EVENT & REVIEW: NUGI FOR COCO-MAT

REVIEW EVENT NUGI FOR COCO-MAT 10

Afgelopen donderdag was ik naar een event van COCO-MAT, waar het lifestyle merk de productlijn Nugi for COCO-MAT lanceerde. Dit is een productlijn die speciaal voor COCO-MAT is ontworpen door Nugi en bestaat uit verschillende gezichts- en haarverzorgingsproducten. Vandaag vertel ik meer over het event en review ik een van de producten van Nugi for COCO-MAT.

NUGI FOR COCO-MAT

Toen ik de uitnodiging van het event kreeg kwam de naam COCO-MAT mij totaal niet bekend voor. Ik dacht nog “leuk, een nieuw merk, ben benieuwd!” en mailde het merk dat ik graag naar het event zou komen. Een paar dagen voor het event las ik de uitnodiging nog een keer door en het werd me niet helemaal duidelijk wat er nou precies gelanceerd werd. Dus ik googelde COCO-MAT en kwam uit op hun webshop… waar je allemaal matrassen en andere slaapproducten kan kopen! Huh? Je begrijpt: mijn nieuwsgierigheid was gewekt.

REVIEW EVENT NUGI FOR COCO-MAT 9

Uiteindelijk bleek het te gaan om een lancering van de eerste natuurlijke gezichts- en haarverzorgingsproducten van COCO-MAT. De serie bestaat uit een coco-balm, shampoo, bodylotion, douchegel, handwash, een home scent, een baby douchegel en een baby bodylotion. De producten bestaan uit pure ingrediënten en zijn van hoge kwaliteit. De producten hebben een aromacologische werking, bevatten geen plastic, geen parabenen, geen kunstmatige kleurstoffen, geen SLS, geen minerale olie en zijn volledig dierproefvrij. Alle Nugi for COCO-MAT producten worden met de hand gemaakt. Dat klinkt heel goed!

HET EVENT

REVIEW EVENT NUGI FOR COCO-MAT REVIEW EVENT NUGI FOR COCO-MAT 2 REVIEW EVENT NUGI FOR COCO-MAT 3 REVIEW EVENT NUGI FOR COCO-MAT 16 REVIEW EVENT NUGI FOR COCO-MAT 14

Het event werd gehouden in de winkel van COCO-MAT, gelegen aan de Overtoom in Amsterdam. Ik kende de winkel niet, maar hij blijkt er al veertien jaar te zitten! De winkel is groot en mooi en de medewerkers zijn heel vriendelijk. Bij binnenkomst kreeg ik een mojito van de Mojito Man. Yummy!

Daarna was de mogelijkheid om de winkel te bezichtigen en om meer informatie over de Nugi for COCO-MAT producten te vragen. Een medewerkster vertelde dat COCO-MAT het belangrijk vindt dat haar producten van duurzame en natuurlijke materialen worden gemaakt. Om in de winkel meer duurzame en natuurlijke producten aan te kunnen bieden, besloten ze het assortiment uit te breiden met gezichts- en haarverzorgingsproducten. Dat uitte zich in de samenwerking Nugi for COCO-MAT.

REVIEW EVENT NUGI FOR COCO-MAT 5 REVIEW EVENT NUGI FOR COCO-MAT 6 REVIEW EVENT NUGI FOR COCO-MAT 4 REVIEW EVENT NUGI FOR COCO-MAT 7

De coco balm. 

Ook vertelde ze dat de productlijn uit twee verschillende lijnen bestaat: een ontspannende lijn, speciaal ontwikkeld voor het slapengaan, en een opwekkende lijn voor meer energie. De ontspannende lijn heet Smell to Sleep en bestaat uit de geuren No. 1C Jasmijn en No. 3C Blue Chamomile. No. 3C is speciaal bedoeld voor baby’s, No. 1C is voor volwassenen. De opwekkende lijn heet Wake up Well en bestaat ook uit een geur voor volwassenen (No. 21C Orange Bergamot) en een geur voor baby’s (No. 7C Green Apple). Handig, want zo kan je de geuren aanpassen aan jouw stemming.

