REVIEW: MAKE-UP STUDIO COLOUR PIGMENT – COUTURE COPPER

REVIEW MAKE-UP STUDIO COLOUR PIGMENT – COUTURE COPPER 6

Losse oogschaduw gebruikte ik eigenlijk nooit. Ik vond ze altijd heel mooi, maar als je ze gebruikt wordt het vaak gewoon zo’n knoeiboel dat ik ze altijd oversloeg. Toch werd ik op slag verliefd op de Make-Up Studio Coulour Pigment in de kleur Couture Copper toen ik deze in het persbericht zag staan. Ik was dan ook helemaal gelukkig toen ik hem een paar weken later kreeg opgestuurd. Zal hij net zo mooi zijn als het lijkt?

DE VERPAKKING

REVIEW MAKE-UP STUDIO COLOUR PIGMENT – COUTURE COPPER 2 REVIEW MAKE-UP STUDIO COLOUR PIGMENT – COUTURE COPPER 3 REVIEW MAKE-UP STUDIO COLOUR PIGMENT – COUTURE COPPER 4 REVIEW MAKE-UP STUDIO COLOUR PIGMENT – COUTURE COPPER 5

Het pigment komt in een kartonnen doosje met daarop wat meer informatie over het pigment, zoals de ingrediënten, het merk en het aantal gram. In de onderkant van het doosje zit een gat. Hierdoor kan je de sticker op het potje van het pigment zien, waar de kleurnaam op staat.

Het pigment zelf zit in een plastic potje. Het potje is niet zo groot, maar bevat maar liefst vijf gram. Een gewone oogschaduw bevat meestal zo’n 2 à 3 gram, dus met vijf gram kan je echt een hele tijd vooruit. Ik denk niet dat ik dit potje ooit leeg ga krijgen. Misschien als ik bejaard ben. Ik draag namelijk niet elke dag oogschaduw. Maar zelfs als je dit pigment elke dag gebruikt kan je er volgens mij járen mee doen.

REVIEW MAKE-UP STUDIO COLOUR PIGMENT – COUTURE COPPER 9 REVIEW MAKE-UP STUDIO COLOUR PIGMENT – COUTURE COPPER 11

Op het potje zit een dekseltje dat je er af kan draaien. Het potje heeft aan de bovenkant een tussenstuk met daarin vijf gaatjes, waar het pigment doorheen komt. Als je het pigment koopt zijn deze gaatjes afgesloten met een sticker. Als je de sticker hebt verwijderd kan je de gaatjes niet meer afsluiten. Ik had het handiger gevonden als Make-Up Studio voor een open potje had gekozen, zoals bij de pigmenten van M.A.C., omdat je dan minder knoeit.

DE KLEUR

REVIEW MAKE-UP STUDIO COLOUR PIGMENT – COUTURE COPPER 10 REVIEW MAKE-UP STUDIO COLOUR PIGMENT – COUTURE COPPER 12 REVIEW MAKE-UP STUDIO COLOUR PIGMENT – COUTURE COPPER 13

Couture Copper is een prachtige koperkleur. Op de foto’s is de kleur al mooi, maar in het echt is hij nog mooier! Het is een heel warme kleur, dus bij dames en heren met een koele ondertoon zal hij niet zo goed staan. Het pigment heeft een mooie glans, zonder dat het too much wordt.

EEN KORTE GEBRUIKSAANWIJZING

Losse oogschaduw/pigment is wat lastiger om mee te werken dan gewone oogschaduw. Mocht je er niet mee bekend zijn, dan is het handig om van tevoren te weten hoe je het aan moet brengen. Dat gaat namelijk net even wat anders dan bij een geperste oogschaduw.

Losse oogschaduw kan je het best aanbrengen met een platte kwast van stevige haren. Zo’n kwast voorkomt dat het pigment alle kanten op stuift, met als resultaat dat je helemaal onder zit. Een kwast van zachte haren waarbij de haren meer uit elkaar staan pakt losse oogschaduw minder goed op. Het maakt het aanbrengen ook lastiger en je krijgt een stuk meer last van fall out. Koop je een pigment, zorg dus dat je een goede, platte oogschaduwkwast hebt. Deze hoeven niet duur te zijn. Die van Etos is bijvoorbeeld prima en kost maar €2,39.

