RESTAURANT REVIEW: INDRAPURA

RESTAURANT REVIEW INDRAPURA 11

Mijn vriend en ik gaan graag uit eten, maar ik schrijf eigenlijk bijna nooit over de restaurants waar wij eten. Sterker nog, dat heb ik maar één keer gedaan! Zelf vind ik het altijd leuk om restaurant recensies te lezen, dus toen we afgelopen woensdag weer samen uit eten gingen, nam ik mijn camera mee en maakte ik een aantal foto’s van het eten. Benieuwd wat ik van het eten vond? Lees dan deze restaurant review!

We gingen naar Indrapura, een Indonesisch restaurant in Amsterdam. Het restaurant zit aan het Rembrandtplein. Hierdoor is het lekker makkelijk te vinden, ook als je niet zo vaak in Amsterdam komt. We hadden gereserveerd met een AH kortingskaart, in samenwerking met Iens. Hierbij krijg je het tweede menu gratis. Je kan van tevoren bellen of de actie geldig is op alle gerechten, of dat ze een geselecteerd menu hebben. We vonden echter alles op de kaart lekker, dus we besloten er maar gewoon te reserveren en dan te zien wat we zouden krijgen.

RESTAURANT REVIEW INDRAPURA 20

Mijn vriend woont al zijn hele leven in Amsterdam en ook ik kom er regelmatig, maar we hadden allebei nog nooit van het restaurant gehoord. Daardoor hadden we een wat kleiner, weggestopt restaurant verwacht. Daar klopte helemaal niks van, het is juist heel opvallend. Op de voorkant staat in grote groene neonletters de naam van het restaurant en daarboven prijkt het logo, met weer daarboven in blauw het logo van Bavaria. Geen onopvallend restaurant dus! Van buiten ziet het er niet heel knus uit, maar ik heb al bij meerdere restaurants meegemaakt dat het dan binnen soms heel gezellig kan zijn.

Dat is bij Indrapura ook het geval. We werden bij binnenkomst gelijk begroet door een aardig meneer, die ons naar de tafel begeleide. We kregen een tafel met een bankje voor twee, dus we gingen gezellig naast elkaar zitten. Van een andere medewerkers kregen we gelijk de wijnkaart aangereikt. Helaas geen zoete witte wijn voor mij, maar dat hebben we meer restaurants in Amsterdam niet. Mijn vriend bestelde een Ice Tea en ik een 7 Up. Toen we onze drankjes kregen bleek het Ice Tea Green te zijn. De originele versie hebben ze niet. Mocht je niet van Ice Tea Green houden, kan je het daar dus beter niet bestellen.

RESTAURANT REVIEW INDRAPURA 4 RESTAURANT REVIEW INDRAPURA 15RESTAURANT REVIEW INDRAPURA 3

Daarna gebeurde er een hele tijd niks. Terwijl mijn vriend en ik aan het wachten waren op de menukaart, was het een ideale gelegenheid om even goed het restaurant te bekijken. De sfeer is heel rustig en gezellig. Het restaurant is groot, maar door het gedempte licht en de versiering voelt het ondanks de grootte knus aan. Na een tijdje werd mijn vriend wat onrustig, want we hadden nog steeds geen menukaart gekregen en hij was hongerig. We wilden eigenlijk net om de kaart gaan vragen, toen een medewerker met twee borden aan kwam zetten. Ah, we hadden dus een verassingsmenu. Leuk! Maar wel spannend, want het is altijd maar even hopen dat alles lekker is.

RESTAURANT REVIEW INDRAPURA RESTAURANT REVIEW INDRAPURA 2

Het voorgerecht was heel lekker! Helaas kan ik op de website nergens de naam vinden, want het blijkt niet op de normale menukaart van Indrapura te staan. Ook op de bon staat niks over het voorgerecht, dus ik denk dat het onderdeel was van het hoofdgerecht. In ieder geval was het een soort koekje van krab en garnaal met een krokant buitenlaagje en een pittige satésaus. Oo, dit was zo lekker! Het beloofde in ieder geval veel goeds voor het hoofdgerecht.

RESTAURANT REVIEW INDRAPURA 5

Terwijl we zaten te wachten op het hoofdgerecht, kwam er opeens een dame aan met drie rechauds met daarop twee borden om op te warmen. We hadden op andere tafels al wat rijsttafels gespot. Hmm, zouden wij die ook krijgen? Ja! Want iets later kwam dezelfde vrouw opeens met een grote dienblad vol kleine bakjes naar onze tafel gelopen. Al snel stond onze tafel vol met allemaal hapjes. En het rook zo lekker! Ze gaf een uitleg over alle gerechten en daarna was het tijd om te eten.