REVIEW EVENT NUGI FOR COCO-MAT 17REVIEW EVENT NUGI FOR COCO-MAT 8REVIEW EVENT NUGI FOR COCO-MAT 12 REVIEW EVENT NUGI FOR COCO-MAT 11 REVIEW EVENT NUGI FOR COCO-MAT 18

Mooie bloemen en lekkere hapjes. 

Wat ik zo leuk vond tijdens het event is dat de medewerkers van COCO-MAT echt een passie voor het merk hebben. De oprichter van COCO-MAT kwam al snel naar me toe om me alle andere producten te laten zien die ze in de winkel verkopen. Hij gaf me pantoffels en liet me een van de bedden uitproberen. Normaal zou ik dit maar raar vinden, maar hij was zo aardig en enthousiast dat ik al snel zelf ook enthousiast werd en ik klom op het bed. En oohhhh, wat lag dat goddelijk! Ik viel bijna in slaap en het liefst had ik het bed gelijk mee naar huis genomen. Na het event zocht ik de prijzen op en ik ben bang dat mijn studenteninkomen het aanschaffen van zo’n matras niet echt toelaat (lees: ze zijn nogal prijzig), maar als je een heel goed en heerlijk matras zoekt en je vindt het niet erg om daar veel geld aan te besteden, dan zijn de matrassen van COCO-MAT een aanrader!

REVIEW EVENT NUGI FOR COCO-MAT 22

Ohh, mag ik hier blijven liggen?

REVIEW EVENT NUGI FOR COCO-MAT 21

Ze hebben ook een houten fiets!

REVIEW EVENT NUGI FOR COCO-MAT 19 REVIEW EVENT NUGI FOR COCO-MAT 20

Daarna liep ik even een rondje door de winkel. Beneden bleek er ook een verdieping te zijn, waar ze verschillende kleuren lakens, handdoeken en spreien verkopen. Ook is er een massagesalon en wordt er eenmaal per week yoga gegeven. Op het event kon je je gratis laten masseren. Dat had ik graag willen doen, maar helaas heb ik daar geen tijd voor gehad. Maar ik hoorde van iemand anders dat de massage erg fijn was en dat de masseuse goed wist wat ze deed.

REVIEW EVENT NUGI FOR COCO-MAT 13

REVIEW NO. 1C HOME SCENT

REVIEW EVENT NUGI FOR COCO-MAT REVIEW EVENT NUGI FOR COCO-MAT 2

Toen ik naar huis ging kreeg ik van COCO-MAT de home scent in de geur No. 1C mee. Dit product komt dus uit de Smell to Sleep lijn. COCO-MAT zegt het volgende over deze home scent:

“Maak van je huis, kantoor, auto of koffer een thuis! Beleef in een ‘spray’ aromacology momenten (aromacology = werken van geuren op de psyche). Ook heerlijk over een dekbed of over het hoofdkussen.”

REVIEW EVENT NUGI FOR COCO-MAT 5 REVIEW EVENT NUGI FOR COCO-MAT 3 REVIEW EVENT NUGI FOR COCO-MAT 4

De home scent zit in sprayflacon die lijkt op een oude apothekersfles. Heel basic en sober. Niet iedereen zal deze verpakking mooi vinden, maar ik vind het wel wat hebben. De producten van Nugi for COCO-MAT zijn allemaal na opening een jaar lang houdbaar.

De geur No. 1C is geïnspireerd door een mooie avondwandeling in Athene, waar de lucht verzadigd is van de verleidelijke geur van jasmijn. Naast jasmijn bevat de geur onder andere ook Tiare tahiti (Gardenia Tahitensis), vetiver (een grassoort) en bloemblaadjes van Indiaanse witte Champabloemen. Deze combinatie zorgt volgens COCO-MAT voor een complexe geur, bestaande uit zoetbloemige tonen, maar ook groene en aard-achtige noten.

