REVIEW: THE OHM COLLECTION DEODORANT – JASMIJN

REVIEW THE OHM COLLECTION DEODORANT JASMIJN 14

Van alle producten van SoloBioMooi.nl was ik het meest benieuwd naar de deodorant van the Ohm Collection. Want een deodorant in poedervorm heb ik nog nooit eerder gebruikt. Wat was ik dan ook blij toen ik hem een tijdje geleden ontving om te testen. Benieuwd hoe hij bevalt? Lees dan verder.

THE OHM COLLECTION DEODORANT

REVIEW THE OHM COLLECTION DEODORANT JASMIJN 3 REVIEW THE OHM COLLECTION DEODORANT JASMIJN 4REVIEW THE OHM COLLECTION DEODORANT JASMIJN 7

De deodorant zit in een grijze verpakking, met daarop een lichtroze sticker. Ik heb de geur jasmijn. De andere geuren hebben weer een andere kleur sticker, waardoor ze makkelijk van elkaar te onderscheiden zijn. De verpakking doet me denken aan de strooiers waar gedroogde kruiden of poedersuiker vaak in zitten. De verpakking van de deodorant heeft namelijk drie verschillende groottes openingen. Er is een opening met kleine gaatjes (zoals bij een zout bus), een opening met grotere gaatjes en een groot, open vak. Ik gebruik zelf de opening met de kleine gaatjes en snap eerlijk gezegd ook niet waarom de andere openingen in de verpakking zitten. Je hebt namelijk maar een klein beetje van het poeder nodig en bij de grotere openingen heb je al snel te veel. Ook kan je de verpakking helemaal dicht draaien.

REVIEW THE OHM COLLECTION DEODORANT JASMIJN 8 REVIEW THE OHM COLLECTION DEODORANT JASMIJN 11 REVIEW THE OHM COLLECTION DEODORANT JASMIJN 10 REVIEW THE OHM COLLECTION DEODORANT JASMIJN 9

In de verpakking zit 120 gram deodorantpoeder. Dit lijkt niet veel, maar je hebt maar weinig nodig, dus met die 120 gram doe je heel lang. Op de verpakking staat dat het genoeg is voor zes maanden. Of dit ook zo is weet ik niet, want ik gebruik de deodorant nu net een paar weken. Maar sowieso doe je er wel vier à vijf maanden mee.

REVIEW THE OHM COLLECTION DEODORANT JASMIJN 5 REVIEW THE OHM COLLECTION DEODORANT JASMIJN 12

Het deodorantpoeder zelf is heel fijn en wit van kleur. Het ruikt zoet en bloemig naar jasmijn (al doet de geur mij ook aan snoepjes denken). De deodorant bevat maar weinig ingrediënten: Ohm Blend®, Jasmin Absolute, Wildcrafted Cedar en Tea Tree olie gemengd met sodium bicarbonate. Jep, sodium bicarbonate. Oftewel: baksoda! Waar baksoda allemaal wel niet voor te gebruiken is. De deodorant is BDIH gecertificeerd, dierproefvrij, veganistisch en aluminiumvrij.

HOE WERKT HET?

REVIEW THE OHM COLLECTION DEODORANT JASMIJN 6

Het was even uitzoeken hoe deze deodorant aangebracht moet worden. Op de verpakking staat namelijk als gebruiksaanwijzing alleen maar “breng een klein beetje aan op plekken die 24 uur goddelijk geurend willen zijn”, wat ik wel een grappige beschrijving vind, maar je hebt er verder weinig aan.

De eerste dagen drukte ik gewoon het poeder op mijn oksel en veegde dat een beetje uit. Het leek me het meest logische om te doen. Maar zoals verwacht bleef het poeder niet goed zitten en werkte de deodorant voor geen meter. Daarom besloot ik maar wat meer informatie op te zoeken. Op SoloBioMooi.nl las ik dat je het best eerst een laagje bodylotion kan aanbrengen of je oksels een beetje vochtig kan houden na het wassen. Als je daarna de deodorant aanbrengt blijft het plakken en dus een stuk beter zitten.

RESULTAAT

REVIEW THE OHM COLLECTION DEODORANT JASMIJN 13

De deodorant blijft op die manier inderdaad een stuk beter zitten, maar daardoor ontdekte ik gelijk een nadeel: doordat de deodorant wit van kleur is, zie je het goed zitten na het aanbrengen. Ik heb echt paar een klein beetje aangebracht en je ziet een witte waas. Na een tijdje laat een deel van het poeder los en gaat de witte waas ook weg, maar de eerste uren zie je het zitten. In het najaar vind ik dit niet zo erg, want dan draag ik toch alleen maar kledingstukken met lange mouwen. Maar in de zomer is het niet handig.

