REVIEW: SOTHYS CRÈME YEUX EFFET SMOKEY OOGSCHADUW – 2 EFFET SMOKEY DOUX

REVIEW SOTHYS CRÈME YEUX EFFET SMOKEY OOGSCHADUW – 2 EFFET SMOKEY DOUX 4

Het Franse merk Sothys begint langzamerhand een van mijn favoriete luxe merken te worden. Over hun body oil ben ik al vanaf de eerste keer gebruiken groot fan, maar ook de make up van het merk heeft mijn hart gestolen. De lipstick die ik laatst testte is een van de beste en mooiste lipsticks die ik heb. De afgelopen tijd testte ik een crème oogschaduw. Zou hij net zo mooi en fijn zijn als de andere producten van Sothys?

REVIEW SOTHYS CRÈME YEUX EFFET SMOKEY OOGSCHADUW – 2 EFFET SMOKEY DOUX 2

SOTHYS CRÈME YEUX EFFET SMOKEY

Op de Nederlandse website van Sothys kan ik niks vinden over de crème oogschaduw van Sothys. Maar de vorige keren dat ik op hun website kwam, merkte ik al dat de informatie niet helemaal volledig is. En de informatie die er wél opstaat is heel kort. Niet echt verrassend dus dat ik er niks over kon vinden, maar wel jammer, want nu kan ik maar weinig over deze oogschaduw vertellen.

REVIEW SOTHYS CRÈME YEUX EFFET SMOKEY OOGSCHADUW – 2 EFFET SMOKEY DOUX 3

De oogschaduw zit in een transparant, glazen potje. Door het glas voelt de verpakking  zwaar aan, wat vaak zo is bij duurdere producten en bijdraagt aan het luxe gevoel dat zij geven. De deksel van het potje is van donkerblauw, glanzend plastic. In gouden, glanzende letters staat het logo van Sothys op de bovenkant gedrukt. Het potje bevat 5 gram oogschaduw.

Doordat ik op de website niks over deze oogschaduw kan vinden, weet ik ook niet hoeveel kleuren er verder van zijn. De kleur die ik heb, Effet Smokey Doux, is nummer 2, dus ik ga er vanuit dat er meer kleuren beschikbaar zijn. Welke dat zijn weet ik dus helaas niet.

BIJZONDERE KLEUR

REVIEW SOTHYS CRÈME YEUX EFFET SMOKEY OOGSCHADUW – 2 EFFET SMOKEY DOUX 8 REVIEW SOTHYS CRÈME YEUX EFFET SMOKEY OOGSCHADUW – 2 EFFET SMOKEY DOUX 6

De kleur van de oogschaduw is moeilijk te beschrijven. Ik heb nog hulp gevraagd aan mijn moeder en vriend en die hebben er zelfs een tekendoos bij gepakt in de hoop dat er een kleurpotlood tussen zat die ons de naam van deze kleur kon vertellen. Maar helaas zat die er niet tussen en van de naam van de oogschaduw (2 Effet Smokey Doux) word ik ook niet wijzer. Toch zal ik de kleur zo goed mogelijk proberen te beschrijven.

REVIEW SOTHYS CRÈME YEUX EFFET SMOKEY OOGSCHADUW – 2 EFFET SMOKEY DOUX 5

Het is een donkerblauwe oogschaduw, maar de kleur is heel bijzonder. Mijn moeder merkte op dat er een soort antracieten ondertoon in de oogschaduw zit. De oogschaduw bevat hele kleine shimmers in donkerblauw, grijs en zilver, die voor een prachtige glans zorgen. Glanzend antracietblauw. Ja, ik denk dat dat de beste beschrijving van deze kleur is.

MUURVAST

REVIEW SOTHYS CRÈME YEUX EFFET SMOKEY OOGSCHADUW – 2 EFFET SMOKEY DOUX 9 REVIEW SOTHYS CRÈME YEUX EFFET SMOKEY OOGSCHADUW – 2 EFFET SMOKEY DOUX 10

De oogschaduw lichtjes aangebracht.

REVIEW SOTHYS CRÈME YEUX EFFET SMOKEY OOGSCHADUW – 2 EFFET SMOKEY DOUX 12 REVIEW SOTHYS CRÈME YEUX EFFET SMOKEY OOGSCHADUW – 2 EFFET SMOKEY DOUX 13

De oogschaduw normaal aangebracht. 

De oogschaduw is heel romig en zacht. Je moet echt oppassen als je met je kwast of vinger in de oogschaduw gaat, want je maakt er gemakkelijk een hele deuk in. De pigmentatie is echt geweldig. Wauw, kijk dan hoeveel kleur er van de oogschaduw af komt! Ik ben echt onder de indruk.

Door de zachte textuur van de oogschaduw was ik wel gelijk voor een ding bang: de houdbaarheid van de oogschaduw op de oogleden. Het grote gevaar bij crème oogschaduws is dat ze al snel ontzettend gaat creasen. Ik heb vettige oogleden, dus bij mij creasen ze al helemaal snel. Alleen die van Chanel blijven bij mij goed zitten, en zelfs die blijven niet altijd even mooi.

