REVIEW: ESSIE – AFTER SCHOOL BOY BLAZER & LEADING LADY

REVIEW ESSIE – AFTER SCHOOL BOY BLAZER & LEADING LADY 3

Laatst gaf ik 10 tips op je najaarslook mee te updaten. Daaronder viel ook het dragen van donkere nagellakjes en glitternagellakjes, die ideaal zijn voor in het najaar. Nou, als er twee nagellakjes 100% najaarsproof zijn, zijn het After School Boy Blazer en Leading Lady van Essie. Beide uit eerdere collectie, maar online nog makkelijk te krijgen. Vandaag een review.

REVIEW ESSIE – AFTER SCHOOL BOY BLAZER & LEADING LADY 8 REVIEW ESSIE – AFTER SCHOOL BOY BLAZER & LEADING LADY 9 REVIEW ESSIE – AFTER SCHOOL BOY BLAZER & LEADING LADY 10

AFTER SCHOOL BOY BLAZER

REVIEW ESSIE – AFTER SCHOOL BOY BLAZER & LEADING LADY 7

After School Boy Blazer komt uit de herfstcollectie van vorig jaar. Het is een heel donkerblauwe kleur, die bijna zwart lijkt. Sterker nog, ik kreeg steeds opmerkingen als “leuk, die zwarte nagellak!” of “jij aan de zwarte nagellak?”. En elke keer zat ik weer van neehee, het is donkerblauw! Maar eerlijk gezegd is dat vooral te zien omdat ik weet dat het heel donkerblauw is, anders had ik het zelf ook zwart gevonden.

De nagellak dekt in twee laagjes. De eerste laag zie je nog duidelijk dat het een blauwe kleur is, maar bij het tweede laagje verandert de kleur opeens in een heel donkerblauw. Alleen in het zonlicht zie je een donkerblauw glans. Bijzonder! Zo’n kleur nagellak heb ik nog niet eerder gezien.

Ook bijzonder is de houdbaarheid op mijn nagels. Wie mij volgt weet waarschijnlijk dat ik nogal slappe nagels heb en dat nagellak bij mij al snel op dag een of twee gaat chippen. Maar After School Boy Blazer zat er bij mij maar liefst een week (!) op voordat er echt chips in kwamen en ik hem besloot te verwijderen.

De nagellak heeft een heel mooie glans. Door de glans en de kleur vallen krasjes en dergelijke wel extra goed op. De swatches heb ik gemaakt op de derde dag dat ik de nagellak droeg (de dagen ervoor was het te donker) en je ziet wel wat krasjes zitten. Maar verder ben ik dik tevreden over deze mooie, chique najaarsnagellak!

REVIEW ESSIE – AFTER SCHOOL BOY BLAZER & LEADING LADY 12 REVIEW ESSIE – AFTER SCHOOL BOY BLAZER & LEADING LADY 13 REVIEW ESSIE – AFTER SCHOOL BOY BLAZER & LEADING LADY 14 REVIEW ESSIE – AFTER SCHOOL BOY BLAZER & LEADING LADY 15

LEADING LADY

REVIEW ESSIE – AFTER SCHOOL BOY BLAZER & LEADING LADY 6

Maar een nagellak die ik nog mooier vind, is Leading Lady. Leading Lady zat in de wintercollectie van 2012. Het is een donkerrode nagellak met daarin rode glitters. I love it! Eigenlijk een ideaal nagellakje voor Kerst. Maar hé, als ik nu al naar kerstliedjes kan luisteren (oeps, schuldig!), kan ik ook alvast kerstkleuren op mijn nagels dragen.

De nagellak dekt in twee laagjes, maar ik breng een derde laagje aan om overal ongeveer evenveel glitters te hebben. Tijdens het lakken gaan de meeste glitters namelijk aan de bovenkant van de nagels zitten.

Net als bijna elke glitternagellak, droogt Leading Lady heel snel. Fijn! Ik houd er namelijk niet van om uren te moeten wachten tot mijn nagellak volledig is uitgehard. De nagellak blijft goed zitten, alleen het verwijderen is een crime (het sponsje van mijn nagellakremoverpotje is inmiddels zowat in stukken gescheurd door alle glitters die er langs schuurden). Helaas is dat altijd wel zo bij glitternagellakjes, maar voor Leading Lady heb ik het zeker over!

REVIEW ESSIE – AFTER SCHOOL BOY BLAZER & LEADING LADY 18 REVIEW ESSIE – AFTER SCHOOL BOY BLAZER & LEADING LADY 16 REVIEW ESSIE – AFTER SCHOOL BOY BLAZER & LEADING LADY 17 REVIEW ESSIE – AFTER SCHOOL BOY BLAZER & LEADING LADY 19

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

Essie nagellakjes kost zo’n €9,95 per stuk (13,5 ml). De nagellakjes uit deze review komen allebei uit gelimiteerde collecties en zitten dus niet in het vaste assortiment van Essie. Wel zijn de nagellakjes online nog verkrijgbaar. Neem eens een kijkje op bijvoorbeeld Amazon of Ebay. Ook liggen ze soms opeens bij Big Bazaar of andere budget zaken. Maar dan moet je wel mazzel hebben!

REVIEW ESSIE – AFTER SCHOOL BOY BLAZER & LEADING LADY 11 REVIEW ESSIE – AFTER SCHOOL BOY BLAZER & LEADING LADY 2 REVIEW ESSIE – AFTER SCHOOL BOY BLAZER & LEADING LADY 4 REVIEW ESSIE – AFTER SCHOOL BOY BLAZER & LEADING LADY

Wat vind jij van deze nagellakjes?

Xx Sarah

15 gedachtes over “REVIEW: ESSIE – AFTER SCHOOL BOY BLAZER & LEADING LADY

  1. Madeleine zegt:

    I love it 🙂 Leading lady had ik vorig jaar gescoord bij big bazar 😍 Ik wacht tot ze weer zo’n aanbieding hebben!! Ik vind je zwarte lak ook enorm mooi. Ben dol op essie! Je hebt echt mooie product foto’s gemaakt 🙂

  2. jasmijncherubijn zegt:

    Da’s toeval, want ik heb ze ook allebei 🙂 Vind het ook toppers! Maar bij Leading Lady schakel ik over naar een watje en dissolvant, want mijn remover-potje is ook niet blij met die glitters.

Geef een reactie

