REVIEW: RIMMEL LONDON VELVET MATTE NAGELLAK – 015 MIDNIGHT KISS

REVIEW RIMMEL LONDON VELVET MATTE NAGELLAK – 015 MIDNIGHT KISS 4

Hoewel iedereen stond te juichen bij het nieuws over het mooie weer voor deze komende week, vond ik het wel jammer. Ik heb namelijk ontzettend veel zin in het najaar! Leren rokken en jurken, dikke panty’s, wijnrode lipstick, dikke sjaals en donkere nagellak. Extra bijzonder is deze nagellak van Rimmel London, die sinds kort in de winkels ligt. Hij is namelijk niet alleen heel mooi donkerblauw, maar heeft ook nog eens een matte finish. Gaaf! Ik testte hem uit.

REVIEW RIMMEL LONDON VELVET MATTE NAGELLAK – 015 MIDNIGHT KISS 2

MATTE NAGELLAK

Matte nagellak: ik ben er dol op. Een matte finish tovert elke nagellak om tot een super chique lakje. Voor elegante nagels moet je bij matte nagellak zijn. Daarnaast is de finish wat meer bijzonder dan de standaard glanzende finish die je bij bijna alle nagellakjes ziet. Elke dag zou ik het niet dragen (want ik vind glanzende nagels ook erg leuk staan), maar voor af en toe vind ik het een leuke afwisseling.

Toch droeg ik bijna nooit matte nagellak. Enthousiast kocht ik een keer een matterende top coat van Hema, maar die gebruik ik zelden. Hij werkt gewoon niet mee (lees: maakt maar de helft van mijn nagellak mat en de andere helft bobbelig). Matte nagels zonder speciale top coats te moeten gebruiken klinkt dus als muziek in mijn oren. De nieuwe Velvet Matte nagellakjes van Rimmel London kwamen dan ook als geroepen!

REVIEW RIMMEL LONDON VELVET MATTE NAGELLAK – 015 MIDNIGHT KISS 5

KLIEDERBOEL

De verpakking van de nagellak is simpel: een brede, matte zwarte dop en een transparant flesje. Ik heb de kleur 015 Midnight Kiss. Een prachtige diepblauwe kleur. Perfect voor in het najaar! Door mijn “zin in het najaar” bui werd ik helemaal enthousiast van deze winterse kleur. Mijn enthousiasme verdween echter een beetje toen ik het kwastje zag. O nee, het is zo’n vervelend breed kwastje!

REVIEW RIMMEL LONDON VELVET MATTE NAGELLAK – 015 MIDNIGHT KISS

Ik weet dat velen brede kwastjes juist prettig vinden, maar ik kan er niet mee werken. Het wordt een grote kliederboel. Dit keer ook. Met name bij mijn pinknagels, waar het kwastje te groot voor was. Jammer, ik had veel liever een standaard kwastje gehad.

REVIEW RIMMEL LONDON VELVET MATTE NAGELLAK – 015 MIDNIGHT KISS 7

IN ÉÉN MINUUT KLAAR

Maar tijdens het lakken werd ik weer enthousiaster. Want wauw, wat droogt deze nagellak ontzettend snel! Maar dan ook echt mega snel! Ik dacht niet ooit een nagellak tegen te komen die sneller droogt dan de Ciaté base coat, maar deze Rimmel London nagellak droogt nog tien keer sneller. Ik was nog niet begonnen met het lakken van mijn tweede vinger, of de nagellak op de eerste vinger was alweer droog. Sterker nog: ik was een tweede strook op mijn nagel aan het aanbrengen en toen was de eerste strook al droog.

REVIEW RIMMEL LONDON VELVET MATTE NAGELLAK – 015 MIDNIGHT KISS 6

En dan niet een beetje droog, maar echt zo droog dat je met een gerust hart tegen alle deuren en muren aan kan botsen zonder dat je nagellak verschuift (doe jij dat ook altijd als je net nagellak hebt aangebracht?) Het is echt secondewerk. Binnen één minuut had ik al mijn nagels van twee laagjes nagellak voorzien. Wauw, wauw, wauw! Echt, kunnen andere merken ook even nagellak uitbrengen die zo snel droogt? Ik lak mijn nagels namelijk een stuk minder vaak dan ik eigenlijk wil, omdat ik dat laten drogen zo’n rotklus vind.

