MUZIEK: HOT 8 BRASS BAND – SEXUAL HEALING

Ik ben dol op muziek en wil er ook graag over bloggen. Ik heb dit af en toe gedaan door over een artiest te schrijven die ik pas had ontdekt, maar ja, met muziek kan je het beter horen dan er wat informatie over lezen. Dus besloot ik vanaf nu (bijna) elke dag als middagartikel mijn favoriete liedje van die dag of de dag ervoor (hangt er vanaf wanneer ik het schrijf) te delen. Hierbij vertel ik dan waarom ik voor dat nummer heb gekozen. Komt het door een film die ik heb gezien of door iets wat ik heb meegemaakt of ga meemaken? Je leest het in deze rubriek!

Mijn favoriete liedje van vandaag is Sexual Healing van Hot 8 Brass Band, een cover van het bekende nummer van Marvin Gaye. Normaal ben ik totaal niet van covers. Het origineel is eigenlijk zo goed als altijd de beste versie. Zo ook bij dit nummer. De versie van Hot 8 Brass Band is dan ook niet beter dan die van Marvin Gaye. Hij komt geeneens in de buurt van die klassieker, maar ik vind het wel heel goed!

Ik heb in een korte tijd twee keer de film Chef gezien en ben ook helemaal fan van de soundtrack. Heerlijke, zomerse nummers. In de film zit een scène dat ze aan het autorijden zijn en een stukje meezingen (de scène kan je in het filmpje hierboven zien, het zingen begint bij 1:16). Ik dacht gewoon dat het om een live versie van Marvin Gaye ging, want doordat ze meezingen is de originele stem niet zo goed te horen. Maar gisteren ontdekte ik dat het van Hot 8 Brass Band is.

Hun cover is vooral muzikaal, gespeeld op blaasinstrumenten. Hierdoor klinkt het weer anders dan de versie van Marvin Gaye en dat vind ik leuk. Dat ze niet het nummer op exact dezelfde manier zingen, maar er juist een eigen draai aan geven. De versie uit dit artikel is overigens een andere versie dan ze in de film gebruiken.

Absoluut niet beter dan de versie van Marvin Gaye, maar ik vind hem het delen waard. Gewoon een lekker vrolijk en zomers nummer. Nog even van genieten nu het nog mooi en zonnig weer is.

Wat is jouw liedje van de dag?
Xx Sarah

8 gedachtes over “MUZIEK: HOT 8 BRASS BAND – SEXUAL HEALING

    • saarenzo zegt:

      Ik ben best benieuwd naar dat album! Als ik de cd een keer goedkoop ergens zie liggen neem ik hem mee. En mocht je het filmpje graag willen zien, je kan hem op Youtube kijken door op de tekst te klikken die in het beeld verschijnt als je op play klikt. Het is dus met een korte omweg, maar dan kan je hem alsnog zien.

  1. shoppingsarah zegt:

    Wat leuk en enorm knap! Het blijft een lekker nummer! Momenteel heb ik niet echt een nummer wat ik veel luister of draai, soms heb ik van die periodes dat ik het liever stil heb om me heen, anders wordt het te chaotisch in mijn hoofd?! klinkt misschien een beetje vaag dit haha maar soms houd ik gewoon meer van rust. x

Geef een reactie

