REVIEW: DR. HAUSCHKA BRONZING POWDER

REVIEW DR. HAUSCHKA BRONZING POWDER 17

Al sinds ik hem voor het eerst gebruikte is de Hoola bronzer van Benefit mijn favoriet. Ik ben in de tussentijd wel op zoek geweest naar een net zo mooie, maar goedkopere bronzer. Helaas was alles te oranje of te glitterig. Toen ik van Dr. Hauschka hun bronzing powder ontving voor een review, kon ik dan ook niet wachten om hem te testen. Zou hij Hoola van de eerste plek stoten?

REVIEW DR. HAUSCHKA BRONZING POWDER 10 REVIEW DR. HAUSCHKA BRONZING POWDER 11

BENEFIT HOOLA BRONZER

Misschien is het wat apart om een review te beginnen met een paragraaf over een ander product, maar als ik wat meer uitleg over Benefit Hoola is het makkelijker om uit te leggen wat ik zoek in een bronzer en kan ik ze aan het eind beter vergelijken. Dus wat is er zo fijn aan de Hoola bronzer? De kleur is niet oranje, maar gewoon goed bruin. Dit zorgt voor een heel natuurlijk, sun kissed look. Daarnaast is hij mat. Dat zie ik graag! Als ik alsnog een glans op mijn wangen wil, breng ik er wel een highlighter over aan.

Hoola is heel goed gepigmenteerd. Dit is op zich een pluspunt, maar ik heb een heel lichte huid en daarvoor is hij eigenlijk iets te gepigmenteerd. Mijn kwast goed aftikken is echt noodzakelijk als ik geen vlekkerig effect wil. In de winter is dit heel onhandig, omdat ik mij dan vaak in een meer donkere kamer moet opmaken en daardoor niet goed kan zien hoeveel bronzer ik aanbreng. Maar het grootste nadeel vind ik de prijs: 33 euro voor 8 gram vind ik duur.

Goed, dus wat zoek ik in een bronzer? Nou, een kleur die niet oranje is, geen shimmers bevat, goed blijft zitten, niet al te gepigmenteerd is en dat allemaal voor een fijne prijs. Hoezo veeleisend? Haha.

DE VERPAKKING

Ik heb een limited edition van de Dr. Hauschka bronzing powder ontvangen, maar gelukkig is die nog steeds te koop. De verpakking vind ik echt geweldig. Kijk dan hoe mooi! De bronzer zit normaal in een simpele, zwarte verpakking. Ook mooi, maar als je deze prachtige limited edition verpakking nog kan krijgen, zou ik zeker voor deze gaan! De bronzing powder is verkrijgbaar in één kleur.

REVIEW DR. HAUSCHKA BRONZING POWDER 9REVIEW DR. HAUSCHKA BRONZING POWDER 3REVIEW DR. HAUSCHKA BRONZING POWDER 12REVIEW DR. HAUSCHKA BRONZING POWDER 15

De bronzer komt in een stoffen hoesje, waar ook een bijbehorende kwast in zit. De kwast is plat, maar bevat veel haren. De haren zijn gemaakt van natuurhaar en voelen heerlijk zacht aan. Ondanks de zachtheid van de haren is de kwast stevig genoeg om de bronzer goed mee aan te brengen. Zelf gebruik ik toch liever mijn eigen kwast, omdat die rond is en dat vind ik het prettigst werken. Maar voor onderweg is het bijgeleverd kwastje zeker fijn! Ook zit er een spiegeltje in de deksel van de bronzer. Je hoeft voor onderweg dus niet meer je eigen tools mee te nemen.

REVIEW DR. HAUSCHKA BRONZING POWDER 4 REVIEW DR. HAUSCHKA BRONZING POWDER 5 REVIEW DR. HAUSCHKA BRONZING POWDER 6REVIEW DR. HAUSCHKA BRONZING POWDER 19

HAUSCHKA BRONZING POWDER

Wat mij als eerst opvalt als ik de verpakking van de bronzer open, is de geur van de bronzer. Hij ruikt namelijk opvallend sterk naar kruiden en bloemen. Oef, als dat door toegevoegde parfum komt gaat mijn gevoelige huid deze bronzer niet leuk vinden. De ingrediëntenlijst vertelt mij echter dat er bijna geen parfum in de bronzer zit. Gelukkig! Dr. Hauschka beloof het volgende over de bronzing powder:

“Bronzing Powder geeft de teint een transparant bruine kleur die door de terracotta tint doet denken aan de mediterrane warmte. Zijde, wondklaver, toverhazelaar en salie helpen je huid bij kleine onzuiverheden.”

Ah, dat verklaart de geur van de bronzer! Als je onzuiverheden krijgt van producten met veel parfum is deze bronzer dus een uitkomst. Hij ruikt namelijk niet alleen lekker, maar de geur komt van de ingrediënten die weer helpen bij kleine onzuiverheden. Ideaal!

REVIEW DR. HAUSCHKA BRONZING POWDER 8

ALLEEN VOOR LICHTE HUIDJES

De bronzing powder is roder van kleur dan mijn geliefde Hoola, wat je op de foto goed kan zien. Hierdoor werd ik even bang, want hoe zou de kleur uitvallen op mijn lichte huid? Ik heb al eerder een bronzer uitgeprobeerd die iets roder van kleur was en die gaf zo’n lelijk effect!