RESTAURANT REVIEW INDRAPURA 6 RESTAURANT REVIEW INDRAPURA 7 RESTAURANT REVIEW INDRAPURA 8 RESTAURANT REVIEW INDRAPURA 9 RESTAURANT REVIEW INDRAPURA 10

We kregen de rijsttafel Nusantara. Deze rijsttafel bestaat uit de volgende gerechten:

Bakwan – gefrituurde garnalen beignet met diverse verfijnde groenten.
Emping – kroepoek van de Melinjo-noot.
Sambal Goreng Kentang – gefrituurde aardappelsticks.
Sambal Goreng Teri Kacang – kleine gebakken visjes met pinda’s.
Acar Campur
– gebakken groenten in ’t zuur.
Gado Gado – verse groenten geserveerd met pindasaus.
Sambal Goreng Buncis – sperziebonen met kleine garnalen.
Ajam Pangang-Kecep – gemarineerde geroosterde kip met ketjap saus.
Daging Semur – rundvlees bereid met soja en kruidnagel.
Daging Kalio – heet rundvlees gerecht gesmoord in kokos en exotische kruiden.
Rujak Manis – vruchtensalade in gesmolten bruine suiker.
Saté Ajam – kip saté met pindasaus.
Saté Manis – wat zoete saté van rundvlees.
Tumisan – seizoen groenten, wij kregen witte asperges, sugarsnaps en worteltjes.
Udang Rica – gebakken garnalen in rode pepersaus.
Nasi Putih – witte gestoomde rijst.
Nasi Kuning – gele gestoomde rijst.

RESTAURANT REVIEW INDRAPURA 12 RESTAURANT REVIEW INDRAPURA 13

De rijsttafel bestaat zoals je kan lezen uit veel verschillende gerechten. Ik hou niet van garnalen en mijn vriend houdt niet van heel pittig eten, maar allebei hadden we nog keuze genoeg. Vooral van Gado Gado en Rujak Manis ben ik fan, dat maak ik thuis ook graag. Ook de gele rijst, de kleine gebakken visjes met pinda’s, de saté’s en de gefrituurde aardappelstick behoorden tot mijn favorieten. Maar de rest van wat ik heb geproefd was ook lekker. Sommige gerechten waren heel pittig, zoals de Rujak Manis en de Daging Kalio, waardoor ik blij was dat ik maar 7 Up in plaats van wijn had genomen, haha. Helaas hebben we niet alles op gekregen. Het was dan ook erg veel en we hadden daarvoor al een voorgerecht gekregen, wat ook vult.

RESTAURANT REVIEW INDRAPURA 16

Na de rijsttafel ontstond er wat onduidelijkheid. Toen we bijna klaar waren met de rijsttafel vroeg een medewerker of we nog wat wilden drinken, dus we bestelden een Cola en een 7 Up. Na het eten kwam een andere medewerkster de spullen van de rijsttafel ophalen en vroeg of we iets van koffie of thee wilden. We dachten dat dit het toetje was, want er werd verder niks gezegd over een dessert en op de website hadden we ook geen dessertkaart zien staan. Dus bestelden we alvast een koffie en thee die we dan als afsluiter zouden nemen voor als onze fris op was. Opeens kwam een medewerker lepeltjes brengen en daarna liep hij gelijk weer weg. Wij dachten dat het dan maar voor de koffie en thee zou zijn, maar vonden het een beetje raar. De koffie en thee werd gebracht en we dronken eerst nog wat van onze fris.  Maar opeens kwam er nog een dessert aan. Dus zaten we aan tafel met beide twee drankjes en nog een toetje. Dit was geen groot probleem, maar wel een beetje onhandig.

RESTAURANT REVIEW INDRAPURA 17 RESTAURANT REVIEW INDRAPURA 18

Het dessert was overigens erg lekker. Het bestond uit een toef slagroom met vruchtensaus, stukjes meloen en mango en een bolletje vanille ijs met een buitenkant van witte chocoladevlokken. Het gelukkig een klein dessert, want we zaten nog hartstikke vol van al het eten. Maar het was een lekkere verassing.

RESTAURANT REVIEW INDRAPURA 19

Na het dessert dronken we onze drankjes op en was het tijd om te betalen. In totaal was het €83,75, maar we kregen door de actie de tweede rijsttafel gratis. Hierdoor was het uiteindelijk €48,75. Prima prijs!

Ik vond het leuk om een keer bij Indrapura te eten. Als ik uit eten ga, ga ik eigenlijk nooit naar Indonesische restaurants. Zonde, want ik heb afgelopen woensdag echt genoten bij Indrapura! Zeker een aanrader voor als je een keer in Amsterdam bent.

Mocht je er trouwens een keer willen eten: Indrapura heeft een kortingsactie waarbij je 25% korting op de rijsttafel-menu’s krijgt als je bent uitgegeten, hebt betaald en de tafel vrij hebt voor 20.00 u. Deze actie is geldig vanaf 17.00 u. Vooral als je met een grotere groep gaat kan het een hoop schelen. Kijk voor meer informatie over de actie en de menukaart op de website van Indrapura.

Wat vind jij van Indrapura? In welk restaurant heb jij voor het laatst gegeten? O en laat alsjeblieft even weten of jullie het leuk vinden om vaker restaurant reviews te lezen.

Xx Sarah

13 gedachtes over “RESTAURANT REVIEW: INDRAPURA

  1. Madeleine zegt:

    DELICIOUS. Ik krijg er echt honger van! Dit is wel iets om te onthouden… 🙂 Ik ben zelf ook indo, maar ga nooit indonesisch uit eten, eet dan liever sushi! Of wat anders… Misschien omdat ik het thuis al eet 😛 Ik word nu erg blij als we aardappelen eten, 1x in de 2 weken!

Geef een reactie

