REVIEW: SLEEK I-DIVINE VINTAGE ROMANCE EYE SHADOW PALETTE

REVIEW SLEEK I-DIVINE VINTAGE ROMANCE EYE SHADOW PALETTE 23

Een paar weken geleden was ik met mijn vriend even naar de VIP avond van de V&D, waarbij je airmiles kan inwisselen voor 50% korting. En laat het nu net een V&D zijn waar ze sinds kort Sleek verkopen!  Het liefst nam ik alles mee, maar ik heb me ingehouden en kocht twee palettes en een blush. Vandaag review ik een van de twee gekochte palettes: het i-Divine Vintage Romance oogschaduwpalette.

DE VERPAKKING

REVIEW SLEEK I-DIVINE VINTAGE ROMANCE EYE SHADOW PALETTE 3 REVIEW SLEEK I-DIVINE VINTAGE ROMANCE EYE SHADOW PALETTE 4 REVIEW SLEEK I-DIVINE VINTAGE ROMANCE EYE SHADOW PALETTE 5

Alle Sleek i-Divine palettes hebben dezelfde verpakking. Het palette komt in een kartonnen doosje met op de voorkant de naam van het palette en foto’s van zeven gebroken oogschaduws. De kleuren op het kartonnen doosje komen overeen met de oogschaduws uit het palette, waardoor je gelijk een indicatie krijgt van de kleuren die het palette bevat. Toen ik bij de Sleek palettes stond te kijken, viel mijn oog al snel op het Vintage Romance palette, door de paarse tinten op de verpakking. Ik vind paarse oogschaduw erg mooi en onderschat, dus was blij er een heel palette mee te zien. Op de achterkant van het kartonnen doosje staat geen overzicht van de kleuren uit het palette, dus je moet het doen met de afbeelding aan de voorkant. Gelukkig liggen er bij de V&D testers van de palettes, waardoor je van tevoren alsnog kan zien welke kleuren het palette bevat.

REVIEW SLEEK I-DIVINE VINTAGE ROMANCE EYE SHADOW PALETTE 8 REVIEW SLEEK I-DIVINE VINTAGE ROMANCE EYE SHADOW PALETTE 9 REVIEW SLEEK I-DIVINE VINTAGE ROMANCE EYE SHADOW PALETTE 10 REVIEW SLEEK I-DIVINE VINTAGE ROMANCE EYE SHADOW PALETTE 11 REVIEW SLEEK I-DIVINE VINTAGE ROMANCE EYE SHADOW PALETTE 12

Het palette zelf is matte zwart met in glimmende, zwarte letters het logo van Sleek. Simpel en strak. Ik vind het wel mooi. Aan de binnenkant zit een grote spiegel. De verpakking voelt stevig aan en de spiegel blijft ook netjes overeind staan als je het palette open maakt. (Ik heb er zo’n hekel aan als een palette een spiegel bevat, maar de spiegel door het gewicht steeds naar achteren klapt, zodat je er helemaal niks aan hebt.) Op de oogschaduws ligt een transparant vel met daarop de namen van de oogschaduws. Dat voegt natuurlijk niks aan de kwaliteit van de oogschaduws toe, maar ik vind het een leuk extraatje. Naast de oogschaduws bevat het palette een dubbele sponsapplicator. Zelf had ik liever een kwast gezien, maar waarschijnlijk was de prijs dan hoger geweest.

REVIEW SLEEK I-DIVINE VINTAGE ROMANCE EYE SHADOW PALETTE 14 REVIEW SLEEK I-DIVINE VINTAGE ROMANCE EYE SHADOW PALETTE 13 REVIEW SLEEK I-DIVINE VINTAGE ROMANCE EYE SHADOW PALETTE 16

DE KLEUREN

REVIEW SLEEK I-DIVINE VINTAGE ROMANCE EYE SHADOW PALETTE 31

Het palette bevat twaalf oogschaduws à 1,1 gram. Ter vergelijking: dit is exact de grootte van een 5 eurocent muntje. Het Vintage Romance palette bevat verschillende paars- en goudtinten, voor een romantische, zwoele ooglook. Het palette bevat de volgende kleuren:

Pretty in Parisshimmery zilver.
Meet in Madridshimmery goud.
Court in Cannes
shimmery brons.
Lust in LA
shimmery bruin/groen.
Romance in Rome
shimmery grijsblauw.
Propose in Prague
matte bruin.
A Vow in Venice
shimmery paars met een bruine ondertoon.
Marry in Monte Carlo
shimmery bordeaux.
Honeymoon in Hollywood
matte, warm paars met zilveren glitters.
Bliss in Barcelona
shimmery paars/blauw met een zwarte ondertoon.
Forever in Florence
matte donkerpaars met een zwarte ondertoon en zilveren glitters.
Love in London
– matte zwart met zilveren glitters.