REVIEW DR. HAUSCHKA BRONZING POWDER 18 REVIEW DR. HAUSCHKA BRONZING POWDER 2REVIEW DR. HAUSCHKA BRONZING POWDER 7

Gelukkig is de kleur echt perfect. Waar Hoola zorgt voor een duidelijk sun kissed effect, zorgt de bronzer van Dr. Hauschka juist voor een heel naturel effect. Normaal zie je als ik bronzer draag dat ik bronzer draag. Mijn huid kleurt amper door de zon, waardoor er een goed verschil te zien was te zien tussen wel of geen bronzer. Maar bij die van Dr. Hauschka is het effect zo mooi en natuurlijk, dat het net lijkt alsof ik niks op heb. Het geeft gewoon een heel natuurlijke, gezonde tint. Het is lastig uit te leggen, dus ik hoop dat je me nog snapt.

Waar ik bij Hoola heel voorzichtig moet doen met aanbrengen, kan ik bij de bronzer van Dr. Hauschka met een gerust hart mijn kwast in de bronzer dippen en alles aanbrengen. Zelfs een tweede laagje is geen probleem. De bronzer is niet ontzettend goed gepigmenteerd, maar dat vind alleen maar een pluspunt. Wel is de kleur alleen geschikt voor lichte huidjes. Ik heb bij gezichtsproducten altijd de lichtste kleur (met enkele uitzonderingen in de zomer). Mocht je normaal als bij de ‘medium’ of ‘dark’ foundations e.d. kijken, dan kan je deze bronzer beter skippen. Ik denk namelijk niet dat er dan heel veel van terug te zien is op jouw huid.

REVIEW DR. HAUSCHKA BRONZING POWDER 20 REVIEW DR. HAUSCHKA BRONZING POWDER 21

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

Goed, even alles op een rijtje zetten. Ik zocht een bronzer in een kleur die niet oranje is, geen shimmers bevat, goed blijft zitten, niet al te gepigmenteerd is en dat allemaal voor een fijne prijs.

De bronzing powder van Dr. Hauschka bevat enkele shimmers, maar die zie je alleen als je de bronzer onder een lamp houdt. Op de huid is de bronzer helemaal mat. De kleur is bruin/roood, wat raar klinkt, maar het mooiste en natuurlijkste effect geeft dat ik ooit bij een bronzer heb gehad. De bronzer blijft goed zitten, al is bijwerken als je ’s avonds weer weg gaat wel even nodig. Wel moet je een lichte huid hebben, anders denk ik dat de bronzer voor jou te licht van kleur is.

REVIEW DR. HAUSCHKA BRONZING POWDER 14

Heeft deze bronzing powder van Dr. Hauschka de Hoola bronzer van Benefit verslagen? Jazeker! Het effect van die van Dr. Hauschka vind ik zo mooi en natuurlijk, dat hij zonder twijfel mijn nieuwe favoriet is. En de prijs is ook een stuk fijner. Voor 9 gram betaal je namelijk €21,50, een prima prijs. De bronzing powder van Dr. Hauschka is kan je o.a. bestellen in de webshop van Dr. Hauschka.

Ik ben zo blij met mijn nieuwe favoriete bronzer! Wat is jouw favoriete bronzer? En ken je deze bronzing powder van Dr. Hauschka al?

Xx Sarah

 

Deze review bevat producten die ik van een merk of bedrijf heb gekregen. Dit heeft echter geen invloed op mijn mening over het product.

28 gedachtes over “REVIEW: DR. HAUSCHKA BRONZING POWDER

  1. damarishardy zegt:

    Klinkt allemaal goed!! Vooral dat er kruiden in zitten die juist je huid helpen tegen onzuiverheden super cool! Maar ik skip hem helaas zoals je al zei! Ik ben een chocolate skin gurlll hahaha veel plezier ervan honey xxx

    • saarenzo zegt:

      Mocht je deze verpakking graag willen hebben, dan zou ik niet al te lang wachten met het kopen van deze bronzer. Ik weet namelijk niet hoe lang ze deze limited edition nog verkopen 😉

  2. lous zegt:

    Ja, met een lichte huid is bronzer al gauw veel te bruin, dus wat dat betreft is dit echt een schot in de roos. En ik vind de verpakking van de limited edition zo supermooi 🙂 staat je goed!

  3. Madeleine zegt:

    Mooie bronzer. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dat moet aanbrengen. Heb al gauw het gevoel dat het teveel wordt! 😐 ik vind het wel een mooie poeder om te zien, net zoals de verpakking!

    • saarenzo zegt:

      Dat had ik ook toen ik net begon met bronzer. Maar als je een kleur hebt die niet te donker is voor je huidskleur en hem gewoon lichtjes aanbrengt, blijft het effect heel subtiel. En als je er aan gewend bent kan je het weer iets opbouwen 🙂 Zelf breng ik het altijd aan op mijn voorhoofd bij mijn haargrens, op mijn wangen en op mijn kaaklijn. Daarna breng ik nog een heel klein beetje over mijn hele gezicht aan, zodat de kleuren beter in elkaar overlopen. Maar iedereen heeft weer een andere manier, dus probeer het anders gewoon een keer uit en dan merk je vanzelf wat je zelf het fijnst en het mooist vindt 🙂

Geef een reactie