REVIEW SOTHYS CRÈME YEUX EFFET SMOKEY OOGSCHADUW – 2 EFFET SMOKEY DOUX 11

Tijdens het aanbrengen van de oogschaduw merkte ik dat het bij deze Sothys oogschaduw heel anders is. Hi voelt tijdens het aanbrengen nog steeds romig aan, maar als hij eenmaal is opgedroogd zit hij muurvast. Echt, dan is er geen beweging meer in te krijgen. Het voordeel hiervan is dat de oogschaduw de hele dag perfect op zijn plek blijft, ook zonder primer.

Het nadeel is dat je wel snel moet werken tijdens het aanbrengen. Oogschaduw aanbrengen, uitdeppen en dan met een noodvaart blenden. Doe je het langzamer, dan heb je pech en kan je er niks meer aan veranderen. Eventuele foutjes zijn ook alleen weg te krijgen met een make up remover op oliebasis. Doordat de oogschaduw zo snel moet worden aangebracht was het even wennen toen ik deze oogschaduw net ging testen, maar ik ben er echt heel tevreden over. Eindelijk een crème oogschaduw die goed gepigmenteerd is en ontzettend goed blijft zitten.

OOGLOOK

REVIEW SOTHYS CRÈME YEUX EFFET SMOKEY OOGSCHADUW – 2 EFFET SMOKEY DOUX 14 REVIEW SOTHYS CRÈME YEUX EFFET SMOKEY OOGSCHADUW – 2 EFFET SMOKEY DOUX 15

Ik maakte deze onderstaande ooglook met de Sothys oogschaduw. Ik bracht eerst de Sothys oogschaduw aan op de onderkant van mijn bewegend ooglid. De kleur is echter zo donker en gepigmenteerd dat ik hem naar boven toe heb uitgeveegd, omdat de ooglook anders wel heel heftig voor overdag zo  worden. Bij mijn crease bracht ik de Illusion d’Ombre crème oogschaduw van Chanel aan in de kleur Émerveilllé. Beide kleuren blende ik door elkaar. Daarna maakte ik de ooglook af met mascara, zwarte eyeliner en een beetje donkerbruine eyeliner bij mijn onderste wimperrand. Verder draag ik wenkbrauwpoeder van Catrice, Bourjois blush in de kleur 41 Healthy Mix en op mijn lippen een beetje Carmex lipbalsem.

REVIEW SOTHYS CRÈME YEUX EFFET SMOKEY OOGSCHADUW – 2 EFFET SMOKEY DOUX 16 REVIEW SOTHYS CRÈME YEUX EFFET SMOKEY OOGSCHADUW – 2 EFFET SMOKEY DOUX 17

Door de oogschaduw licht aan te brengen en te combineren met een lichtere oogschaduw, wordt de ooglook een stuk draagbaarder. Het is alsnog een opvallende en donkere look voor overdag, maar minder opvallend dan wanneer de kleur normaal zou worden aangebracht. Heb je meer zin in opvallende smokey eyes, dan kan je dat met deze oogschaduw ook heel goed bereiken. Je kan er dus meerdere kanten mee op.

REVIEW SOTHYS CRÈME YEUX EFFET SMOKEY OOGSCHADUW – 2 EFFET SMOKEY DOUX 18 REVIEW SOTHYS CRÈME YEUX EFFET SMOKEY OOGSCHADUW – 2 EFFET SMOKEY DOUX 19

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

Deze crème oogschaduw heeft me een nog grotere fan van Sothys gemaakt. Wat een mooi product! Sothys Crème Yeux Effet Smokey oogschaduw kost €24,90 voor 5 ml. Niet goedkoop, maar ter vergelijking: de Illusion d’Ombre oogschaduw van Chanel kost €30,95 voor 4 gram. Beide vind ik erg mooi, maar de crème oogschaduw van Sothys is beter gepigmenteerd en blijft ontzettend goed zitten. Met een potje van 5 gram doe je heel lang en de kwaliteit is heel goed. Dus wat dat betreft vind ik de oogschaduw zijn hoge prijs wel waard.

REVIEW SOTHYS CRÈME YEUX EFFET SMOKEY OOGSCHADUW – 2 EFFET SMOKEY DOUX

Sothys is verkrijgbaar bij verschillende schoonheidsinstituten en spa’s. Een overzicht van de verkooppunten van Sothys kan je hier vinden.

Wat vind jij van deze oogschaduw? Wat is jouw favoriete crème oogschaduw?

Xx Sarah

21 gedachtes over “REVIEW: SOTHYS CRÈME YEUX EFFET SMOKEY OOGSCHADUW – 2 EFFET SMOKEY DOUX

  1. Petra zegt:

    Ik ben behoorlijk onder de indruk van de kleur, erg mooie ooglook heb je ermee gemaakt…zelf gebruik ik nooit een creme oogschaduw, ik vind het niet zo prettig in gebruik…maar dat is natuurlijk gewoon heel persoonlijk…

Geef een reactie

