REVIEW: SALLY HANSEN MIRACLE GEL NAGELLAK

REVIEW SALLY HANSEN MIRACLE GEL NAGELLAK 8

Ik wacht ongeduldig op het moment dat alle nagellakjes in 1 seconde drogen en moeiteloos een paar weken blijven zitten. Daar zijn we helaas nog niet, maar de nagellakindustrie is druk bezig met het ontwikkelen van nagellakjes die langer dan gemiddeld op de nagels blijven zitten. Zo ook Sally Hansen met haar Miracle Gel nagellak. In Amerika zijn ze al razend populair en vanaf oktober zijn ze verkrijgbaar in Nederland. Is het de hype waard of kan je ze beter skippen?

REVIEW SALLY HANSEN MIRACLE GEL NAGELLAK 6

RAMPZALIGE NAGELS

Mijn nagels zijn echt rampzalig. Misschien is het wel net als bij planten en worden ze mooier als ik er positief over/tegen praat. Het probleem is dat ik er weinig positiefs over kan zeggen. Ze zijn slap, ze breken ontzettend snel af en mijn nagelriemen zijn nog droger dan de gemiddelde woestijn. Nagellak blijft, op enkele uitzonderingen na, niet langer dan twee dagen mooi zitten. Alle smeerseltjes die ik tot nu toe heb geprobeerd in de hoop het Grote Slappe Nagel Probleem te verhelpen hebben niet gewerkt. Ik denk dat ik er maar mee moet leren leven.

Ach, breekbare nagels hebben ook zo zijn voordelen. Zo zijn ze altijd kort, waardoor ik geen Carmex lipbalsem onder mijn nagels krijg als ik het uit het potje probeer te halen. En ik heb geen last van dat vervelende, tikkende geluid tijdens het pianospelen, wat je bij lange nagels wel hebt. Maar ja, het staat gewoon minder mooi bij nagellak swatches. De afgelopen weken waren ze erger dan ooit en spleten ze grotendeels af tot aan de roze rand van mijn nagelbed (soms zelfs erover. Aii, wat doet dat een pijn!). De nagels die wel heel bleven, sneed ik per ongeluk kapot toen ik iets te enthousiast uien aan het snipperen was voor het avondeten. Nee, mijn nagels waren niet mooi de laatste tijd.

Gelukkig groeiden ze de laatste weken opeens als kool. Waarschijnlijk dankzij de gezonde stralen van die heerlijke nazomerzon. Hè, wat een opluchting. Kon ik eindelijk de Sally Hansen Miracle Gel nagellak testen die al een aantal weken in een perspakketje op mijn kamer lagen te wachten. Want ja, ik ga ook geen nagellak testen op lelijke, afgebrokkelde nagels. Dat vind ik oneerlijk tegenover het merk. Gelukkig waren de paar weken ongeduld het wachten waard, want vorige week kon ik eindelijk met de Miracle Gel nagellak aan de slag.

SALLY HANSEN MIRACLE GEL

REVIEW SALLY HANSEN MIRACLE GEL NAGELLAK REVIEW SALLY HANSEN MIRACLE GEL NAGELLAK 2

Miracle Gel. Het klinkt wel allemaal heel spannend, maar wat houdt het nou precies in? Het idee: nagellak en wetenschap in één. De Miracle Gel nagellak is de allereerste nagellak die een professionele salon manicure combineert met een hightech gel. Voor een glanzende look van een gelmanicure, maar dan zonder het gedoe met LED-lampen.

REVIEW SALLY HANSEN MIRACLE GEL NAGELLAK 3

Hoe werkt het? Breng een laag van de gekleurde lak aan. Laat deze goed drogen en breng eventueel nog een laag gekleurde lak aan. Sally Hansen adviseert om twee laagjes nagellak aan te brengen. Breng vervolgens de Miracle Gel top coat aan om het uithardingsproces te activeren. Je hebt dus wel de speciale top coat nodig. Gezien Sally Hansen geen budget merk is, is dat in het begin even een duur grapje. Vooral als je gelijk een paar mooie kleuren nagellak erbij wil kopen. De flesjes van de nagellak zijn echter groot (maar liefst 14,7 ml), dus je doet er echt heel lang mee. Maar houd er rekening mee als je de Miracle Gel nagellak gaat kopen.