REVIEW SLEEK I-DIVINE VINTAGE ROMANCE EYE SHADOW PALETTE 17 REVIEW SLEEK I-DIVINE VINTAGE ROMANCE EYE SHADOW PALETTE 19 REVIEW SLEEK I-DIVINE VINTAGE ROMANCE EYE SHADOW PALETTE 18 REVIEW SLEEK I-DIVINE VINTAGE ROMANCE EYE SHADOW PALETTE 20 REVIEW SLEEK I-DIVINE VINTAGE ROMANCE EYE SHADOW PALETTE 15 REVIEW SLEEK I-DIVINE VINTAGE ROMANCE EYE SHADOW PALETTE 21REVIEW SLEEK I-DIVINE VINTAGE ROMANCE EYE SHADOW PALETTE 22REVIEW SLEEK I-DIVINE VINTAGE ROMANCE EYE SHADOW PALETTE 25

KWALITEIT EN PIGMENTATIE

Toen ik het Vintage Romance palette had ik al verwacht dat het met de kwaliteit van de oogschaduws wel goed zou zitten. De palettes zijn immers zo populair. Maar ik had niet verwacht dat de kwaliteit zo goed zou zijn! De oogschaduws zijn zacht en de meeste kleuren zijn heel goed gepigmenteerd. Zelfs de matte oogschaduws geven veel kleur af en meestal vallen matte kleuren erg tegen.

REVIEW SLEEK I-DIVINE VINTAGE ROMANCE EYE SHADOW PALETTE 26 REVIEW SLEEK I-DIVINE VINTAGE ROMANCE EYE SHADOW PALETTE 29 REVIEW SLEEK I-DIVINE VINTAGE ROMANCE EYE SHADOW PALETTE 27 REVIEW SLEEK I-DIVINE VINTAGE ROMANCE EYE SHADOW PALETTE 28

Ook op de oogleden zijn de oogschaduws hartstikke mooi. Al merk ik wel dat sommige van de paarstinten op het ooglid bijna identiek lijken. Ik had het daarom niet erg gevonden als er wat meer verschil tussen de paarse kleuren zou zitten, maar dat is maar een klein puntje. Ik was blij om te ontdekken dat de oogschaduws niet voor fall out zorgen, zelfs de oogschaduws met glitters niet.

Het palette lijkt vooral goed te zijn voor het maken van donkere, smokey ooglooks. Maar ook de subtiele looks voor overdag is dit palette zeer geschikt. Als voorbeeld maakte ik de onderstaande ooglook, waarbij ik Meet in Madrid, Court in Cannes, a Vow in Venice en Marry in Monte Carlo gebruikte. Ik maakte de ooglook af met eyeliner (geen mascara, mocht je je afvragen welke mascara zo ontzettend subtiel is).

REVIEW SLEEK I-DIVINE VINTAGE ROMANCE EYE SHADOW PALETTE 2 REVIEW SLEEK I-DIVINE VINTAGE ROMANCE EYE SHADOW PALETTE

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

Wat is dit een prachtig palette! Ik ben echt onder de indruk. Vooral als je je bedenkt dat hij nog geen tien euro kost (ik had hem zelfs voor maar €5!). Het eerste product dat ik van Sleek uitprobeer is hartstikke mooi en heeft me gelijk groot fan van het merk gemaakt. Volgende keer tijdens de VIP avond koop ik denk ik alsnog het Sleek schap leeg, haha.

Het Vintage Romance i-Divine palette is eigenlijk onderdeel van de gelimiteerde Vintage Romance collectie van vorig jaar. Het palette is echter nog gewoon verkrijgbaar. Toch zou ik niet al te lang wachten met het kopen van dit palette als je hem graag wil hebben, want ik weet niet of hij blijvend in het assortiment zit, of dat hij alsnog uit het assortiment verdwijnt als de palettes in de winkels uitverkocht zijn.

REVIEW SLEEK I-DIVINE VINTAGE ROMANCE EYE SHADOW PALETTE 7 REVIEW SLEEK I-DIVINE VINTAGE ROMANCE EYE SHADOW PALETTE 6

Het Sleek i-Divine Vintage Romance Eye Shadow Palette kost €9,99 en is o.a. verkrijgbaar bij geselecteerde filialen van V&D.

Wat vind jij van dit palette? Heb jij al een palette van Sleek?

Xx Sarah

31 gedachtes over “REVIEW: SLEEK I-DIVINE VINTAGE ROMANCE EYE SHADOW PALETTE

1. Madeleine zegt:

Waaaaaaauw ziet er super uit! 🙂 wat heb je een mooie look gemaakt! Heel mooi 🙂 I love sleek too. Ik ben ook blij met m’n sleek palette uit Londen ! 🙂 Super ook die korting voor je, ik hoop dat ik ook met airmiles korting gaan betalen. Heb teveel ongebruikte airmiles 😉

2. chucky1012 zegt:

Prachtige kleuren en handige palettes!
    Deze palettes ga ik zeker nog toevoegen aan mijn sleek collectie 😉