REVIEW: LAVERA 2 IN 1 CLEASING MILK

REVIEW LAVERA 2 IN 1 CLEASING MILK 13

Het vinden van een goede cleanser is een lastige taak. Zo lastig, dat ik na een jarenlange zoektocht nog steeds geen cleanser had gevonden die mijn huid niet uitdroogde en/of irriteerde. Toen ik van SoloBioMooi.nl een cleanser kreeg opgestuurd, verwachtte ik er dan ook weinig van. De afgelopen weken heb ik de cleanser getest. Heb ik nu eindelijk een cleanser gevonden die wel aan mijn eisen voldoet? Je leest het in deze review.

LAVERA 2 IN 1 CLEANSING MILK

REVIEW LAVERA 2 IN 1 CLEASING MILK 2

Lavera 2 in 1 Cleansing Milk is een milde cleanser, die de huid reinigt en make up verwijdert zonder de huid uit te drogen. De cleanser is geschikt voor alle huidtypes, dus ook de gevoelige huid en de huid rondom de ogen. Daarnaast bevat de cleanser waardevolle organische oliën die de huid verzachten en voeden.

REVIEW LAVERA 2 IN 1 CLEASING MILK 9 REVIEW LAVERA 2 IN 1 CLEASING MILK 8 REVIEW LAVERA 2 IN 1 CLEASING MILK 11

De cleanser zit in een witte tube die door het kleurgebruik en de afbeelding van water lekker fris oogt. De tube is soepel, wat vooral prettig is als de tube bijna leeg is. Dan hoef je namelijk niet heel veel moeite te doen om de laatste restjes product uit de tube te krijgen. De ingrediënten zijn als volgt:

Water (Aqua), Glycerin, Glycine Soja (Soybean) Oil, Alcohol ,Caprylic/Capric Triglyceride, Glyceryl Stearate Citrate, Cetearyl Alcohol, Myristyl Alcohol, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil, Sodium Coco Sulfate, Butyrospermum Parkii (Shea Butter), Sodium Cetearyl Sulfate, Xanthan Gum, Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oil, Hydrogenated Lecithin, Aloe Barbadensis Leaf Juice, Rosa Damascena Flower Water, Calendula Officinalis Flower Extract, Hamamelis Virginiana (Witch Hazel) Water, Hydrogenated Palm Glycerides, Lysolecithin, Tocopherol, Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil, Beta-Carotene, Lecithin, Brassica Campestris (Rapeseed) Sterols, Ascorbyl Palmitate, Fragrance (Parfum), Limonene, Linalool, Geraniol, Citral, Citronellol, Benzyl Benzoate.

REVIEW LAVERA 2 IN 1 CLEASING MILK 10

Zoals je kan zien zitten er veel verzorgende ingrediënten in de cleanser, zoals jojoba en shea boter. Wel zit er veel alcohol in, wat ik weer een nadeel vind. Vooral omdat het product ook geschikt is voor de gevoelige huid, vind ik het maar vreemd dat ze er zo veel alcohol in hebben gedaan. Dat werkt juist uitdrogend. Maar misschien valt het in praktijk allemaal mee.

DE WERKING

REVIEW LAVERA 2 IN 1 CLEASING MILK 12 REVIEW LAVERA 2 IN 1 CLEASING MILK REVIEW LAVERA 2 IN 1 CLEASING MILK 3 REVIEW LAVERA 2 IN 1 CLEASING MILK 4

De cleanser is lichtgeel van kleur en voelt zacht en romig aan. De geur is zoet en tijdens het aanbrengen duidelijk aanwezig. De cleanser ruikt naar die campinosnoepjes van vroeger. Ik vind de geur niet lekker en vind het daardoor jammer dat de geur zo sterk is. Maar dat is een kwestie van smaak. Als je de geur wel lekker vindt zal je er minder problemen mee hebben.

De geur valt me dus tegen, maar van de cleanser zelf ben ik fan! Dit is namelijk de allereerste cleanser ooit die 1. mijn huid goed reinigt, 2. goed make up verwijdert en 3. mijn huid totaal niet uitdroogt of irriteert. Sterker nog: na gebruik voelt mijn huid heel zacht aan! De cleanser schuimt niet, wat even wennen is, maar waarschijnlijk ook de reden is waarom hij totaal niet uitdrogend is. Een heel fijne cleanser!

REVIEW LAVERA 2 IN 1 CLEASING MILK 5 REVIEW LAVERA 2 IN 1 CLEASING MILK 6 REVIEW LAVERA 2 IN 1 CLEASING MILK 7

Ik draag nooit zo veel make up, dus ik weet niet hoe goed de cleanser make up verwijdert als je echt een full face met foundation, poeder, blush, bronzer, wat dan ook draagt. Maar mijn wenkbrauwpoeder gaat er lastig af en daar had deze cleanser totaal geen moeite mee. Volgens mij moet hij het dus bij grotere hoeveelheden make up ook goed doen, maar ik kan dat niet met 100% zekerheid zeggen.

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

Wat een fijne cleanser! Hij maakt mijn huid goed schoon, zonder hem te irriteren of uit te drogen. Eindelijk kan ik mijn zoektocht naar een goede cleanser stoppen, want deze van Lavera voldoet aan al mijn eisen.

Lavera 2 In 1 Cleansing Milk is een heel fijne cleanser voor een heel fijn prijsje. Voor een tube van 125 ml betaal je namelijk maar €5,75! De cleanser is verkrijgbaar bij SoloBioMooi.nl.

REVIEW LAVERA 2 IN 1 CLEASING MILK 14

Ken jij deze cleanser al? Wat is jouw favoriete cleanser?

Xx Sarah

Deze review bevat producten die ik van een merk of bedrijf heb gekregen. Dit heeft echter geen invloed op mijn mening over het product.

24 gedachtes over “REVIEW: LAVERA 2 IN 1 CLEASING MILK

  1. chucky1012 zegt:

    Hier had ik nog nooit van gehoord!
    Fijn dat het de huid niet uitdroogt.
    Goed dat de tube zo is gemaakt dat je er voor het laatste restje eruit te kunnen krijgen weinig moeite hoeft te doen.
    Dat soms zo lastig.
    Het is ook niet duur. Maar soms heb ik weinig make-up op en zou het dan niet gebruiken.
    De kleur viel me al meteen op dat die geel is.
    Dit is een duidelijke review met goede foto’s.

    Xoxo

  2. Eva Realitijd zegt:

    Niet schuimende cleanser vind ik altijd heel fijn! Klinkt echt goed, met goede ingrediënten. De hoeveelheid alcohol kan komen omdat er geen andere bewaarmiddelen inzitten en indien het op een bepaalde manier erin is verwerkt werkt de alcohol niet uitdrogend! Dus volgens mij zit je met een toppertje 😉

  3. Kirsty zegt:

    Hij klinkt erg fijn! Ik vind het ook een pluspunt dat hij niet schuimt; van schuimende reinigers droogt mijn huid snel uit namelijk. Deze moet ik maar eens gaan onthouden 🙂

  4. shoppingsarah zegt:

    Ik ken de cleanser nog niet, zelf gebruik ik altijd de cleanser van Essence, daar ben ik erg tevreden over. Ik zie ook dat er bij deze cleanser hoog op de lijst alcohol staat, iets waar mijn huid niet tegen kan, ik blijf maar gewoon bij de Essence cleanser denk ik. Goed review!

Geef een reactie

