REVIEW: BENECOS LIPSTICK – PEACH

REVIEW BENECOS LIPSTICK PEACH 6

Van SoloBioMooi.nl, een webshop op het gebied van biologische cosmetica, ontving ik laatst een aantal mooie producten. De afgelopen tijd ben ik druk bezig geweest met het uitgebreid testen van een deel van deze producten en vandaag is het tijd voor de eerste review. Ik review een lipstick van het merk Benecos in de kleur Peach.

BENECOS

Biologische make up is vaak aan de dure kant. Gelukkig kwam daar verandering in dankzij het merk Benecos. Benecos maakt cosmetica vol verzorgende, biologische ingrediënten. Maar dan voor een zeer betaalbare prijs. En het merk heeft voor ieder wat wils. Van kleurrijke lipsticks tot subtiele blushes en van vrolijke kleuren nagellak tot naturel tinten oogschaduw.

REVIEW BENECOS LIPSTICK PEACH

BENECOS LIPSTICK

Deze lipstick is voor mij het eerste product van Benecos dat ik test en dus gelijk een kennismaking met dit biologische merk. Laten we als eerst naar de ingrediëntenlijst kijken.

INCI: RICINUS COMMUNIS (CASTOR) SEED OIL*, MICA, LANOLIN, BUXUS CHINENSIS (JOJOBA) SEED OIL*, CAPRYLIC/CAPRIC TRIGLYCERIDE, CANDELILLA CERA, COPERNICIA CERIFERA (CARNAUBA) WAX / CERA CARNAUBA*, BEESWAX / CERA ALBA*, PARFUM, LIMONENE, TOCOPHEROL, HELIANTHUS ANNUUS (SUNFLOWER) SEED OIL*, MALTODEXTRIN, ASCORBYL PALMITATE, ROSMARINUS OFFICINALIS EXTRACT*, LINALOOL, BENZYL BENZOATE (+/- (MAY CONTAIN) ULTRAMARINES (CI 77007), CARMINE (CI 75470), TITANIUM DIOXIDE (CI 77891), IRON OXIDES (CI 77491), (CI 77499), TALC, SILICA, MANGANESE VIOLET (CI 77742))  *from organic farming

Jojobaolie, bijenwas, zonnebloemolie, castor olie (ook wel bekend als wonderolie)… klinkt goed! Deze ingrediënten staan erom bekend om de huid te voeden. Geen droge lippen meer dus! De lipstick is 100% natuurlijk.

REVIEW BENECOS LIPSTICK PEACH 5 REVIEW BENECOS LIPSTICK PEACH 4 REVIEW BENECOS LIPSTICK PEACH 3  REVIEW BENECOS LIPSTICK PEACH 7 REVIEW BENECOS LIPSTICK PEACH 9

De lipstick zit in een zwarte, glanzende huls. In het midden zit een matte, grijze rand met daarop in zwarte letters ‘Benecos’. Op de onderkant van de huls zit een sticker in de kleur en met de naam van de lipstick, in dit geval peach. Toch zou ik de kleur niet helemaal peach noemen. Ik vind de kleur eerder een mix van peach en koraalroze, maar dan minder fel. Een mooie kleur voor elke dag.

REVIEW BENECOS LIPSTICK PEACH 10 REVIEW BENECOS LIPSTICK PEACH 8 REVIEW BENECOS LIPSTICK PEACH 11 REVIEW BENECOS LIPSTICK PEACH 12

De lipstick is zacht en dekt goed. Wel is het handig om van tevoren je lippen een goede scrub beurt te geven, want velletjes vallen met deze lipstick extra goed op. De kleur blijft prima zitten, maar na een hapje of drankje is bijwerken wel even nodig. Maar ja, dat is te verwachten met zo’n zachte lipstick. Wat ik fijn vind aan deze lipstick is dat de ingrediënten goed hun werk doen. Mijn lippen zijn snel aan de droge kant en al helemaal nu het weer wat kouder wordt is goede verzorging hard nodig om te voorkomen dat ze uitdrogen en scheuren. De Benecos lipstick voelt tijdens het dragen als een lipstick, maar verzorgt mijn lippen als een lipbalsem.

REVIEW BENECOS LIPSTICK PEACH 14 REVIEW BENECOS LIPSTICK PEACH 15 REVIEW BENECOS LIPSTICK PEACH 13

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

Ik ben tevreden over deze lipstick. Gewoonlijk draag ik wat fellere kleuren, maar een meer nude kleur vind ik ook wel eens mooi. De lipstick blijft prima op zijn plek en verzorgt mijn lippen goed.

