SHOPLOG IJHALLEN #3

shoplog ijhallen 20

Afgelopen zondag was ik weer naar de IJhallen rommelmarkt in Amsterdam. En ohh wat heb ik een mooie spullen gevonden! Geen lading blazers en leren jasjes dit keer, maar leuke kleding en mooie schoenen. Benieuwd wat ik heb gekocht? Lees dan verder.

De vorige twee keer dat ik naar de IJhallen rommelmarkt was geweest, had ik beide keren voornamelijk leren jacks en wat blazers gekocht. Ik had er al veel van en na die twee keer al helemaal, dus ik had mezelf voorgenomen geen jassen en blazers meer te kopen. Daardoor had ik eigenlijk verwacht dat ik niks zou vinden. Maar daar had ik ongelijk in. Ik heb zelfs nog mooiere spullen gevonden dat de vorige keren!

shoplog ijhallen 7 shoplog ijhallen 8

Vestje Zara – €3. Als eerst kocht ik dit cognac bruine vestje van Zara. Het vestje is van een soepele stof en valt net als van die kimonovestjes. Aan de achterkant is het onderste deel wat strakker, waardoor er wat meer vorm in zit. Dit soort vestjes zijn echt heerlijk voor in de zomer. De vorige eigenares had dit vestje nog nooit gedragen. Sterker nog: het prijskaartje zat er nog aan vast! Normaal kost hij €49,95, dus het was echt een goede deal.

shoplog ijhallen 9

Trui Monki – €3. Iets verderop kocht ik een groenblauwe trui van Monki. De trui is echt enorm. Hij komt zelfs bijna tot aan de onderkant van mijn jurkje! Zo’n heerlijke oversized trui om in weg te kruipen. Ik vind dit soort truien leuk voor over een strakke rok, dus ben blij er nu nog een aan mijn bescheiden truiencollectie toe te kunnen voegen.

shoplog ijhallen 4 shoplog ijhallen 5 shoplog ijhallen 6

Vest Topman LTD. – €1. Bij hetzelfde kraampje kocht ik ook dit vestje. Thuis ontdekte ik dat hij eigenlijk te groot is, maar dat is makkelijk op te lossen door de mouwen wat op te rollen en eventueel een tailleriempje te gebruiken. Het vestje is dun en heeft een patroon in donkerrood en bruin. Ik heb een heel leuk donkerbruin leren jurkje en ik zocht al iets wat ik erover kon dragen (blazers staan te netjes). Dit vestje gaat er denk ik heel leuk bij staan!

shoplog ijhallen 3

Jurkje Oasis – €4. Bij dit jurkje stond ik een tijdje te twijfelen. Ik vond het namelijk heel leuk, maar het is maat 36 en ik was bang er met mijn maat 38 niet in te passen. Ik besloot het er maar op te wagen en nam hem mee. Ik pas hem wel, alleen hij zit bij mij gewoon niet mooi. De bovenkant is te krap, waardoor hij heel raar valt. Een vriendin van mij is ongeveer net zo lang als ik maar weer een paar maten slanker, dus zij gaat binnenkort kijken of zij hem wel past. Jammer, maar was te verwachten.

shoplog ijhallen shoplog ijhallen 2

Kimonojurk Dragon & Phoenix – €3. Deze jurk kocht ik niet voor mijzelf, maar voor mijn zus. Die is namelijk groot fan Japan en Aziatische dingen. Gelukkig is ze er heel blij mee. Ze heeft al een lange, rode variant en bleek al op zoek te zijn naar een kortere.

shoplog ijhallen 19

Van mijn vriend kreeg ik deze twee boeken van Gilian Flynn. Ik ben vorige maand naar de film Gone Girl in de bioscoop geweest en was erg benieuwd naar het boek ervan. Die vond ik, samen met een ander boek van de schrijfster. Gone Girl was €1 en Duisternis was €2.

