MUZIEK: PAUL SIMON – GRACELAND

Gisteren kwam er geen muziekartikel online, omdat ik zaterdag weinig had gedaan (gewerkt, even naar Hilversum geweest en series gekeken) en bijna geen muziek heb geluisterd. Oké, op mijn fiets een aantal liedjes van the Beatles, maar geen nummer die echt mijn favoriet van die dag was. Gisteren had ik wel een favoriet liedje van de dag, dus kon ik gelijk weer een muziekartikel voor vandaag schrijven.

Mijn dag begon wat vroeger dan gewoonlijk op zondag. Om zes uur ’s ochtends werd ik wakker en aangezien mijn wekker alweer om zeven uur zou gaan, had het weinig nut om weer te gaan slapen. Waarom zou iemand op een zondag zo vroeg opstaan? Nou, ik ging met mijn vader naar de IJhallen rommelmarkt in Amsterdam!

De vorige keer had ik er een aantal mooie leren jasjes gekocht en ik had van mijn zus en mijn vriend de opdracht gekregen om ook voor hun op zoek te gaan naar een goedkope, leren jas. Ik had onderweg naar Amsterdam nogal veel moeite om goed wakker te worden, maar zodra we op het IJhallen terrein waren werd ik gelijk een stuk beter wakker. Gelukkig maar, want het was tijd voor de jacht op leren jasjes.

Dat ging wat moeilijker dan de vorige keer. De leren jassen die ik vond waren niet mooi, te duur of te groot. Ook was het drukker dan de vorige keer. Iedereen is terug van vakantie dus kon weer gaan en daarnaast waren er ontzettend veel Duitsers, die dit weekend een extra vrije dag of zo bleken te hebben en daarom allemaal massaal naar Nederland zijn gegaan. Nou, dat was wel te merken. Maar ondanks de drukte en de tegenvallende jasjes is mijn zoektocht geslaagd en heb ik weer wat mooie spullen kunnen kopen. Vanmorgen is de shoplog online gekomen, mocht je graag willen zien wat ik heb gekocht.

Waar ik me trouwens dood aan ergerde waren alle mensen met trolleys. Er waren zo veel mensen die er een mee hadden. En dan niet gewoon een kleintje, maar echt gelijk een die groot genoeg is om een maand of twee mee op vakantie te kunnen gaan, zoveel past er in. En alsof de trolleys zelf al niet genoeg in de weg staan, kijken de meeste mensen met trolleys absoluut niet uit waar ze lopen. Ze lopen er echt bij alsof ze de enige zijn die de rommelmarkt bezoeken en kijken je vervolgens verontwaardigd aan als je bijna over zo’n rot karretje struikelt. Argh! Zo, mijn frustraties van vandaag zijn weer geuit, haha.

Verder heb ik niet veel gedaan gisteren. Ik was moe na al het geloop en het weinige slapen, dus plofte bij thuiskomst lekker op de bank met mijn laptop en heb bijna de hele middag series gekeken (Resurrection, goede serie!). Best slecht, want ik was van plan om heel actief mijn kamer op te ruimen en schoon te maken omdat mijn vriend vandaag komt. Maar ja, ik had gewoon geen zin, haha.

Een drukke ochtend dus, maar met een rustige middag en avond. En daar hoort een rustig liedje bij. Ik koos voor Graceland van Paul Simon, die ik ’s avonds op repeat heb geluisterd. Blijft een heerlijk nummer!

Wat is jouw liedje van de dag? En wat heb jij gisteren allemaal gedaan?

Xx Sarah

3 gedachtes over “MUZIEK: PAUL SIMON – GRACELAND

Geef een reactie

