MUZIEK: LUDOVICO EINAUDI – OLTREMARE

Vandaag een modern klassiek nummer: Oltremare van Ludovico Einaudi. Ik heb voor dit nummer gekozen, omdat ik gisteravond pianoles had en dit nummer was mijn huiswerk. Nou ja, de eerste vier pagina’s dan, want het stuk is maar liefst 12 (!) pagina’s lang. Ik moet nog een hoop oefenen voordat alles goed lukt, want hij is een stuk lastiger om te spelen dan hij klinkt. En dus voor mij totaal niet zo ontspannend als hij klinkt, haha. Maar het blijft een mooi stuk.

Gisteren had ik een beetje een baaldag. Ik zat gewoon niet lekker in mijn vel. Ik had al raar geslapen, waardoor ik heel moe wakker werd. Het liefst bleef ik nog een hele tijd liggen, maar ik besloot alvast op te staan. De nieuwe eettafelstoelen zouden namelijk tussen 12 en 15 uur worden gebracht, maar ik wilde alvast ruim van tevoren klaar staan voor het geval ze opeens een (paar) uur eerder zouden komen. Beneden bleek een grote was op me te wachten, terwijl mijn moeder had gezegd dat ik die dag even geen wasjes hoefde te draaien. Dus kon ik aan de slag met het huishouden. Afwasmachine uitruimen, grote was opruimen, grote was ophangen, boodschappen doen, koken. Geen dingen waar je op zit te wachten op een huishoudvrije dag. Maar ja, moet ook gebeuren (helaas). Gelukkig was mijn vriend zo lief om de boodschappen te doen, wat ook weer scheelde.

Mijn vriend en ik hadden een leuke plannen voor gisteren. We wilden een stuk gaan lopen, samen ergens gaan lunchen en outfit foto’s voor het artikel voor vandaag maken. Hier is helaas niks van terecht gekomen, want we moesten eerst op de nieuwe stoelen wachten. Uiteindelijk kwamen ze precies om 15 uur. Zal je altijd zien. De stoelen zijn heel mooi, maar door het uitladen en uitpakken was er zo weer meer dan een half uur voorbij en hadden we geen tijd meer om weg te gaan. Er is vandaag dus ook geen ochtendartikel online gekomen, want we hadden geen tijd meer om de foto’s te maken en ik had gewoon geen zin om nog een ander artikel te schrijven. Goh, de eerste keer sinds tijden dat ik absoluut geen zin had om te bloggen.

Ik moest ook nog mijn huiswerk voor pianoles oefenen, wat echt heel slecht ging. Niet zo goed voor mijn toch al niet zo geweldige humeur die dag. Na het piano spelen was het alweer tijd om te beginnen met koken. Al werkte het doppen van sperzieboontjes heel therapeutisch, haha. Daarna was het etenstijd en iets na het eten moest ik alweer naar pianoles. Om 21 uur was ik daarmee klaar en kon ik weer naar huis. ’s Avonds keken mijn vriend en ik een filmpje. Niet zo’n leuke dag dus, al gebeurde er eigenlijk weinig waardoor mijn humeur echt verpest kon worden. Ik denk dat ik gewoon met het verkeerde been uit bed ben gestapt. Vandaag wordt vast weer een stuk leuker.

Wat heb jij allemaal gedaan gisteren? Wat is jouw liedje van de dag?

Xx Sarah

4 gedachtes over “MUZIEK: LUDOVICO EINAUDI – OLTREMARE

Geef een reactie