shoplog ijhallen 16 shoplog ijhallen 17 shoplog ijhallen 18

Donkerbruine suède laarzen – €7,50. Ik had er eigenlijk helemaal niet aan gedacht om schoenen te kopen op een rommelmarkt. Bij tweedehands schoenen moet ik altijd denken aan versleten, afgetrapte zweethoopjes, haha. Maar toen ik deze laarzen zag staan waren al mijn vooroordelen verdwenen. Ze zien er namelijk nog hartstikke mooi uit! Toen ze ook nog eens in mijn maat bleken te zijn moest ik ze wel passen en daarna rekende ik ze blij af. De laarzen komen tot onder de knie en hebben een heel hoge hak. Het merkje is van de zool gesleten, dus die kan ik niet doorgeven.

shoplog ijhallen 14 shoplog ijhallen 13 shoplog ijhallen 15

Zwarte suède laarzen Lavorazione Artigiana – €20. Daarna sloeg ik gelijk een beetje door in het schoenen kopen. Niet dat ik opeens op zoek was, maar ik zag gewoon nog een keer leuke schoenen staan. Ook deze laarzen bleken perfect te zitten en ze zijn ook nog eens van echt leer! De twintig euro die ik ervoor betaalde is dan ook een koopje. De laarzen komen tot onder de knie en hebben een hoge hak.

shoplog ijhallen 11 shoplog ijhallen 10 shoplog ijhallen 12

Zwarte overknee laarzen Venturini Elaganza – €22. En dan nu mijn favoriete koop van de dag. Eigenlijk het tweede paar schoenen dat ik kocht, maar ik wilde het mooiste tot het laatst bewaren. Een paar jaar geleden zag ik bij Manfield heel mooie overknee laarzen van zwart suède, maar ik twijfelde of ik ze wel zou dragen en vond daardoor de prijs te hoog. Wat heb ik daar de laatste jaren een spijt van gehad! Dat overknee laarzen dit najaar weer helemaal in zijn kwam dan ook goed uit, want dan kon ik volgende week in Den Haag even op zoek.

Maar dat hoeft niet meer, want ik heb ze al gevonden! Ze hingen tussen een heleboel andere zwarte laarzen, maar ze sprongen er voor mij gelijk uit. Zat het…. Zijn dat overknee laarzen?! Ik kon het haast niet geloven, maar een iets later had ik ze gepast en stond ik helemaal verliefd voor de spiegel naar de laarzen aan mijn benen te kijken. Aah, ik heb eindelijk overknee laarzen! Zijn ze niet mooi? Bij de hiel zit een metalen detail en de bovenkant loopt schuin af, waardoor ze aan de achterkant net onder de knieholte zitten. Ik ben er echt heel blij mee!

De volgende IJhallen rommelmarkt is op 14 december. Als je kan en je woont niet al te ver van Amsterdam vandaan is het echt een aanrader! Het is goed zoeken, maar ik heb er elke keer heel mooie spullen gevonden. In deze shoplog geef ik wat tips die wel handig zijn om te lezen voordat je gaat.

Wat vind jij van mijn aankopen? Ben jij al eens naar de IJhallen rommelmarkt geweest?

Xx Sarah

36 gedachtes over “SHOPLOG IJHALLEN #3

    • saarenzo zegt:

      Haha nou het is wel goed zoeken hoor. Want er zijn ook mensen die echt 40-80 euro vragen voor een jurk of jasje, maar dan loop ik gewoon weg. En er is ook heeeeel veel troep te koop. Maar als je goed zoekt vindt je er de mooiste spullen!

  1. Miss Paperfection zegt:

    Leuk dat je zoveel gevonden hebt. Bij mij is het niet anders: als ik verwacht niks te vinden, vind ik juist keiveel. Ben zooo jaloers op al die laarzen, want zelf vind ik raar of zelden schoenen op een rommelmarkt die passen.

    • saarenzo zegt:

      Precies, als je niks nodig hebt of denkt te vinden, vindt je heel veel. En als je een keer gaat winkelen met een hele lijst spullen waarvoor je wilt kijken vindt je zelden wat leuks 😉 Jammer dat je zelf zo moeilijk leuke schoenen op een rommelmarkt kan vinden!

  2. Akosua zegt:

    Ik ben nooit zo goed in koopjesjagen. Anderen vinden altijd de meest prachtige stukken, terwijl ik ze gewoon ‘niet zie’. Ik heb er denk ik te weinig geduld voor. Maar die laarzen zijn allebei echt geweldig.

Geef een reactie