REVIEW MAKE-UP STUDIO COLOUR PIGMENT – COUTURE COPPER 8

RESULTAAT EN HOUDBAARHEID

Losse oogschaduw staat erom bekend om veel fall out te hebben. Bij een mooie kleur op je oogleden moet je ook gelijk voor lief nemen dat je wangen ook onder zitten. Gelukkig valt de fall out bij het Make-Up Studio pigment reuze mee. Er zitten wel een paar korreltjes op mijn wangen, maar het is niet zo dat mijn wangen ook voorzien zijn van een koperkleur.

Couture Copper op zichzelf vind ik niet zo mooi. Daarvoor neigt de kleur te veel naar oranje, waardoor je weer moet oppassen dat je niet per ongeluk een perfecte Koningsdag ooglook maakt.

REVIEW MAKE-UP STUDIO COLOUR PIGMENT – COUTURE COPPER 14

Alleen Couture Copper op mijn ogen. 

Maar hoe is hij in combinatie met andere kleuren oogschaduw? Nou, in één woord: prachtig! Ik ben dol op dit pigment! Want wat is het prachtig in combinatie met andere kleuren oogschaduw! Ik ben dol op dit soort warme kleuren en ik had nog geen oogschaduw in deze kleur gevonden die zo mooi is en zo goed gepigmenteerd is. Wat een pareltje!

Ik gebruik altijd een oogschaduwbasis (Too Faced Shadow Insurance). In combinatie daarmee blijft het pigment muurvast op zijn plek. Zelfs nadat ik meerdere keren in mijn ogen had gewreven als ik weer eens was vergeten dat ik oogschaduw droeg.

OOGLOOK

Ik combineerde het pigment met een matte donkerbruine oogschaduw in mijn crease, een highlighter op mijn wenkbrauwbot en bij mijn binnenste ooghoek en een beetje zwarte matte oogschaduw langs mijn bovenste wimperrand (al deze oogschaduws zitten in het Sleek Storm palette). Ik denk dat ik dit najaar deze look heel veel ga dragen!

REVIEW MAKE-UP STUDIO COLOUR PIGMENT – COUTURE COPPER 18 REVIEW MAKE-UP STUDIO COLOUR PIGMENT – COUTURE COPPER 15 REVIEW MAKE-UP STUDIO COLOUR PIGMENT – COUTURE COPPER 17 REVIEW MAKE-UP STUDIO COLOUR PIGMENT – COUTURE COPPER 16

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

Waauuww! Wat een prachtig product is deze losse oogschaduw! Het kost wat meer tijd om hem aan te brengen dan bij een geperste oogschaduw, maar als dank voor de moeite krijg je een van de mooiste kleuren oogschaduw die ik ooit heb gezien. O o, Make-Up Studio, wat maak je toch prachtige producten. Ik ben gelijk nieuwsgierig geworden naar de andere kleuren. Vooral Rose Quartz lijkt mij nog zo’n pareltje. Misschien kunnen jullie daar binnenkort ook wel een review over lezen.

REVIEW MAKE-UP STUDIO COLOUR PIGMENT – COUTURE COPPER 7

Make-Up Studio Colour Pigments kosten €13,90 per stuk (5 gram) en zijn verkrijgbaar in de winkels van Make-Up Studio en de webshop. In totaal zijn er twaalf kleuren beschikbaar. De kleur Couture Copper is onderdeel van de prachtige Cat-Walk Eyes collectie, maar zit ook in het vaste assortiment.

Wat vind jij van dit pigment? Gebruik jij wel eens losse oogschaduw?

Xx Sarah

Deze review bevat producten die ik van een merk of bedrijf heb gekregen. Dit heeft echter geen invloed op mijn mening over het product.

28 gedachtes over “REVIEW: MAKE-UP STUDIO COLOUR PIGMENT – COUTURE COPPER

  1. Lonneke zegt:

    Dit is helemaal nieuw voor mij, losse oogschaduw. Maar echt wat is deze prachtig zeg, ik weet alleen niet of het voor mij geschikt is. Ik ben nog al een kluns vind ik haha. Vooral de laatste twee looks zijn heel erg mooi.

Geef een reactie