Volgens Sally Hansen is een base coat bij de Miracle Gel nagellakjes niet nodig. Ik breng er liever wel een aan, vooral bij kleuren als Tidal Wave (de blauwe nagellak). Een van mijn eerste nagellakjes was een blauwe kleur en toen was ik te eigenwijs om een base coat te gebruiken. Nou, dat heb ik geweten. Na het verwijderen van de nagellak bleken mijn nagels zelf blauw te zijn geworden en ik heb twee weken met blauwe vlekken op mijn nagels rondgelopen. Dat nooit meer! Ik gebruik dus gewoon een base coat.

In totaal zijn er maar liefst 47 (!) verschillende kleuren nagellak verkrijgbaar, verdeeld over zeven kleurcollecties. Nude kleuren, metallics, retrokleuren, pasteltinten… noem maar op. Een uitgebreide collectie die dan ook zeker voor ieder wat wils bevat. Zelf heb ik Tidal Wave, Pink Tank en de top coat ontvangen.

REVIEW SALLY HANSEN MIRACLE GEL NAGELLAK 9

360 TIDAL WAVE

REVIEW SALLY HANSEN MIRACLE GEL NAGELLAK 11

Tidal Wave zit in de Runway Shock collectie. Deze kleurcollectie bestaat uit zeven krachtige, extravagante, speelse tinten voor op en top glamour met intense, opvallende kleuren. Tidal Wave is een royal blue nagellak. Niet iedereen houdt van dit soort kleuren, maar ik vind het juist tof.

REVIEW SALLY HANSEN MIRACLE GEL NAGELLAK 14 REVIEW SALLY HANSEN MIRACLE GEL NAGELLAK 15 REVIEW SALLY HANSEN MIRACLE GEL NAGELLAK 16 REVIEW SALLY HANSEN MIRACLE GEL NAGELLAK 17

Tidal Wave dekt in twee laagjes. Ik merk nu opeens dat er op de foto nog wel een beetje van mijn nagelrand door de nagellak heen schijnt, maar dit valt in het echt niet op. Ik vind de nagellak echt heel gaaf. Die kleur! Die glans! De kleur knalt echt van je nagels af. Geen nagellak op naar je werk te dragen (of je moet een creatieve baan hebben), maar heel tof voor dagen dat het wel kan.

220 PINK TANK

REVIEW SALLY HANSEN MIRACLE GEL NAGELLAK 13

Pink Tank zit in de Love Pinks collectie. Zoals de naam al zegt, een collectie bestaande uit roze nagellakjes. De zeven rozetinten zorgen voor een chiquer dan chic nagelstatement. Pink Tank is een felroze nagellak, de donkerste kleur uit de Love Pinks kleurcollectie. Een opvallende kleur, maar een stuk gangbaarder en draagbaarder dan Tidal Wave. Een kleur die ik op mijn nagels doe als ik een nagellak nodig heb die eigenlijk altijd wel kan. Niet heel spannend, maar wel heel mooi. Ik houd wel van dit soort kleuren.

REVIEW SALLY HANSEN MIRACLE GEL NAGELLAK 18 REVIEW SALLY HANSEN MIRACLE GEL NAGELLAK 19 REVIEW SALLY HANSEN MIRACLE GEL NAGELLAK 20

Pink Tank dekt al in één laagje. Voor het mooiste effect kan je nog een tweede laagje aanbrengen, maar als je daar geen tijd of zin voor hebt valt het verschil amper op.

REVIEW SALLY HANSEN MIRACLE GEL NAGELLAK 21

Één laagje Pink Tank (voor de andere swatches heb ik twee laagjes aangebracht). 

