MEET THE BLOGGER: PEACHLIFE.NL

peachlife1

Laatst plaatste ik een oproep voor een nieuwe blogrubriek “Meet the Blogger”. Al snel kreeg ik een enthousiast mailtje van Roxanne. Ik stuurde haar tien vragen, waarvan jullie vandaag de antwoorden kunnen lezen.

  1. Vertel eens wat meer over jezelf en over jouw blog.

“Hi, mijn naam is Roxanne, ik ben 22 jaar en blog bij www.peachlife.nl. Ik woon in Curaçao en ik schrijf vaak over mijn leven op dit prachtige eiland. Verder schrijf ik over lifestyle, fashion, beauty, travel en food. Gewoon waar ik op dat moment zin heb om over te schrijven. Mijn blog heeft geen patroon qua verdeling van onderwerpen. Samen met mijn Curaçao verhaaltjes maakt dat mijn blog uniek!”

peachlife4

  1. Waarom ben je begonnen met bloggen?

“Toen ik 11 jaar oud was begon ik online magazines te maken via msn groups. Deze verstuurde ik dan per e-mail aan de mensen die zich ingeschreven hadden. Daarna ben ik erg veel verhalen gaan schrijven tot ik op een gegeven moment te maken kreeg met het fenomeen ‘bloggen’ Dit was dus echt iets voor mij! Zo ben ik in het verleden een aantal blogs begonnen en sinds kort is Peachlife de serieuze stap om business met bloggen te combineren. Ik heb erg veel steun gekregen van mijn vriend en dat heeft uiteindelijk de doorslag gegeven om Peachlife op te zetten.”

  1. Hoe ben je op de naam van jouw blog gekomen?

“In eerste instantie wilde ik Beachlife kiezen omdat ik woonachtig ben op een paradijselijk eilandje. Deze domeinnaam was helaas al bezet. Daarom maakte ik er Peachlife van. Lekker leuk, catchy, je spreekt het ongeveer hetzelfde uit en.. ooh ik hou van perziken, haha!”

peachlife2

  1. Wat vind je het leukst en het minst leuk aan bloggen?

“Het leukst vind ik de lezers natuurlijk. Ze reageren erg lief en zijn geïnteresseerd in wat ik te melden heb. En ik ben blij dat ik mijn verhaaltjes met de wereld kan delen. Het minst leuke zijn de spammers. Vage spam uit het buitenland die je iets proberen aan te smeren. Ze reageren op mijn posts en bevuilen zo mijn blog met hun bla-bla comment. Gelukkig heb ik een goede spamfilter.”

  1. Waar ben je het meest trots op als je naar jouw blog kijkt?

“Ik ben pas anderhalve maand online en ik heb al erg veel bereikt. Ik krijg gemiddeld tussen de 150-200 views dagelijks en voor anderhalve maand in the air, is dit zeker niet slecht! Stel je voor hoe mijn stats over een jaar zijn?”

IMG_6074

  1. Wat betekent bloggen voor jou?

“Ik vind het geweldig om mijn visie te delen. Mensen te inspireren en zelf ook geïnspireerd te raken bij de blogs van anderen. Elke blogger heeft z’n eigen verhaal en na een tijdje lijkt het alsof je de verhalen van een goede vriendin leest. Dat vind ik erg bijzonder. Het is een toevoeging aan mijn leven.”

  1. Welke vijf beauty producten/fashion items zijn voor jou onmisbaar?

“Oké, hier komt ie:

Beauty

  • Make up egg. De handige beauty tool om foundation op je gezicht aan te brengen
  • Oranje glitter lipgloss. Deze staat zo mooi bij mijn gebruinde huid!
  • Wenkbrauw potlood.Mijn gezicht ziet er verzorgder uit.
  • Schwarzkopf Schauma repair lijn. En dan met name de 1 minuut repair kuur en de leave in conditioner. Ze repareren mijn haar tot in de puntjes. Dit is een product wat ECHT werkt.
  • Argan olie. In combinatie met het bovenstaande is het echt een wondermiddel voor droog en beschadigd haar. Ook ter preventie.

Mag ik een nummer 6 toevoegen?

  • De foamgels van Rituals.Ze zijn zoo heerlijk onder de douche!

Fashion

  • De highwaisted shorts. Valt te combineren met alle soorten tops!
  • Zwarte lange legging.Dit is gewoon een key item!
  • Een stylish bag in een knalkleur.Om simpele outfits wat meer schwung te geven
  • Ik hou van veertjes! Riemen, kettingen, oorbellen. Bohemien here we go!
  • De 90’s tattoo choker. Sinds kort weer mijn favoriet!”

budget-fashion

  1. Welk advies zou je aan iemand geven die pas is begonnen met bloggen?

“Haha. Ik ben zelf pas (opnieuw) begonnen! Maar om wat advies te geven; Het is belangrijk om je publiek bij je blog te brengen. Verenig ze! Maak dus vaak artikelen waarbij de lezer centraal staat en niet de blogger zelf.”

  1. Wat zijn jouw blog plannen voor de toekomst?

“Ik ga een nieuwe lay out aanschaffen. Als mijn stats groter zijn, wil ik me inschrijven bij PR bureaus en ik wil een blogger aannemen die in Nederland woont.”

peachlife3

  1. Vertel vijf feitjes over jezelf die we nog niet van jou weten. 

  • “Ik hou enorm veel van katten.
  • Ik rij een Toyota Vitz English style. Wat dus betekent dat het stuur aan de andere kant zit.
  • Ik ga binnenkort beginnen beach bags te ontwerpen.
  • Ik ben erg onhandig en totaal geen multi tasker.
  • Ik kan de lekkerste sushi maken!”

Naast de onderwerpen die Roxanne zelf al heeft genoemd, geeft ze regelmatig ook handige tips over bloggen en de zakelijke kant van bloggen. Leuk! Neem dus snel een kijkje op haar blog www.peachlife.nl!

Wil je ook met jouw blog in deze rubriek? Stuur dan een mailtje naar saarenzoblog@hotmail.com. Roxanne in ieder geval bedankt voor jouw snelle reactie. Leuk dat je wilde deelnemen aan deze nieuwe rubriek!

Wat vind jij van Peachlife.nl? Kende jij de blog al?

Xx Sarah

18 gedachtes over “MEET THE BLOGGER: PEACHLIFE.NL

  1. Natasja zegt:

    Zo leuk! De foam gels van Rituals zijn inderdaad heerlijk.. en die 90s chokers zie ik overal terug komen, ja. Alleen denk ik niet dat ik het weer zal dragen.. het doet me teveel denken aan toen ik een kind was xD

Geef een reactie

