REVIEW: LAVERA LIPS & CHEEKS – FANCY MELON 03

REVIEW LAVERA LIPS & CHEEKS – FANCY MELON 03 4

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar hoewel bloggen over beauty een van mijn favoriete bezigheden is, heb ik niet altijd evenveel zin in het dragen van make up. Nou ga ik zelden met meer dan vier producten op mijn gezicht de deur uit, maar op sommige dagen kan het van mij niet snel en makkelijk genoeg gaan. Als ik heel moe en suffig ben bijvoorbeeld. Ideaal voor dat soort situaties zijn multifunctionele make up producten. Zoals de Lips & Cheeks van Lavera die ik vandaag review.

REVIEW LAVERA LIPS & CHEEKS – FANCY MELON 03 3

OVER LAVERA

Lavera is een merk op het gebied van natuurlijke huidverzorging en make up. De producten van Lavera zijn helemaal gemaakt van natuurlijke ingrediënten, van biologische herkomst. Lavera maakt geen gebruik van synthetische conserveringsmiddelen, geurstoffen of aroma’s. Alle producten zijn dierproefvrij en glutenvrij. De prijzen van de producten liggen iets hoger dan bij het merk Benecos, dat ik gisteren in een review besprak, maar alsnog heel betaalbaar.

LIPS & CHEEKS

Ik review vandaag Lavera Lips & Cheeks. Een multifunctioneel product voor, zoals de naam al zegt, lippen en wangen. Lips & Cheeks is een gekleurde balsem die je als blush en als lipstick kan gebruiken. Geen zorgen meer of je blush niet bij je lipstick vloekt. Ik vind dit soort producten heel handig, maar vaak zijn ze te vettig, waardoor de crème op je wangen gaat glanzen en verschuiven. Daardoor heb ik mijn ideale product voor lippen en wangen nog niet gevonden, dus hopelijk bevalt deze van Lavera goed.

DE VERPAKKING

REVIEW LAVERA LIPS & CHEEKS – FANCY MELON 03 5 REVIEW LAVERA LIPS & CHEEKS – FANCY MELON 03 2 REVIEW LAVERA LIPS & CHEEKS – FANCY MELON 03 6

Lips & Cheeks zit in een zwarte, ronde verpakking met een transparant deel in de deksel, waardoor je gelijk kan zien welke kleur je hebt. De verpakking gaat open aan de hand van een draaideksel. Helaas kan ik nergens vinden hoeveel gram product er in de verpakking zit. Ter vergelijking: hij is iets groter dan een van de bekende ronde doosjes van Bourjois. Ik gok dat je zo’n 10 gram product krijgt, maar weet het niet zeker.

REVIEW LAVERA LIPS & CHEEKS – FANCY MELON 03 7 REVIEW LAVERA LIPS & CHEEKS – FANCY MELON 03 8 REVIEW LAVERA LIPS & CHEEKS – FANCY MELON 03 9

Ik heb de kleur Fancy Melon 03. Naast deze kleur zitten er nog drie andere kleuren in het assortiment: oranjerood, zuurstokroze en fuchsia. Fancy Melon is een watermeloenroze kleur. Van alle vier de kleuren denk ik dat Fancy Melon voor iedereen het meest draagbaar is. De andere kleuren zijn wat opvallender of passen niet bij elke huidondertoon.

HET PRODUCT

Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil*, Ricinus Communis (Castor) Seed Oil*, Rhus Verniciflua Peel Wax, Cocos Nucifera (Coconut) Fruit Extract, Euphorbia Cerifera (Candelilla) Wax, Copernicia Cerifera (Carnauba) Wax*, Capsicum Annuum Fruit Extract, Butyrospermum Parkii (Shea Butter)*,Cocos Nucifera (Coconut) Oil*, Theobroma Cacao (Cocoa) Seed Butter*, Olea Europaea (Olive) Fruit Oil*, Malva Sylvestris (Mallow) Flower Extract*, Tilia Cordata Flower Extract*, Rosa Centifolia Flower Extract*, Tocopherol,Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil, Ascorbyl Palmitate, Alcohol*, Flavor (Aroma), Linalool**, Citral**, [+/- Mica (CI 77019), Titanium Dioxide (CI 77891), Carmine (CI 75470), Iron Oxide (CI 77492), Bismuth Oxychloride (CI 77163)] * van biologische oorsprong ** natuurlijke, essentiele olie.

De ingrediëntenlijst. Lips & Cheeks bevat onder andere zonnebloemolie, castor olie (wonderolie), kokosolie, shea boter en nog meer verzorgende ingrediënten. Lips & Cheeks is gemaakt op basis van candelilla was, wat vaak als veganistische vervanging van bijenwas wordt gebruikt.