HOUDBAARHEID

Maar dan nu het belangrijkste deel van deze review: de houdbaarheid van de nagellak. Want de kleuren en glans zijn mooi, maar andere merken hebben soortgelijke kleuren in hun assortiment en een high shine top coat is zo aangeschaft. Gelnagels staan erom bekend lang mooi te blijven en Sally Hansen belooft “super glanzende nagels die ultralang mooi blijven”. Dat eerste heeft Sally Hansen duidelijk waargemaakt. Nu dat laatste nog.

REVIEW SALLY HANSEN MIRACLE GEL NAGELLAK 10

Ik merk dat mijn nagels na het aanbrengen van de nagellak en de bijbehorende top coat een stuk steviger aanvoelen dan normaal. Nagellak maakt nagels altijd wat harder, maar desondanks kan ik mijn nagels ook met nagellak op met gemak ombuigen. Het is niet dat deze nagellak van Sally Hansen zorgt voor keiharde nagels, maar het maakt ze zeker wat steviger. Handig, want juist door dat ombuigen breekt de nagellak bij mij vaak af. Het kwastje lakt prettig, maar helaas droogt de nagellak niet zo snel. Je moet dus wel even de tijd nemen voor deze manicure.

Voor het testen van de houdbaarheid bracht ik een base coat, één laagje Pink Tank en als laatst de Miracle Gel top coat aan. En ik moet zeggen: de nagellak blijft goed zitten! Op dag twee had ik een heel klein beetje tipwear (slijtage bij de nagelrand). De tipwear zat voornamelijk bij mijn wijsvingers. Daar gaat nagellak bij mij ook altijd het snelst chippen. Waarschijnlijk komt dat doordat ik altijd heel hard op mijn toetsenbord tik tijdens het typen. Gelukkig was de tipwear zo weinig dat het alleen van dichtbij te zien was. Voor de rest zag alles er nog mooi uit.

REVIEW SALLY HANSEN MIRACLE GEL NAGELLAK 4

Ik vreesde het meest voor dag drie. Ik moest die dag namelijk werken en voor mijn werk moet ik regelmatig mijn handen goed wassen. Er is nog geen enkele nagellak geweest die mijn werk heeft overleefd. En de Miracle Gel nagellak kreeg het hard te verduren, want er was iemand ziek geworden waardoor ik moest invallen. Ik heb dus zowel ’s ochtends als ’s avonds gewerkt. Maar zelfs daarna was de nagellak niet gaan chippen! De tipwear bij mijn wijsvingers was iets meer geworden en ook op een paar andere nagels was er een beetje tipwear ontstaan, maar nog steeds niks dat niet alleen van dichtbij te zien is.

Op dag vier scheurde een nagel, waardoor er ook gelijk een stukje nagellak mee ging. De schade bleef beperkt, maar door het afscheuren van de nagel was er wel een klein stukje nagellak gaan chippen. Na een paar uur computeren merkte ik ook dat bij mijn wijsvingers de nagellak wat was gaan chippen.

Op dag vijf had ik op al mijn nagels tipwear en op vier van de nagels was het gaan chippen. Kleine chips, dat wel, maar omdat ik voor het reviewen mijn nagels goed in de gaten hou, begon het me te veel op te vallen en te irriteren. Nog steeds is de meeste schade alleen van dichtbij te zien. Alleen bij mijn linker wijsvinger valt het nu ook van veraf op. De zesde dag is de schade niet veel groter geworden, maar ik heb zin in een nieuw kleurtje op mijn nagels en haal de nagellak eraf.

REVIEW SALLY HANSEN MIRACLE GEL NAGELLAK 22

Over de houdbaarheid ben ik erg tevreden. Als ik niet zo veel op mijn nagels had gelet en mijn nagel niet was gescheurd, waren de chips en de tipwear mij waarschijnlijk amper opgevallen en had ik er makkelijk nog een paar dagen extra mee kunnen doen. Ook de dubbele werkdienst had vast invloed op het resultaat, dus waarschijnlijk blijft de nagellak normaal nog iets langer zitten. Heb je sterke nagels, dan kan je denk ik zeker wel een week/ anderhalve week genieten van de Miracle Gel nagellak. Maar ook met dit resultaat ben ik tevreden. Eindelijk nog een nagellak die het meer dan twee dagen op mijn nagels volhoudt zonder heel veel te gaan chippen!