REVIEW EVENT NUGI FOR COCO-MAT 15 REVIEW EVENT NUGI FOR COCO-MAT 11 REVIEW EVENT NUGI FOR COCO-MAT 10

Het is een heel bijzondere geur. Hij opent ietwat scherp, maar na enkele seconden verandert de geur en wordt hij warm en bloemig. Het werkt inderdaad heel ontspannend. Ik vind hem erg lekker!

Tijdens het testen van de home scent sprayde ik twee keer in de woonkamer. Daarna konden we een paar uur lang van de geur genieten. Als je hem gewoon in de lucht sprayt blijft de geur een paar uur hangen. In het begin even heel sterk, daarna wordt hij subtiel. Ik vind dat een groot pluspunt, want ik krijg alleen maar hoofdpijn van sterke geuren (ik kan bijvoorbeeld echt niet tegen wierook).

Voor een langere houdbaarheid kan je hem ook bijvoorbeeld in je kussen sprayen. Dat heb ik ook gedaan. De geur blijft dan een paar dagen aanwezig. Maar, net als wanneer je hem in de lucht sprayt, subtiel. Niet te subtiel, maar precies goed. De ontspannen werking van de geur maakt van het slapengaan een feestje. Mijn lakens hebben nog nooit zo lekker geroken.

REVIEW EVENT NUGI FOR COCO-MAT 13 REVIEW EVENT NUGI FOR COCO-MAT 14 REVIEW EVENT NUGI FOR COCO-MAT 12

Ook mijn zus is groot fan geworden van deze home scent en gebruikt hem ook voor haar deken en kussens. Toen ik vertelde dat je hem ook voor koffers kan gebruiken werd ze helemaal blij. Volgend jaar gaat ze namelijk een maand lang naar Japan en dan kan ze dankzij deze home scent met een heerlijk geurende koffer rondlopen.

Ik ben dol op deze home scent. Voor een flacon van 100 ml betaal je €45. Dit is niet goedkoop, maar het product is heel zuinig in gebruik. Ik ben op verschillende plaatsen in huis de home scent wezen sprayen en na tien sprays lijkt er nog net zo veel in te zitten als toen ik hem kreeg. En dat terwijl er best veel product uitkomt per spray. Met een flacon kan je dus een hele tijd vooruit!

OVERIGE PRODUCTEN

REVIEW EVENT NUGI FOR COCO-MAT 8 REVIEW EVENT NUGI FOR COCO-MAT 9

Ook kreeg ik deze pantoffels mee. Deze pantoffels worden met de hand gemaakt door mensen met een beperking. Voor de pantoffels gebruiken ze materiaal dat is overgebleven van de andere COCO-MAT producten. Op deze manier verspilt COCO-MAT zo min mogelijk product en hebben ze een leuk geschenk om aan hun klanten te geven.

REVIEW EVENT NUGI FOR COCO-MAT 6 REVIEW EVENT NUGI FOR COCO-MAT 7

Verder ontving ik een zakje met lavendel om onder je kussen te leggen. De geur helpt je ontspannen, waardoor je beter kan slapen. Ik heb hem echter in mijn kledingkast gelegd, omdat ik de home scent al voor kussens gebruik en anders wordt het te veel van het goede. In mijn kast verspreid hij een lekkere lavendelgeur. Ik weet helaas niet of dit zakje ook in de winkel te koop is.

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

De producten van Nugi for COCO-MAT zijn verkrijgbaar in de winkels van COCO-MAT. Kijk op de website van COCO-MAT voor alle producten en vestigingen. De home scent is echt een aanrader! Ik ben in ieder geval heel nieuwsgierig geworden naar de andere Nugi for COCO-MAT producten. En mocht je een keer naar de winkel gaan, probeer dan gelijk eens zo’n matras uit. Ohh, ik heb nog nooit zo lekker gelegen!

Ken jij COCO-MAT al? Ga jij de Nugi for COCO-MAT producten uitproberen?

Xx Sarah

18 gedachtes over “EVENT & REVIEW: NUGI FOR COCO-MAT

Geef een reactie