Op zich werkt de deodorant goed. Ik merk alleen dat ik na het sporten of tijdens het dragen van dikke kleding wel wat meer bescherming nodig heb. Normaal breng ik dan later op de dag zo nodig nog een keer deodorant aan, maar door de poeder vorm gaat dit niet zo makkelijk. Daarvoor gebruik ik dan toch liever een spuitdeodorant.

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

Ik vind de deodorant van the Ohm Collection fijn. De meeste dagen beschermt een laagje deodorantpoeder goed genoeg voor de hele dag. Toch ben ik niet zo denderend enthousiast als ik van tevoren had gehoopt. Hij had van mij nog iets beter mogen beschermen, want sommige dagen kan ik nog wel wat meer bescherming tegen geurtjes gebruiken. Maar misschien ruiken de andere verkrijgbare geuren wat sterker.

Verder vind ik het jammer dat de deodorant een witte waas geeft, waardoor hij niet geschikt is voor bij kleding zonder mouwen. Het aanbrengen is even wennen, maar gaat al snel makkelijk. Wel zou ik alsnog een spuitdeodorant kopen om op dagen dat het nodig is ’s middags even op te kunnen frissen.

The Ohm Collection deodorant kost €20,95 (120 gram) en is verkrijgbaar bij SoloBioMooi.nl. Niet goedkoop voor een deodorant, maar het product is zo zuinig in gebruik dat de prijs in verhouding wel meevalt. Naast jasmijn zijn er nog vijf andere geuren verkrijgbaar.

Handig: mocht je de deodorant graag willen uitproberen, maar vind je hem te duur? SoloBioMooi.nl verkoopt ook samples van de deodorant voor maar €2 per stuk. Zo kan je voor een lage prijs kijken of de deodorant je goed bevalt en eventueel daarna alsnog een full size kopen.

REVIEW THE OHM COLLECTION DEODORANT JASMIJN

Wat vind jij van deze deodorant? Heb jij wel eens een poederdeodorant uitgeprobeerd?

Xx Sarah

Deze review bevat producten die ik van een merk of bedrijf heb gekregen. Dit heeft echter geen invloed op mijn mening over het product.

15 gedachtes over “REVIEW: THE OHM COLLECTION DEODORANT – JASMIJN

  1. Deniece zegt:

    Ik zweet nog al wat (helaas!!) en weet nu al dat ik hier echt niet genoeg aan ga hebben. Jammer! Wel een leuke en bijzondere review om te lezen. Het is toch een heel apart product zo!

  2. monique zegt:

    Wat een gekke deodorant zeg, zoiets met poeder heb ik nog nooit eerder gezien. Jammer dat hij zo’n witte waas achterlaat, daardoor gebruik je hem toch minder snel denk ik.

  3. Madeleine zegt:

    Hm! Ik denk dat dit niks voor mij is. Ik zweet echt veel! Ik gebruik nu gewoon deo! Maar dit poeder zou ik niet kopen. Dan gebruik ik liever talkpoeder om het zweet tegen te houden, en dan deo erna op te spuiten 🙂 Maar fijn review heb je gemaakt! En ik wist niet dat er deo in poedervorm was 🙂 Weer wat geleerd!

  4. Lonneke zegt:

    De verpakking vind ik er echt leuk uit zien. De geur lijkt me ook lekker zoals je omschrijft. Maar daar houdt het voor mij ook op, dit product zou niets voor mij zijn. En ik vind het al helemaal vervelend als ik een witte waas krijg. O,ja wat ik wel weer goed vind is dat het dierproefvrij is. Liefs

  5. lous zegt:

    Inderdaad net een bus voor poedersuiker, leuk! De rest van de verpakking ziet er ook goed uit, strak en elegant. Maar dat poederige trekt me al niet zo, laat staan het waasje. Jammer.

  6. Petra zegt:

    De verpakking ziet er inderdaad erg leuk uit, maar ik krijg hier wel een beetje zoiets van , zou ik hier aan kunnen wennen? en vind ik het daarom niet helemaal een geweldig idee? tja…

  7. gouweleeuw zegt:

    wel onhandig product. ik heb hem in een stick van van secret solid. en deze laat ook een witten waas achter maar je blijf wel tot de volgende dag heerlijk fris. Deze ruikt naar babypoeder is een Amerikaans product.

Geef een reactie

