REVIEW: CLARINS DAILY ENERGIZER WAKE-UP BOOSTER

REVIEW CLARINS DAILY ENERGIZER WAKE-UP BOOSTER

Mijn gezichtsverzorgingsroutine is toe aan behoorlijk wat uitbreiding. Ik heb het geluk gehad dat mijn huid in het algemeen best rustig is en ik alle reinigers en crèmes niet nodig heb om onzuiverheden te voorkomen (het slechte nieuws is dat ik pas heb ontdekt die wel van chocola te krijgen, na het nuttigen van een grote hoeveelheid chocola, maar dat is weer een ander verhaal). Omdat ik weet dat ik deze uitbreiding het best in kleine stapjes kan doen – anders hou ik me er toch niet aan – besloot ik te beginnen met het toevoegen van een simpel product voor in de ochtend. Het werd de Daily Energizer Wake-Up Booster van Clarins.

Voordat ik dit product van Clarins ging testen, maakte ik ’s ochtends mijn gezicht alleen met warm water schoon. Dat was het. Niet echt een goede reinigingsroutine dus. Ik wil het wel beter doen, echt waar. Maar als ik ergens een hekel aan heb, is het als er ’s ochtends cleanser in mijn pony komt, waardoor ik de rest van de dag met een vreemde, vettige gloed in mijn pony rondloop. Niet zo prettig. Ik haal elke keer mijn haar uit mijn gezicht, maar op de een of andere manier weet het reinigingsproduct van dat moment altijd zijn weg naar mijn pony te vinden. Met als resultaat dat ik ze alleen maar onder de douche gebruik als ik mijn haar moet wassen. Wat zo’n twee keer per week is.

CLARINS DAILY ENERGIZER WAKE-UP BOOSTER

REVIEW CLARINS DAILY ENERGIZER WAKE-UP BOOSTER 4

Tijd voor verandering dus! Het product dat mij fijn leek om mee te beginnen, is de Daily Energizer Wake-Up Booster van Clarins. Deze lotion bevat exclusieve plantenextracten, aalbes, witte thee en groene koffie, die moeten zorgen voor een frisse uitstraling van de huid. De verzorgende lotion is speciaal bedoeld om de natuurlijke energie en uitstraling van de huid wakker te maken. Door optimale vochtverzorging wordt de huid soepel en gladder. Een gezonde kop koffie voor je gezicht dus! Vooral in het najaar heeft mijn gevoelige huid het zwaar te voorduren, waardoor het in de winter grauw gaat ogen. Hopelijk knapt deze lotion mijn huid wat op.

DE VERPAKKING

REVIEW CLARINS DAILY ENERGIZER WAKE-UP BOOSTER 7 REVIEW CLARINS DAILY ENERGIZER WAKE-UP BOOSTER 8 REVIEW CLARINS DAILY ENERGIZER WAKE-UP BOOSTER 9

De lotion zit in een transparante, plastic tube met witte draaidop. Heel basic, zonder poespas. Net als alle verpakkingen van Clarins. Ik vind de verpakkingen van Clarins iets hebben, ze ogen wel chique. Alleen het is een drama om tussen alle producten te vinden wat je zoekt, omdat alles zo veel op elkaar lijkt.

In de tube zit 125 ml. Niet heel veel, maar ook niet te weinig. Omdat je de lotion alleen ’s ochtends gebruikt doe je hier denk ik wel een tijdje mee. Al had ik het niet erg gevonden als je wat meer product kreeg, omdat Clarins geen goedkoop merk is.

DE LOTION

De lotion zelf is oranje van kleur. Het ruikt heel bloemig. Ik vind het lekker, maar vraag me ook gelijk af hoeveel parfum er in de lotion zit. Helaas staat er geen ingrediëntenlijst op de verpakking en ook online kan ik niks over de ingrediënten vinden. Als je huid niet goed tegen parfum kan, kan je deze lotion denk ik beter overslaan.

REVIEW CLARINS DAILY ENERGIZER WAKE-UP BOOSTER 6

Dat is ook gelijk het enige nadeel dat ik kan bedenken, want verder is deze lotion heerlijk! Hij doet precies wat hij zegt. Ik breng ’s ochtends een klein beetje op een wattenschijfje aan en haal die over mijn gezicht. Daarna voel ik mijn gezicht gewoon wakker worden. Het klinkt heel raar en het is ook lastig om uit te leggen. Maar na het aanbrengen van de lotion voelt mijn gezicht heel fris en lijkt het wel alsof alle moeheid wegtrekt. Zo fijn!

Nog een voordeel is dat de lotion het gezicht ook goed schoonmaakt. Mijn tonic die ik ’s avonds gebruik om reinigingsmelk mee te verwijderen en pas op gegaan en ik wil even wachten met het openmaken van een nieuwe voordat mijn reinigingsmelk ook op is (wat bijna zo is). Als vervanging gebruikte ik even deze Clarins lotion en hij doet dat klusje nog beter dan de tonic! Terwijl dat eigenlijk helemaal niet in het takenpakket van deze lotion zit. Na gebruik voelt mijn gezicht fris en schoon aan en ik merk dat hij ook make up verwijderd. Zelfs die wenkbrauwpoeder die mijn huidige make up remover zo moeilijk weg krijgt! Woohoo!

REVIEW CLARINS DAILY ENERGIZER WAKE-UP BOOSTER 5

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

Ik heb geen voor- en na foto’s, want qua uiterlijk zie je geen verschil. Het is nog niet zo lang koud buiten, dus mijn huid ziet er nog normaal uit. Of hij in de winter het grauwe gaat verhelpen weet ik dus niet. Maar ik denk het wel, want deze lotion doet zijn werk zo goed! Mijn huid voelt fris en schoon aan, zonder dat de lotion mijn huid uitdroogt. Een heerlijk product om ’s ochtends mijn huid mee wakker te maken!

De Clarins Daily Energizer Wake-Up Booster kost €22,17 voor 125 ml. Momenteel heeft Douglas een aanbieding waarbij je 20% korting op alle producten van Clarins krijgt. De lotion kost dat slechts €17,73. Niet echt goedkoop, maar ik vind hem het geld dubbel en dwars waard. Een heel goed en heerlijk product en ik raad hem dan ook zeker aan!

REVIEW CLARINS DAILY ENERGIZER WAKE-UP BOOSTER 2

Wat vind jij van deze lotion? Welke producten gebruik jij ’s ochtends om je gezicht mee schoon te maken?

Xx Sarah

18 gedachtes over “REVIEW: CLARINS DAILY ENERGIZER WAKE-UP BOOSTER

  1. chucky1012 zegt:

    Dat klinkt erg goed.
    De huid van mijn gezicht huid is zeer gevoelig en droog door de kou en soms vertoont het van die vlekken dat is niet fijn.
    Van nivea gebruik een gezichtsreiniger.

    Prachtige weekend Xoxo

  2. MIss Paperfection zegt:

    Wow, dat klinkt gewoon zalig zoals jij deze lotion beschrijft… Ik gebruik een cleanser, tonic en moisturiser van Lush waar ik best tevreden mee ben, maar het wordt tijd om dit te veranderen nu het kouder wordt.

Geef een reactie

