REVIEW: VESPA FOR HER & VESPA FOR HIM

REVIEW VESPA FOR HER & FOR HIM 26

Vespa brengt in oktober haar eerst parfum uit. Het nieuwe geur duo van Vespa staat voor de geur van vrijheid. Met deze parfums kun je ‘la dolce vita’ zelf ervaren. Mij maakte het erg nieuwsgierig. Jou ook? Lees dan snel verder voor mijn review van dit duo parfum.

REVIEW VESPA FOR HER & FOR HIM 25

VESPA…

De meesten die aan Vespa denken, denken aan vrolijk gekleurde scooters, Italië en hippe mensen. Mijn associaties met Vespa zijn een stuk minder positief. Ik heb op een middelbare school in ’t Gooi gezeten, waar een hoop verwende mensen op zaten. De meeste daarvan hadden een Vespa van hun ouders gekregen en voelden zich nogal stoer daardoor. Natuurlijk zaten er ook mensen op die school die zelf hard voor hun Vespa hadden gespaard. Maar Vespa staat voor mij gelijk aan die arrogte, verwende medeleerlingen. Klinkt misschien wat bot, maar ik kan het niet echt anders verwoorden.

REVIEW VESPA FOR HER & FOR HIM 28 REVIEW VESPA FOR HER & FOR HIM 27

Toen ik deze parfums ging reviewen, moest ik me daardoor echt even loskoppelen van die associaties. Gelukkig hielp het persbeeld van Vespa daar goed aan mee. Want ja, vrolijke en knappe mensen die plezier hebben zijn leuk om te zien, maar vooral het prachtige Italiaanse plaatsje waar de beelden zijn geschoten brachten mij gelijk in de juiste stemming. Ik ben nog nooit in Italië geweest, maar heb een zwak voor dat land. Misschien een beetje een vreemd verhaal om mee te beginnen, maar ik geef graag een stukje extra informatie of voorgeschiedenis. Goed, nu op naar de parfums!

REVIEW VESPA FOR HER & FOR HIM 29

Tijdens het geurenevenement waar de Vespa parfums werden geïntroduceerd, kon je op de foto met een roze Vespa. Hier zie je mij en Fenna Ridderbos, die je misschien wel kent van de artikelen die ze af en toe voor mijn blog schrijft. Deze foto is in juni genomen, vandaar dat mijn haar nog zo lang is. 

VESPA FOR HER

REVIEW VESPA FOR HER & FOR HIM 2 REVIEW VESPA FOR HER & FOR HIM 3 REVIEW VESPA FOR HER & FOR HIM

De flacon van de Vespa parfum is strak, met een zilveren dop. Volgens het persbericht verwijzen de lijnen van de flacon naar de gestroomlijnde vormen van de scooter en de dop naar de handvaten van de scooter. Zelf niet ik dit er niet echt in, maar ik hou me dan ook niet zo bezig met scooters. De flacon is heel basic en bevat geen poespas. Aan de linkerkant prijkt het Vespa logo in zilver. Het parfum zelf is roze van kleur, wat ik leuk vind. Heel basic en simpel, maar stijlvol.

REVIEW VESPA FOR HER & FOR HIM 8 REVIEW VESPA FOR HER & FOR HIM 9 REVIEW VESPA FOR HER & FOR HIM 11

Vespa beschrijft Vespa For Her als een zonnige en bloemachtige geur met een vleugje citrus. Het parfum opent fris met citroensorbet, bergamot en gember. Het hart bestaat uit oranjebloesem, appel en heliotroop. De basis van het parfum bevat meer warme noten, namelijk witte musk, cederhout en vanille.

Ik vind het wel een lekker parfum. Hij is wat frisser en lichter dan de bloemige, zwaardere parfums die ik normaal draag. Het is echt zo’n parfum die overal bij past. Weet je niet welk parfum je moet dragen, dan is Vespa For Her altijd een goede keuze.

