REVIEW: ESSENCE LIPLINER

REVIEW ESSENCE LIPLINER

Lipliner is zo’n product waarvan ik nooit echt zat van: goh, dat heb ik nou echt nodig! Mijn lipstick blijft meestal prima op zijn plaats en daarnaast denk ik bij lipliner altijd aan die vreselijke jaren ’80 lipliner trend. Dat nooit! Tot voor kort had ik dan ook geen enkele lipliner in mijn stash. Tot voor kort ja, want afgelopen zaterdag kocht ik er drie van Essence.

REVIEW ESSENCE LIPLINER 3

Waarom nu wel? Tja, ik had vooral zin om iets nieuws te testen voor mijn blog. Dat zorgt voor zowel de lezer(es) als mijzelf voor wat meer afwisseling. Ook heb ik wat lipsticks waar ik wel even een lipliner onder wil gebruiken om te kijken voor het effect. En heel stiekem vind ik lipliner op zichzelf best wel mooi staan. Lekker makkelijk ook. Even de lippen inkleuren met een potlood en je hebt er urenlang geen omkijken meer naar.

ESSENCE LIPLINER

REVIEW ESSENCE LIPLINER 9 REVIEW ESSENCE LIPLINER 7

De Essence lipliners zien er simpel uit. Maar hé, ze zijn super budgetproof, wat kan je anders verwachten? De kleur van het potlood is dezelfde kleur als die van de lipliner zelf. Zo vind je ze lekker makkelijk terug tussen je andere make up producten. Het is een lipliner in potloodvorm. Dit heb ik liever dan zo’n draaisysteem. Dan krijg je ook geen last van stompe uiteindes, waardoor je geen scherpe lijn meer kan zetten. Per lipliner krijg je 1 gram aan product, wat een prima hoeveelheid is

REVIEW ESSENCE LIPLINER 8 REVIEW ESSENCE LIPLINER 12

De lipliner is in elf kleuren verkrijgbaar. Ik heb de kleuren 07 Cute Pink, 08 Red Blush en 15 Honey Berry. Honey Berry is een nieuwe kleur, de andere twee zaten al in het assortiment.

PIGMENTATIE EN HOUDBAARHEID

Doordat de lipliner een potlood is, brengt hij makkelijk en precies aan. Het is even wennen als je alleen lipstick gewend bent, maar het resultaat mag er wezen. De lipliners zijn goed gepigmenteerd en dekken even goed als een lipstick.

REVIEW ESSENCE LIPLINER 10 REVIEW ESSENCE LIPLINER 11

V.l.n.r.: Cute Pink, Red Blush en Honey Berry. 

Je voelt wel verschil tijdens het dragen. Lipliners zijn een stuk droger dan lipsticks en hydrateren ook niet. Als je veel last hebt van velletjes en droge lippen kan ze dus beter laten liggen. Dat valt dan alleen maar meer op en maakt het misschien zelfs erger. Zelf vet ik van tevoren even mijn lippen in met een goed hydraterende balsem, laat dat even intrekken en haal daarna het restant weg. Vervolgens breng ik de lipliner aan. Op deze manier heb je een stuk minder last van droge lippen.

De lipliners zorgen voor een matte effect. Ik vind dit mooi, vooral nu in het najaar. De kleur lijkt een beetje te stainen, waardoor hij heel goed blijft zitten. Pas na een uitgebreide maaltijd is bijwerken weer nodig, maar een hapje of drankje overleeft hij makkelijk.

Ook als basis voor lipstick doen de lipliners het goed. Door een lipliner onder een lipstick te dragen wordt de kleur intenser en blijft de kleur veel langer zitten. Ook zorgt lipliner ervoor dat de lipstick goed op zijn plek blijft en niet uitloopt. Wel is het belangrijk dat de kleur van de lipliner heel veel op de kleur van de lipstick lijkt, anders kan het raar staan. Vooral als je alleen de rand van je mond ermee omlijnt.

DE KLEUREN

REVIEW ESSENCE LIPLINER 13 REVIEW ESSENCE LIPLINER 14 REVIEW ESSENCE LIPLINER 15

Zonder iets op mijn lippen. 

07 CUTE PINK

REVIEW ESSENCE LIPLINER 4REVIEW ESSENCE LIPLINER 17 REVIEW ESSENCE LIPLINER 18 REVIEW ESSENCE LIPLINER 16

Cute Pink is een heel lief, roze kleurtje met een warme ondertoon. Op de lippen is de kleur wat lichter en koeler dan de kleur van de huls van de lipliner. Dat kan je een beetje zien op de foto hieronder, al is het verschil in het echt nog wat groter. Het is zo’n kleur die iedereen wel staat en altijd kan. Of je er nou formeel of informeel uit moet zien, met Cute Pink zit je altijd goed.

