REVIEW: LOVEA NATURE SHE BUTTER & CACAO BODYLOTION

REVIEW LOVEA NATURE SHE BUTTER & CACAO BODYLOTION 5

Zodra de temperatuur onder de 15 graden komt, zijn er een paar dingen voor mij onmisbaar: dikke truien en sokken, thee en bodylotion. Mijn huid is kurkdroog en hoe lager de temperatuur, hoe droger hij wordt. Jeuk en roodheid alom! Gelukkig kreeg ik van SoloBioMooi.nl een bodylotion opgestuurd om te testen. Kom ik hier de naderende winter mee door? Je leest het in deze review.

DE VERPAKKING

REVIEW LOVEA NATURE SHE BUTTER & CACAO BODYLOTION 6 REVIEW LOVEA NATURE SHE BUTTER & CACAO BODYLOTION 7 REVIEW LOVEA NATURE SHE BUTTER & CACAO BODYLOTION 8

De Lovea Nature bodylotion zit in een gele flacon met een pompje. Geen mooie verpakking, maar wel een handige. Het pompje doseert prettig. Er komt niet te veel, maar ook niet te weinig bodylotion uit.

In de flacon die ik heb zit 500 ml. Dit is veel! Ik heb andere bodylotions waar 500 ml in zit, maar het lijkt wel alsof de verpakking van deze bodylotion veel meer product bevat. Maar misschien lijkt het zo, doordat de flacon zo groot is.

DE BELOFTE

REVIEW LOVEA NATURE SHE BUTTER & CACAO BODYLOTION 3 REVIEW LOVEA NATURE SHE BUTTER & CACAO BODYLOTION 4

Lovea Nature noemt de bodylotion een voedende lichaamsmelk. Met dat melk gedeelte ben ik het niet eens. Lichaamsmelk is een stuk vloeibaarder en druipt echt van je hand af. Deze bodylotion is dikker en stroever, maar smeert heel makkelijk uit. Mij hoor je dan ook niet klagen. Ik vind lichaamsmelk toch minder prettig dan bodylotion.

REVIEW LOVEA NATURE SHE BUTTER & CACAO BODYLOTION 9

Lovea Nature zegt het volgende over deze bodylotion:

“Verzorgende Bodymilk met Shea & Cacao voor de droge huid. De Verzorgende Bodymilk Lovea Nature, verrijkt met Shea Boter en Cacao, voedt en beschermt de droge huid. Voor 95% samengesteld uit ingrediënten van natuurlijke oorsprong, zorgt de rijke en volle textuur voor onmiddellijke hydratering van de huid. De huid wordt subtiel geparfumeerd en voelt zacht aan.”

Dat zijn beloftes waar mijn droge huid blij van wordt. Eens kijken of Lovea Nature de waarheid spreekt…

HET RESULTAAT

Wat mij als eerst opviel toen ik de bodylotion gebruikte, was de heerlijke geur. Oohhh wat ruikt deze bodylotion zalig! Het is een warme geur. Ik krijg gelijk zin om onder dekentjes weg te kruipen als ik deze geur ruik. Klinkt dat logisch? Haha. Ergens komt de geur mij bekend voor, maar ik kan hem maar niet plaatsen. Mijn moeder en ik zijn zelfs samen al onze parfums afgegaan om te kijken of hij naar een parfum ruikt, maar konden niks vergelijkbaars vinden.

REVIEW LOVEA NATURE SHE BUTTER & CACAO BODYLOTION

De geur blijft overigens de eerste uren na het smeren goed aanwezig. Ik heb daar geen problemen mee, omdat ik de geur zo lekker vind. Wel gebruik ik de bodylotion daarom alleen ’s avonds. Voor overdag is de geur gewoon iets te sterk. Of je moet verder geen parfum dragen, maar persoonlijk doe ik dat liever wel. Maar ’s avonds douchen, mij daarna insmeren met deze bodylotion en daarna lekker onder de dekens kruipen… ik vind het heerlijk!

En de bodylotion zelf? Die is net zo fijn! Hij smeert makkelijk uit, trekt snel in en mijn huid voelt achteraf zacht en gehydrateerd aan. Ook is de bodylotion zuinig in gebruik. Per been gebruik ik twee pompjes, per arm één pompje en voor de rest van mijn lichaam nog vier à vijf pompjes. Ik denk dat ik hier nog wel een tijd mee vooruit kan!

REVIEW LOVEA NATURE SHE BUTTER & CACAO BODYLOTION 10 REVIEW LOVEA NATURE SHE BUTTER & CACAO BODYLOTION 11

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

Moet ik nog vertellen dat ik groot fan van deze bodylotion ben? Ik denk dat dat inmiddels wel duidelijk is. Wat een heerlijk product! De geur, de werking… ik vind het een van de lekkerste huidverzorgingsproducten die ik ooit heb gebruikt. Top product!

REVIEW LOVEA NATURE SHE BUTTER & CACAO BODYLOTION 2

Ik heb een flacon van 500 ml opgestuurd gekregen. Hier doe je heel lang mee, want het product is zuinig in gebruik. De flacon in de webshop is echter nog groter! Voor €8,75 krijg je maar liefst 750 ml bodylotion. Goede prijs, want ohh wat is dit heerlijk spul! Ik raad het iedereen dan ook aan.

Wat vind jij van deze bodylotion? Ken jij het merk Lovea Nature al?

Xx Sarah

Deze review bevat producten die ik van een merk of bedrijf heb gekregen. Dit heeft echter geen invloed op mijn mening over het product.

20 gedachtes over “REVIEW: LOVEA NATURE SHE BUTTER & CACAO BODYLOTION

  1. Anniek zegt:

    Wat lijkt dit me een onwijs fijne bodylotion! Ik ben ook helemaal gek op dit soort warme geuren, en vind shea butter en cacao butter ook altijd erg fijn ruiken. Grappig ook, want ik ben zelf ook op zoek gegaan of er een parfum is die een beetje naar shea en cacao butter ruikt, maar dat is moeilijk te vinden!

  2. chucky1012 zegt:

    Het klinkt zo fijn!
    Ik ben dol op producten van dit merk!
    Want ik heb er iets van om op de huid te smeren voordat ik ga zonnen 😉
    Is het ook niet te koop bij yves rocher?

    Mooie dag Xoxo

Geef een reactie