Maar – de Grote Maar – echt speciaal vind ik hem niet. Het parfum kost niet veel en is daardoor heel betaalbaar, maar ondanks de lage prijs blijf ik parfums zien als een bijzonder product. Een parfum kan je hele stemming veranderen. Het maakt je meer wakker, laat je mooi voelen, laat je lekker ruiken en het is een manier hoe je jezelf kan uiten. Want een geur is zo persoonlijk. En dat klinkt misschien allemaal wat dramatisch, maar dat is hoe ik parfums zie. En als ik Vespa For Her opdoe, dan ruik ik wel lekker, maar dan voel ik me niet speciaal. Daarvoor is de geur te standaard. En dat speciale is nu net dat extraatje van parfums wat ze zo bijzonder maken en waardoor het voor mij zo’n bijzonder product is.

REVIEW VESPA FOR HER & FOR HIM 12

Ondanks dat vind ik het dus wel een lekker parfum. Er is niks mis mee, maar het is ook geen bijzonder parfum. Het is meer een parfum die iedereen wel lekker vindt en die je dan ook makkelijk cadeau kan geven als je niks anders weet. Of om in je tas te doen, aangezien het toch overal bij past. Een prima parfum, maar geen show stopper. Vespa For Her blijft goed zitten. Als ik hem ’s ochtends aanbreng, ruik ik hem aan het eind van de middag nog steeds. Wel lichtjes, dus als je ’s avonds nog weg gaat is het wel nodig om hem nog een keer op te sprayen, maar met de houdbaarheid zit het zeker goed.

VESPA FOR HIM

REVIEW VESPA FOR HER & FOR HIM 13 REVIEW VESPA FOR HER & FOR HIM 14

De verpakking van het parfum Vespa For Him is hetzelfde als bij de damesversie, alleen is het parfum zelf nu blauw in plaats van roze. Ik vind het wel een leuk detail. Zo passen de flacons ook goed bij elkaar, maar zijn ze toch makkelijk van elkaar te onderscheiden als ze naast elkaar op de toilettafel staan.

REVIEW VESPA FOR HER & FOR HIM 20 REVIEW VESPA FOR HER & FOR HIM 19 REVIEW VESPA FOR HER & FOR HIM 21

Vespa beschrijft Vespa For Him als een houtachtige en kruidige geuren. Het parfum is geïnspireerd op de Italiaanse man en moet verleiden en zelfs de stoutste dromen waarmaken. De topnoten zijn grapefruit, jeneverbes en viooltjesblad. Het hart bestaat uit lavendel, roze peper en ananas. De basis van het parfum bestaat uit patchoeli, vetiver en suède-akkoord. Vooral lavendel en patchoeli zijn noten die regelmatig terugkomen in herenparfums. Van suède-akkoord keek ik wel even op. Die geurnoot was ik nog niet eerder tegen gekomen.

REVIEW VESPA FOR HER & FOR HIM 22

Wat me bij het op sprayen gelijk opviel is dat het parfum heel scherp opent. Het is echt een parfum die je eerst even moet laten vervliegen. Vlak na het sprayen ruikt hij sterk naar alcohol, maar na het vervliegen ruikt hij gelukkig een stuk lekkerder. Ook dit vind ik een lekker parfum, nog wel iets lekkerder dan de damesversie, maar ook Vespa For Him is niet een heel bijzonder parfum. Ook voor Vespa For Him geldt dat iedereen hem denk ik wel lekker vindt, maar ik denk niet dat het iemands signature parfum gaat worden. Daarvoor is hij gewoon niet speciaal genoeg.

REVIEW VESPA FOR HER & FOR HIM 23

DEODORANTS

Bij beide parfums zit ook een bijpassende deodorant. Op de verpakking staat bodyspray, maar waarom zou je het over je lichaam sprayen als je ook het parfum hebt om dat mee te doen? De geuren van de deodoranten komen goed over met de parfums waar ze bij horen. Net als de meeste deodoranten die bij parfums horen, moet je het bij de deodorant vooral van de geur hebben. Tegen zweten werken ze niet zo goed als reguliere parfums. Gebruik ze dus niet als je dat leuke shirt aantrekt waar je snel plekken onder je oksels in krijgt!