REVIEW ESSENCE LIPLINER 19

08 RED BLUSH

REVIEW ESSENCE LIPLINER 5REVIEW ESSENCE LIPLINER 21 REVIEW ESSENCE LIPLINER 22 REVIEW ESSENCE LIPLINER 20

Red Blush is een heel chique donkerrode kleur. Ik vind hem prachtig! Ik ben dol op dit soort lipkleuren, maar draag het niet zo vaak als ik een hele dag weg ga, omdat ik het zo vervelend vind om zulke kleuren steeds bij te moeten werken. Als de kleur ook maar een beetje vervaagt valt dat gelijk heel erg op. Maar Red Blush blijft lekker lang zitten. Kan ik eindelijk wat vaker donkerrode lipstick dragen als ik weg ga.

15 HONEY BERRY

REVIEW ESSENCE LIPLINER 6REVIEW ESSENCE LIPLINER 24 REVIEW ESSENCE LIPLINER 25 REVIEW ESSENCE LIPLINER 23

En dan Honey Berry. Tja, wat kan ik hierover zeggen? Het is niet bepaald de kleur die ik had verwacht toen ik de lipliner kocht. Ik dacht een soort fuchsia kleur te hebben gekocht, maar hij is gewoon paars! Als je naar de foto’s kijkt denk je nu misschien “meid, wat overdrijf je “. Nou, geloof me: op de foto’s ziet hij er lichter uit dan in het echt. Waarschijnlijk is ook mijn camera van slag door deze kleur, want wat ik ook probeer, hij laat de kleur niet zien zoals hij daadwerkelijk is.

Honey Berry is trouwens romiger dan de andere twee kleuren, waardoor hij nog makkelijker aanbrengt. Wel dekt hij ongelijk. Dat kan je ook op de tweede foto van mijn lippen zien. Je ziet donkerpaarse vlekken zitten. Dit is nog wel weg te krijgen met een tissue, maar het is niet handig.

REVIEW ESSENCE LIPLINER 26

Wat vind ik van de kleur? Ja, gaaf! Staat het mij? Uhhhh… daar ben ik nog niet over uit. Het is in ieder geval geen kleur die ik vaak ga dragen. Misschien als ik weer een keer naar een mode event of zo ga voor Modeagenda.nl. Ik denk dat deze kleur wel heel mooi is bij dames met een getinte of donkere huid. Dan is het contrast ook niet zo groot. Maar voor bleekscheten als ik is dit een zeer gewaagde kleur.

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

Ik ben toch wel blij dat ik lipliners heb gekocht. De kleuren vind ik mooi, al viel Honey Berry niet helemaal uit zoals ik van tevoren had verwacht. Ik ga binnenkort denk ik nog even de kleuren Femme Fatale, Wish Me A Rose en Soft Berry halen, want die lijken me ook erg mooi. Ja, ik ben blij met deze lipliners!

REVIEW ESSENCE LIPLINER 2

Essence lipliners kosten €0,99 per stuk. Kijk, dat is nu nog eens een leuke prijs! De producten van Essence zijn verkrijgbaar bij Kruidvat en Trekpleister.

Wat vind jij van deze lipliners? Ken jij de Essence lipliners al?

Xx Sarah

30 gedachtes over “REVIEW: ESSENCE LIPLINER

  1. Rosie zegt:

    Ja ik ken de lipliners! Ik vind ze je allemaal fantastisch staan, en dat voor dat geld! Ik draag ze zelf graag ook gewoon zo en dan met een iets getinte lipgloss er overheen. Zo mooi! Daarnaast draag ik ze ook altijd onder mijn lippenstift omdat ik geen hele mooie liplijn heb 🙂

    xxx Rosie

  2. De Spiegelreflex zegt:

    Ik vind Cute Pink het mooiste, maar die paarse kleur staat je ook erg goed hoor! Ik heb mijzelf nog nooit aan de lipliners gewaagd, misschien moet ik dat toch maar eens doen, die van Essence zijn zooo goedkoop…

  3. Radianto zegt:

    Red blush is wel erg classy, staat je erg mooi! Allemaal wel eigenlijk.Ik heb nog nooit een lipliner geprobeerd, ik heb schrik om mijn lippen nog droger te maken dan dat ze nu al zijn.

    • saarenzo zegt:

      Graag gedaan 🙂 En hij werkt nu! Denk dat het onderdeel van jouw WordPress account of zo is en dat je het misschien een tijdje geleden hebt ingesteld op die manier. Ik kom nu op jouw Google Plus pagina uit.

  4. shoppingsarah zegt:

    Wat een mooie kleuren! Zelf heb ik red blush, maar honey berry vind ik ook erg mooi. Ik ben nu nog nieuwsgieriger geworden hoe hij in het echt is, als je zegt dat hij nog paarser is. Hij staat je op de foto erg mooi vind ik.

  5. Aurélie Van Houte zegt:

    Super mooi! Ik zoek eigenlijk al lang een goede voor niet veel geld (al die verschillende kleurtjes die ik nodig heb you know ^^). Mijn lippen hebben meestal wel een aflijning nodig aangezien dit nogal vervaagt van zichzelf. Good to know dat deze er is!

    x Aurélie

Geef een reactie