Het aanbrengen gaat heel makkelijk. Ik dep een beetje van de balsem op mijn wangen en veeg het met mijn vingers uit. BAM! Knalroze wangen. Dat was even schrikken, maar gelukkig bleek het grotendeels door de wrijving over mijn wangen te zijn. Na een paar seconden trok de roodheid alweer weg en hadden mijn wangen een mooie, roze kleur.

REVIEW LAVERA LIPS & CHEEKS – FANCY MELON 03 11 REVIEW LAVERA LIPS & CHEEKS – FANCY MELON 03 10 REVIEW LAVERA LIPS & CHEEKS – FANCY MELON 03 12 REVIEW LAVERA LIPS & CHEEKS – FANCY MELON 03 13

Op mijn lippen breng ik het product deppend aan. Je kan het ook met een lipkwastje aanbrengen, voor een betere dekking. Zelf vind ik het effect van het deppende aanbrengen juist mooi. De kleur gaat dan een beetje stainen en het zorgt voor een natuurlijke effect.

Lips & Cheeks is het eerste product voor lippen en wangen dat ik heb getest dat niet heel erg glimt en verschuift op de wangen. Het product smelt heel mooi samen met mijn huid, waardoor het net lijkt alsof mijn wangen uit zichzelf zo’n roze kleur hebben. Je ziet totaal geen laagje make up zitten. Ook verschuift het product niet. Op de lippen geeft de balsem een semimatte finish. Oppassen met velletjes dus, want die zijn met zo’n finish extra goed te zien. Ondanks de finish blijft de kleur op mijn lippen helaas niet zo goed zitten. Na een drankje is bijna alle kleur verdwenen en is bijwerken weer nodig. Maar op mijn wangen zit het na een hele dag nog steeds perfect!

REVIEW LAVERA LIPS & CHEEKS – FANCY MELON 03 17 REVIEW LAVERA LIPS & CHEEKS – FANCY MELON 03 15 REVIEW LAVERA LIPS & CHEEKS – FANCY MELON 03 16 REVIEW LAVERA LIPS & CHEEKS – FANCY MELON 03 18

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

Hoera, eindelijk heb ik een product voor zowel lippen als wangen gevonden dat goed blijft zitten en mijn wangen niet laat glimmen. De kleur vind ik mooi en ik ben zeer tevreden over de houdbaarheid op mijn wangen. Van mij had hij wel wat beter op mijn lippen mogen blijven zitten, maar dat is het enige minpuntje dat ik kan bedenken. Ik ben heel tevreden over dit product en ben gelijk benieuwd geworden naar de andere kleuren van Lavera Lips & Cheeks.

REVIEW LAVERA LIPS & CHEEKS – FANCY MELON 03 14

Lavera Lips & Cheeks kost €7,30 en is verkrijgbaar bij SoloBioMooi.nl.

Wat vind jij van dit product? Ben jij al bekend met de producten van Lavera?

Xx Sarah

Deze review bevat producten die ik van een merk of bedrijf heb gekregen. Dit heeft echter geen invloed op mijn mening over het product.

30 gedachtes over “REVIEW: LAVERA LIPS & CHEEKS – FANCY MELON 03

  1. Northflix zegt:

    Ik heb wel eens wat proefjes van Laera gezichtsverzorging gebruikt. Was fijn spul!
    Dit kleurtje ziet er lief uit op je lippen.
    Ik ben er zelf niet zo’n fan van om dit soort producten op mijn wangen te gebruiken.
    Ik krijg het nooit netjes aangebracht.

    • saarenzo zegt:

      Met Lavera Lips & Cheeks gaat dat heel makkelijk! Hij is minder stroef dan normale crème blushes (die je niet op je lippen kan gebruiken) en veegt daardoor makkelijker uit. Het is denk ik haast onmogelijk om met dit product een vlekkerig resultaat te krijgen 😉

  2. Petra zegt:

    Ik vind het wel een ontzettend handig en mooi product om te zien, wat jammer dat het niet ietsjes langer op je lippen blijft zitten, maar ik vind het niet onoverkomelijk eigenlijk….

  3. lous zegt:

    Dat ziet er erg mooi uit. Ik schrok even van de enorm rode swatch, maar dat trok heel netjes bij. Fijn tintje op je wangen. Op je lippen vind ik het ook mooi, al ben ik zelf meestal van opvallender.

    • saarenzo zegt:

      Zo fijn dat jij zo dicht bij Duitsland woont! Elke keer als je al die leuke Duitse producten en merken laat zien op jouw blog vind ik het super jammer dat het voor mij heel lang rijden is.

Geef een reactie