Het resultaat vind ik mooi. De nagellak is echt goed mat en dekt al volledig na twee laagjes. Een top coat gebruiken is een no go, want dan verpest je het matte effect. Prima, zolang de nagellak maar goed blijft zitten.

REVIEW RIMMEL LONDON VELVET MATTE NAGELLAK – 015 MIDNIGHT KISS 8 REVIEW RIMMEL LONDON VELVET MATTE NAGELLAK – 015 MIDNIGHT KISS 9 REVIEW RIMMEL LONDON VELVET MATTE NAGELLAK – 015 MIDNIGHT KISS 10

CHIP, CHIP

Helaas doet hij dat niet. Niet bij mijn rampnagels tenminste. Op enkele uitzonderingen na, blijft geen enkele nagellak langer dan vier dagen zonder chips zitten. Zelfs Essie haalt de vier dagen niet altijd en die blijft het langst mooi van allemaal. Een heel lange houdbaarheid had ik niet verwacht. Maar dat de nagellak minder dan één dag mooi zou blijven, dat verbaasde mij toch wel. Ik lakte mijn nagels zaterdag aan het eind van de middag en ontdekte de eerste chip zondagochtend. Heel lang heb ik er dus niet van kunnen genieten. Wat een teleurstelling. Gelukkig is de nagellak super snel weer opnieuw aangebracht.

REVIEW RIMMEL LONDON VELVET MATTE NAGELLAK – 015 MIDNIGHT KISS 11

Na minder dan één dag…

REVIEW RIMMEL LONDON VELVET MATTE NAGELLAK – 015 MIDNIGHT KISS 12

Na twee dagen.

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

Ik vind dit een mooie nagellak voor in het najaar. Sowieso ben ik al fan van de kleur, maar de matte finish maakt hem nog net wat specialer. Naast de kleur en de finish vind ik het fijn dat de nagellak zo ontzettend snel droogt en goed dekt. Minder fijn vind ik het brede kwastje en de zeer korte houdbaarheid van de nagellak. Maar verder vind ik de nagellak mooi.

REVIEW RIMMEL LONDON VELVET MATTE NAGELLAK – 015 MIDNIGHT KISS 3

Naast Midnight Kiss zitten er nog vier andere, voornamelijk donkere kleuren Velvet Matte nagellak in het assortiment. De nagellakjes kosten €6,99 per stuk (12 ml) en zijn verkrijgbaar bij de drogist.

Wat vind jij van deze nagellak? Ben jij ook zo’n fan van matte nagellak?

Xx Sarah

19 gedachtes over “REVIEW: RIMMEL LONDON VELVET MATTE NAGELLAK – 015 MIDNIGHT KISS

  1. damarishardy zegt:

    Super mooi!! Ik zet nooit nagellak! Want ze chippen al na een uur, je weet wel kids en babybillen verschonen,in bad doen echt een no super jammer! Maar ik kan er wel iemand gelukkig mee maken voor kerst ofzo 😀 dankje en ik deel je gevoel ivm het weer! Ik wil mn col dragen ik aas er gewoon op!

  2. Petra zegt:

    De kleur vind ik erg mooi, ook al moest ik even aan het matte wennenn…en dan lees ik dat ik de lak al zo snel ging chippen…dat vind ik behoorlijk teleurstellend voor een lakje in die prijsklasse…dat is echt balen ….

  3. Michelle zegt:

    Ik heb hem ook en sowieso blijft nagellak nooit lang bij mij zitten. Deze nagellak heb ik in sumptuous red, super mooie kleur maar inderdaad, hij houdt het bij mij nog geen dag vol helaas. 😦

Geef een reactie