Benecos lipstick kost €6,99 (4,5 gram) en is verkrijgbaar bij SoloBioMooi.nl.

REVIEW BENECOS LIPSTICK PEACH 2

Wat vind jij van deze lipstick? Ben jij al bekend met het merk Benecos?

Xx Sarah

Deze review bevat producten die ik van een merk of bedrijf heb gekregen. Dit heeft echter geen invloed op mijn mening over het product.

30 gedachtes over “REVIEW: BENECOS LIPSTICK – PEACH

  1. chucky1012 zegt:

    Super mooie kleur en het is niet duur 😉
    Het staat je heel goed.
    Fijn dat er castor oil in is verwerkt.
    Want ik weet dat het heel goed is voor de huid.
    Fijne review en mooie foto’s.

    Xoxo

  2. Akosua zegt:

    Wat mij opvalt is dat er Carmine (karmijn) zit, dit is een kleurstof dat wordt gewonnen uit geplette luizen. Dit is inderdaad een biologisch ingrediënt, maar ik verwacht het niet in biologische cosmetica waarvan je verwacht dat het ook diervriendelijk is. Nu wil ik niet hypocriet doen, want ik heb genoeg lipproducten met karmijn erin, maar die claimen niet biologisch te zijn.

    • saarenzo zegt:

      Bedankt voor het doorgeven! De producten van Benecos (met uitzonderingen van de nagellak) zijn volledig BDIH (Certified Organic Ingrediënts) gecertificeerd . BDIH heeft wereldwijd voor biologische cosmetica, biologische huidverzorging en biologische make-up een aantal strenge normen vastgesteld. Om deze certificatie te krijgen moet een merk voldoen aan een aantal strenge eisen, o.a. op het gebied van ingrediënten. Hier valt ook dierenbescherming onder, maar biologische merken zijn alleen niet toegestaan om grondstoffen te gebruiken die afkomstig zijn van dode gewervelde dieren. Het is inderdaad apart dat het gebruiken van karmijn wel is toegestaan, maar Benecos voldoet dus wel aan de eisen voor biologische cosmetica.

      • Akosua zegt:

        Bedankt voor je antwoord. Dus biologische cosmetica gebruikt dus wel dierlijke producten, maar alleen van de niet-gewervelde dieren. Dan is de naam volgens mij een beetje misleidend, maar daar kan jij ook niks aan doen.

      • saarenzo zegt:

        Zover ik heb begrepen wel, ja. En het is inderdaad een beetje misleidend, want ik denk dat er een hoop mensen zijn die verwachten dat er geen dierlijke ingrediënten worden gebruikt door biologische merken. Maar als je dat soort ingrediënten wil vermijden, kan je eigenlijk alleen producten van veganistische merken gebruiken. Dan weet je zeker dat er geen dierlijke ingrediënten in de producten zitten.

      • Pieter Hofland (SoloBioMooi) zegt:

        Beste Akusa (en Saarenzo :-),

        Wat een goede vraag! Er bestaan inderdaad veel misverstanden over de verschillen tussen vegan en biologisch. Eens kijken of ik dat in een paar zinnen kan verduidelijken 🙂

        Je hebt biologisch, vegan en dierproefvrij. Dit zijn allemaal andere zaken. Biologisch wil niet per definitie zeggen dat er geen dierlijke producten in verwerkt zijn. Naast biologische boontjes, bietjes en mais (bv) heb je ook Je hebt namelijk ook biologisch vlees. Biologisch wil zeggen dat ingredienten (dierlijk én plantaardig) op verantwoorde wijze zonder bestrijdingsmiddelen en in het geval van consumptie vlees bv zonder preventief hormoongebruik) worden geteeld/gekweekt. Het zegt echter wél dat er géén gebruik mag worden gemaakt van dierproeven. Dus zowel producten waar dierlijke ingrediënten als géén dierlijke ingrediënten in zitten mogen niet getest zijn op dieren.

        Dus alle biologische cosmetica is per definitie dierproefvrij maar kàn dierlijke ingrediënten bevatten. Bijvoorbeeld bijenwas (komt veel voor in lipstick) of wolvet zijn in feite ook van dierlijke oorsprong). Vegan cosmetica gaat nog een stukje verder daarin en een vegan product mag geen enkel dierlijk ingredient bevatten.

        Als je hier nog vragen over hebt mag je ons altijd mailen of bellen (info@solobiomooi.nl)

Geef een reactie