REVIEW VESPA FOR HER & FOR HIM 2 REVIEW VESPA FOR HER & FOR HIM 3 REVIEW VESPA FOR HER & FOR HIM 4 REVIEW VESPA FOR HER & FOR HIM 5 REVIEW VESPA FOR HER & FOR HIM 6 REVIEW VESPA FOR HER & FOR HIM 7

Vespa For Her – deodorant.

REVIEW VESPA FOR HER & FOR HIM 15 REVIEW VESPA FOR HER & FOR HIM 17 REVIEW VESPA FOR HER & FOR HIM 16 REVIEW VESPA FOR HER & FOR HIM 18

Vespa For Him – deodorant. 

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

Ik vind het lekkere parfums, maar ik vind ze niet heel bijzonder. Het zijn geen parfums waarvan ik zit van: wauw, dit moet iedereen ruiken! Volgens mij zijn het wel parfums die iedereen wel lekker vindt. Handig als je iemand een parfum cadeau wilt geven, maar je weet niet wat hij of zij lekker vindt. Daarvoor zijn deze lekker. Maar je gelijk naar de winkel haasten om aan de flacons te kunnen snuffelen.. nee, dat is niet nodig.

REVIEW VESPA FOR HER & FOR HIM 24

De prijzen van de producten zijn als volgt:

Vespa For Her

Eau de toilette (30 ml): €14,99.
Eau de toilette (50 ml): €22,50.
Deodorant/bodyspray (150 ml): €4,99.

Vespa For Him

Eau de toilette (30 ml): €14,99.
Eau de toilette (50 ml): €22,50.
Deodorant/bodyspray (150 ml): €4,99.

De parfums zijn vanaf oktober verkrijgbaar bij de drogist en parfumerie.

Wat vind jij van deze parfums? Lijkt het je wat of sla je ze over?

Xx Sarah

Deze review bevat producten die ik van een merk of bedrijf heb gekregen. Dit heeft echter geen invloed op mijn mening over het product.

20 gedachtes over “REVIEW: VESPA FOR HER & VESPA FOR HIM

  1. mrsanchelon zegt:

    Ik ben opgegroeid in Amsterdam en voor mij staat Vespa ook voor verwende kindertjes van mijn middelbare school, maar OOK voor irritante weggebruikers die te dicht langs me sjeezen terwijl ik met mijn dochter op de fiets zit! Desondanks wel benieuwd naar de geur…. Haha. Liefs, Eva

    • saarenzo zegt:

      Oef, dat klinkt ook vervelend ja! Al heb ik daar in Amsterdam gelukkig nog niet heel veel last van gehad. Daar ben ik voornamelijk steeds bezig met het ontwijken van asociale taxi chauffeurs die nog nooit van voorrang geven hebben gehoord, haha. Ik ben benieuwd wat je van de geur vindt!

  2. monique zegt:

    Nog nooit van dit merk gehoord maar klinkt goed. Ik ben gek op houtachtige en nootachtige geuren in mannenparfums, dus die klinkt helemaal goed! Misschien iets voor mijn vriend 🙂

  3. Petra zegt:

    Geweldig fijne review, maar ik moet je wel bekennen dat het bij mij lang duurde voor ik niet meer dacht…zou er een uitlaataroma aanzitten?….Ik kan wel mijn jongste zoon lekker in de boemn helpen/ dan vraag ik of ie een echte Vespa voor kerstmis wil!….dan kijkt hij mij aan of ik ze zie vliegen hahaha!

  4. Mariska zegt:

    Het parfum was al afgelopen juni in italië te koop. Daar heb ik als ras echte Vespa fan in Mantova gekocht bij de Vespa World Days. Helaas veel duurder dan hier in holland. Ik heb er bij een opening van een nieuwe Vespa winkel 22 euro voor betaald (30 ml) en zag het later bij een douglas in Mantova voor 20 euro staan. Wat een verschil met hier ! Het ruikt erg lekker maar inderdaad niet speciaal. Het viel me ook tegen dat de geur zo snel verdwijnt maar nu smal ik het voor die prijs !

Geef een reactie

