE DU SOTHYS LIPSTICK – 121

REVIEW SOTHYS ROUGE DU SOTHYS LIPSTICK – 121 6

Sothys is een luxe merk uit Frankrijk. Ik heb er een paar producten van en ben daar echt dol op. Helaas is het niet zo bekend, ondanks dat de producten gewoon in Nederland te koop zijn. Daarom besloot ik weer eens een artikel aan een product van dit mooie merk te wijden. Ik ging voor de Rouge du Sothys lipstick in de kleur 121.

REVIEW SOTHYS ROUGE DU SOTHYS LIPSTICK – 121

OVER SOTHYS

Sothys is een Frans merk dat al meer dan zestig jaar bestaat. Sothys heeft voornamelijk huidverzorgingsproducten in haar assortiment, maar ook make up producten. De producten zijn van hoge kwaliteit en worden gebruikt in verschillende schoonheidsinstituten en spa’s, waar ze ook te koop zijn. De body olie van Sothys is sinds de eerste keer dat ik hem gebruikte mijn favoriete lichaamsverzorgingsproduct aller tijden. Wat een heerlijk product is dat! Hopelijk bevalt de lipstick net zo goed.

ROUGE DU SOTHYS LIPSTICK

REVIEW SOTHYS ROUGE DU SOTHYS LIPSTICK – 121 2

Ik heb de Rouge du Sothys lipstick in de kleur 121. Meh, wat saai, een nummertje als naam. Op dat gebied mogen veel merken nog wel wat creatiever worden. Van de rest van de verpakking word ik dan wel weer blij. In plaats van de veel voorkomende ronde verpakkingen die lipsticks vaak hebben, heeft deze lipstick een mooie, hoekige verpakking van mat zwart. Aan de voorkant staat het logo van Sothys in glanzend zwart afgebeeld. Mooi en chique! Heel anders dan bij de andere lipsticks die ik heb. Het geeft dan ook echt een luxe gevoel.

REVIEW SOTHYS ROUGE DU SOTHYS LIPSTICK – 121 3

En de lipstick zelf? Die is nog mooier. De bordeauxrode kleur is perfect voor in het najaar. In de lipstick staat “Sothys” gedrukt, wat ik een mooi detail vind. De lipstick ruikt naar fruitsnoepjes. Niet mierzoet, maar gewoon zoetig en fruitig. De lipstick zit vol met shimmers. Ik werd hierdoor eerlijk gezegd wel even bang voor een fout shimmer/glittereffect. Maar voor de rest vond ik de lipstick prachtig! Ik beeldde mij al sfeervolle Kerstdagen in, waarbij deze super chique, donkere kleur op mijn lippen zou prijken. Te donker voor overdag, maar perfect voor speciale avonden.

REVIEW SOTHYS ROUGE DU SOTHYS LIPSTICK – 121 7

MAAR DAN…

Juist doordat Sothys niet in reguliere winkels te koop is, ken ik het assortiment niet zo goed. Toen ik deze lipstick uitzocht, had ik dan ook geen idee dat er twee soorten lipsticks van Sothys waren. Ik dacht een normale lipstick te hebben en verwachtte een diepe, goed gepigmenteerde kleur. Je kan dan ook begrijpen dat ik verbaasd naar mijn hand zat te kijken toen ik de lipstick thuis swatchte. De lipstick is hartstikke sheer!

REVIEW SOTHYS ROUGE DU SOTHYS LIPSTICK – 121 8

Fout van mij, ik had niet goed opgelet. Op de website van Sothys las ik al snel dat er twee soorten Sothys lipsticks zijn: Rouge Intense Sothys, een lijn bestaande uit pure en intense kleuren, en Rouge du Sothys, die ik heb. Sothys beschrijft de Rouge du Sothys als volgt:

“Ontdek de Rouge doux Sothys met nieuwe vederlichte textuur. Deze glanzende lipstick met glosseffect legt een hydraterende sluier op de lippen voor een natuurlijk vol en sensueel effect. Laat u verleiden door de unieke smeltende samenstelling, haar zachtheid en haar fruitige parfum.”

Ah, dat verklaart gelijk het sheer effect van de lipstick!

