BEAUTY: REVIEW HEMA DIP & CLEAN NAIL POLISH REMOVER

REVIEW HEMA DIP & CLEAN NAIL POLISH REMOVER

Sinds ik vorig jaar voor het eerst een nagellakremoverpotje gebruikte wil ik niet meer anders. Het is zo veel sneller en makkelijker dan dat gedoe met wattenschijfjes. Mijn vorige nagellakremoverpotje was van L’Oréal Paris en daar heb ik maar liefst een jaar mee gedaan. Deze van Hema is drie keer goedkoper, dus ik was erg benieuwd of hij net zo fijn zo zijn. Lees verder voor mijn review!

DE VERPAKKING

REVIEW HEMA DIP & CLEAN NAIL POLISH REMOVER 2

De Hema nagellakremover zit in een knalroze potje met een zwarte deksel. Leuk, zo’n felle kleur! Ik word er in ieder geval vrolijk van. Het potje bevat 75 ml nagellakremover, wat volgens mij bij alle nagellakremoverpotjes (een leuk woord voor galgje?) zo is.

HOE WERKT HET?

REVIEW HEMA DIP & CLEAN NAIL POLISH REMOVER 4 REVIEW HEMA DIP & CLEAN NAIL POLISH REMOVER 6 REVIEW HEMA DIP & CLEAN NAIL POLISH REMOVER 5

In het potje zit een spons die is doordrenkt met nagellakremover. In het midden van de spons zit een gaatje, waar je je vinger in moet steken. Even ronddraaien et voilà, alle nagellak is verdwenen. Tenminste, als de nagellakremover goed zijn werk doet.

INGREDIËNTEN & GEUR

REVIEW HEMA DIP & CLEAN NAIL POLISH REMOVER 3

In de nagellakremover zit voornamelijk aceton en alcohol. Normaal gebruik ik nagellakremovers zonder aceton, dus ik hoop dat deze nagellakremover alsnog goed bevalt. Verder zit er ook een beetje wonderolie en parfum in.

Maar pffff jeetje! Ik weet wat voor parfum ze in de nagellakremover hebben gestopt, maar lekker ruikt het niet! Het is een heel zoete, chemische geur. Dat vind ik al vies ruiken, maar in combinatie met de geur van aceton wordt het nog erger. Bah!

HET RESULTAAT

REVIEW HEMA DIP & CLEAN NAIL POLISH REMOVER 7

Mijn nagels vooraf. Dit is de nagellak Fashionista Sister van Ciaté en zat er hier al elf dagen op! Ondanks de chips nog een best goed resultaat!

REVIEW HEMA DIP & CLEAN NAIL POLISH REMOVER 8

Met nagellak.

REVIEW HEMA DIP & CLEAN NAIL POLISH REMOVER 9

Even ronddraaien.

REVIEW HEMA DIP & CLEAN NAIL POLISH REMOVER 10

Tadaa!

REVIEW HEMA DIP & CLEAN NAIL POLISH REMOVER 11

En alle nagellak is verwijderd.

Gelukkig bevalt de nagellakremover voor de rest wel heel goed! Mijn nagellak is binnen enkele seconden verdwenen. Het gaat echt super snel en heel makkelijk. Hij werkt zelfs nog beter dan die van L’Oréal Paris, terwijl die toch een stuk duurder is!

Mijn nagels zijn na afloop wel droog en hebben echt even een goede crème nodig. Ik dacht eerst dat het door de aceton komt, maar bij nagellakremover zonder aceton heb ik daar eigenlijk ook last van. Maar als je van jezelf heel droge nagels hebt, is deze nagellakremover niks voor jou.

Nog een nadeel vind ik toch echt de geur. Hij is tijdens het gebruiken van de nagellakremover sterk aanwezig en ook na het wassen van mijn handen kan ik de geur nog op mijn vingers ruiken. Omdat ik de geur ontzettend vies vind stoor ik mij hier enorm aan. Gelukkig trekt het na een uurtje weer weg, maar ik vind het wel een nadeel.

REVIEW HEMA DIP & CLEAN NAIL POLISH REMOVER 12

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

Door die twee nadelen klinkt het misschien alsof ik geen fan ben van deze nagellakremover, maar dat ben ik wel! Ja, die geur is gewoon vies. Maar hé, ik denk dat we nog lang moeten wachten voordat er nagellakremovers op de markt komen die wél lekker ruiken. De nagellakremover werkt heel goed en snel en ik ben zeer tevreden. Budget topper!

Hema Dip & Clean Nail Polish Remover kost €2,75 (75 ml) en is verkrijgbaar bij Hema.

Wat vind jij van deze nagellakremover? Ben jij ook zo’n fan van nagellakremoverpotjes?

Xx Sarah

26 gedachtes over “BEAUTY: REVIEW HEMA DIP & CLEAN NAIL POLISH REMOVER

  1. Akosua zegt:

    Ik gebruik die van Bourjois, iets prijziger, maar ruikt echt best lekker.. En daar zit geen aceton in, maar wel amandelolie. Dus na gebruik zijn je nagels heerlijk ruikend en verzorgt. Die geur van de HEMA vind ik echt niks, het zit ook in de kwastenreinigers, echt jammer.

    • saarenzo zegt:

      Bedoel je dat roze potje van Bourjois? Die heb ik namelijk bij mijn vriend staan, maar ook daarvan vind ik de geur heel vies. Ik hou gewoon niet van dat soort chemische geuren. Daardoor gebruik ik hem eigenlijk zelden. Maar hij is inderdaad fijn 🙂

  2. Lonneke zegt:

    Tot op de dag van vandaag heb ik altijd mijn nagellak met watjes eraf gehaald. Ondanks de geur (die neem ik voor lief) wil ik het toch eens proberen. Ik moet dagelijks nagellak van mijn nagels afhalen namelijk, soms kost het me te veel tijd.

  3. Madeleine zegt:

    Ziet er goed uit! Ik ben er niet meer zo’n fan van. Ik had er 1 van kruidvat, maar naarmate de tijd vordert werden m’n nagels er vies van. Ik houd t gewoon bij watjes met remover 🙂

  4. Petra zegt:

    Ik ben een paar maandjes terug over stag gegaan voor een nagellakremoverpotje . en kocht er toen eentje van de Etos, en ik moet zeggen ik vind de potjes superhandig en hij stinkt in elke geval niet extreem. Ik ben fan van deze potjes!

Geef een reactie