REVIEW SALLY HANSEN MIRACLE GEL NAGELLAK 7

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

Ik ben heel tevreden over de Miracle Gel nagellakjes! Van tevoren was ik wat sceptisch. Nagellakmerken beloven immers altijd een zeer lange houdbaarheid. Maar Sally Hansen komt haar beloftes na. De Miracle Gel nagellakjes hebben prachtige kleuren, dekken goed en blijven goed zitten. Door de bijbehorende top coat kost het de eerste keer wat meer geld, maar ik vind de nagellak het bedrag waard.

REVIEW SALLY HANSEN MIRACLE GEL NAGELLAK 5

De Sally Hansen Miracle Gel nagellakjes kosten €11,99 per stuk. Volgens het persbericht zijn ze vanaf oktober verkrijgbaar bij de drogist en parfumerie, maar ik zag ze vorige week al in de folder van Ici Paris XL staan.

Wat vind jij van deze nagellakjes?

Xx Sarah

Deze review bevat producten die ik van een merk of bedrijf heb gekregen. Dit heeft echter geen invloed op mijn mening over het product.

33 gedachtes over “REVIEW: SALLY HANSEN MIRACLE GEL NAGELLAK

  1. Lonneke zegt:

    Wat een fijne review! Ik vind het roze kleurtje mooi en ben ook zelf erg benieuwd naar deze nieuwe lakjes. Ik ga ze zelf ook echt proberen. Ik heb een tip Essie heeft een hele fijne milde nagelriem olie, misschien is dat iets voor je?

  2. svenja zegt:

    Ik stond van de week ook nog met deze lakjes in mijn handen, toch maar niet gedaan. Maar als ik je review zo lees raak ik toch wel erg enthousiast. Super dat ze ook echt een paar dagen redelijk goed blijven zitten. Daar houd ik van ❤ Want heb echt een hekel aan nagels lakken, dus wil dat zo weinig mogelijk doen haha.

  3. Radianto zegt:

    Een week of anderhalve week is erg lang, voor mensen met sterke nagels! Ziet er wel goed uit, de glans vind ik vooral erg mooi! Stel je voor, dat praten tegen je nagels zou helpen, wie weet. 😉

  4. lous zegt:

    O, dat is een mooi resultaat! Fijn ook, zo’n uitgebreide review 🙂 ik had all chalked up op, maar begon natuurlijk op de tweede dag te peuteren, dus het hield niet. Het goede nieuws: je trekt de nagellak er echt in velletjes vanaf 😉

  5. mellavieee zegt:

    Wat een fijne review, ik ben wel benieuwd naar deze lakjes! Haha ik zou het moeilijk vinden om een kleur te moeten kiezen uit het assortiment!

  6. kaoutarschrijft zegt:

    Wow toen ik de eerste foto zag, dacht ik noooo geen zwarte nagellak reviewen! Gelukkig is dat geen zwarte nagellak. En droger dan een woestijn? Haha, misschien helpt vaseline? Ik het mooie kleurtjes, en fijn dat ze na paar dagen nog best wel goed blijven. Als ik ooit nagellak wil kopen, dan koop ik het wel van Sally Hansen :p

    • Nathalie zegt:

      No no no! Geen vaseline!!! Vieze minerale olieen die je huid verstoppen! Bah! Saar, probeer eens lemony flutter van lush! Kost een tientje en met een bakje doe je een jaar ongeveer. Smeer het zelf ook op droge ellebogen etc. Na 1x smeren zijn ze niet droog meer. Ik kan niet neer zonder. M’n nagels zijn sterker, mooier en groeien sneller. En m’n nagelriemen zijn niet droog neer! Na het invetten van m’n nagels smeer ik de rest over m’n handen! Jij had een droge handen probleem toch? Echt dan lemony flutter gebruiken. Ohja, je moet overigens wel van citroen-geur houden!

      XXX nath!

Geef een reactie