REVIEW SOTHYS ROUGE DU SOTHYS LIPSTICK – 121 5

DAGELIJKSE LUXE

Eerst vond ik het wel jammer. Hè, daar gaat mijn ideale lipstick voor Kerst en andere speciale avonden. Maar na het aanbrengen op mijn lippen werd ik blij. De shimmers lijken in de huls zilver te zijn, maar blijken paars te weerkaatsen en zijn daardoor niet goed terug te zien na het aanbrengen. In plaats daarvan zorgen ze voor een mooie glans. De kleur is makkelijk op te bouwen. Vaak draag ik meerdere laagjes, maar met één laag is het voor mij de perfecte my lips but better kleur. De kleur is nog steeds chique, maar door de finish een stuk draagbaarder en daardoor ook bruikbaar voor elke dag. Oké, deze lipstick zal op Kerst niet mijn mond kleuren, maar zal het komende najaar gretig worden gebruikt.

REVIEW SOTHYS ROUGE DU SOTHYS LIPSTICK – 121 9

En niet alleen de kleur maakt mij zo’n fan van deze lipstick, maar ook de textuur. Zo zacht! Hij glijdt over mijn lippen en laat daar een subtiel laagje kleur achter. Daarna voel ik hem eigenlijk niet meer zitten. Denk aan Maybelline Baby Lips, maar dan nog fijner. Denk aan L’Oréal Paris Rouge Caresse lipsticks, maar dan mooier en met een langere houdbaarheid. Een lipstick heeft mijn lippen nog nooit zo zacht aan laten voelen.

Ondanks de textuur en finish, blijft de lipstick prima zitten. Vaak zijn lipstick met een sheer finish al na een paar uur volledig van je lippen verdwenen, maar deze van Sothys houdt het gelukkig wat langer vol. Na een drankje zit de lipstick nog op mijn lippen, maar is de kleur wat lichter geworden. Pas na een avondmaal was de lipstick volledig verdwenen. En tja, ik at maïskolven. Ik denk niet dat er een lipstick is die dat wél overleeft, haha. Maaltijden die je wel met mes en vork kan eten houdt deze lipstick langer uit.

REVIEW SOTHYS ROUGE DU SOTHYS LIPSTICK – 121 10

Na een maaltijd (die niet uit maïskolven bestaat). 

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

Ah, wat een pareltje! Deze mooie, luxe lipstick gaat linea recta mijn dagelijkse bakje in en zal de komende tijd vaak gebruikt worden. Het najaar moet nog beginnen, maar dit is alvast mijn favoriete najaarslipstick!

REVIEW SOTHYS ROUGE DU SOTHYS LIPSTICK – 121 4

De precieze prijs van de lipstick weet ik niet, maar hij kost zo’n €24. Best veel geld voor een lipstick (ik geef er tenminste nooit zo veel geld aan uit), maar ik vind hem echt heel mooi. Mocht je jezelf een keer op een mooie lipstick willen trakteren, neem dan eens een kijkje bij de lipsticks van Sothys. Sothys is verkrijgbaar bij verschillende schoonheidsinstituten en spa’s. Een overzicht van de verkooppunten van Sothys kan je hier vinden.

Wat vind jij van deze lipstick? Ken jij Sothys al?

Xx Sarah

30 gedachtes over “REVIEW: SOTHYS ROUGE DU SOTHYS LIPSTICK – 121

  1. damarishardy zegt:

    Aahh ik ben niet echt een lipstick person in de zin dat ik nog niet ermee heb geëxperimenteerd ,..ik vind veel kleuren niet mooi staan bij mijn donkere huid,.. Als ik meer tijd heb ga ik zeker heel wat uitproberen! Leuk om te lezen je zet alles super gedetailleerd neer! Fijne dinsdag meid knuffel Dammi

    • saarenzo zegt:

      Juist heel veel kleuren lipstick staan prachtig bij een donkere huid! Wat ik persoonlijk altijd het mooist vind bij een donkere huid is felroze of donkerpaars. Ik zou zeggen: koop een paar goedkope lipsticks (van Catrice bijvoorbeeld) en probeer ze uit. Vaak is het ook gewoon een kwestie van wennen. En dankje, jij ook een fijne dinsdag! Wat er nog van over is tenminste, haha.

  2. Sylvana zegt:

    Ik blijf me verbazen over hoe goed en fijn je reviews zijn. En je foto’s zijn ook nog eens erg mooi! Het wordt tijd dat je nog veel meer bezoekers krijgt, want dat verdien je echt :). De lipstick ziet er trouwens ook prachtig uit, ik kende het merk nog niet.

  3. lous zegt:

    Een schitterend mooie kleur, staat je ook erg goed. Nee, misschien niet echt kerstig, maar hé, deze kun je daarom wel veel vaker gebruiken. Plus… je kunt er nu lekker nog eentje kopen, speciaal voor kerst 😉

Geef een reactie

