BEAUTY: REVIEW WELEDA GRANAATAPPEL REGENERATIE HANDCRÈME

REVIEW WELEDA GRANAATAPPEL REGENERATIE HANDCRÈME 7

Als ik vroeger een fijne handcrème ontdekte, gebruikte ik hem jaren achter elkaar. Daarna raakten mijn handen eraan gewend en zocht ik gewoon een nieuwe. Helaas zijn mijn handen de laatste jaren echt een drama. Ze lijken nergens goed tegen te kunnen en zitten nu al onder de droogteplekken en scheurtjes. Baal, baal. Tijd dus om regelmatig van handcrème te wisselen en hopelijk vind ik er tijdens de zoektocht een die mijn kapotte handen weer kan helen.

WELEDA GRANAATAPPEL REGENERATIE HANDCRÈME

Tijdens mijn zoektocht kwam ik terecht bij de Granaatappel Regeneratie handcrème van Weleda. De handcrème is eigenlijk bedoeld voor de rijpere huid, wat ik niet heb. Maar omdat deze handcrème extra verzorging moet bieden besloot ik hem uit te proberen. De handcrème zit in de Weleda Granaatappel lijn, die als volgt wordt beschreven:

“Aangename, luchtige crème met heerlijke geur. Beschermt tegen huidveroudering. De huid van handen en voeten vraagt soms wat extra verzorging. Voor deze tere en veelgebruikte lichaamsdelen ontwikkelde Weleda verschillende producten die extra verzorgen en beschermen. Ze bevatten beschermende bijenwas en wolwas en heilzame plantenextracten die de huid intensief voeden en verzorgen.”

REVIEW WELEDA GRANAATAPPEL REGENERATIE HANDCRÈME 5

Dit klinkt als de ideale handcrème voor mijn ontzettend droge handen! De ingrediëntenlijst ziet er in ieder geval goed uit. De handcrème bevat veel verzorgende ingrediënten.

DE VERPAKKING

REVIEW WELEDA GRANAATAPPEL REGENERATIE HANDCRÈME 2 REVIEW WELEDA GRANAATAPPEL REGENERATIE HANDCRÈME 3 REVIEW WELEDA GRANAATAPPEL REGENERATIE HANDCRÈME 4 REVIEW WELEDA GRANAATAPPEL REGENERATIE HANDCRÈME 6

De handcrème komt in een kartonnen doosje met daarop meer informatie over het product. De verpakking is rood van kleur, wat past bij het granaatappel thema van de lijn. De handcrème zelf zit in een tube die mij doet denken aan van die verftubes waarvan je het uiteinde op kan rollen om de inhoud er makkelijker uit te krijgen. De tube voelt zeer stevig aan, waardoor hij handig is voor in je tas. De tube opent en sluit met een ribbelige dop die je dient te draaien.

REVIEW WELEDA GRANAATAPPEL REGENERATIE HANDCRÈME 8

DE CRÈME

De crème zelf is wit van kleur en voelt dik en stevig aan. Niet bepaald de luchtige crème waar Weleda het over heeft. Wat me gelijk opvalt is de geur. Ik had zelf een licht fruitige geur van granaatappel verwacht, maar de handcrème ruikt heel anders. Namelijk naar sinaasappel en sandelhout! Ik vind dit er niet goed bij passen en hoewel ik normaal dol ben op de geur van sinaasappel en sandelhout, vind ik de geur van deze handcrème niet lekker.

REVIEW WELEDA GRANAATAPPEL REGENERATIE HANDCRÈME 9

Ondanks de dikte smeert de handcrème makkelijk uit. Je hebt maar een klein beetje nodig om je handen van een laagje crème te voorzien. De geur is wel erg duidelijk aanwezig. Doordat ik de geur niet lekker vind, vind ik dit storend. Maar als je de geur wel lekker vindt heb je er vast minder problemen mee.

HET RESULTAAT

De handcrème trekt niet snel in. Mijn handen blijven ongeveer een kwartier tot een half uur vettig aanvoelen. Maar als de handcrème eindelijk goed is ingetrokken voelen mijn handen een stuk minder droog aan. Ook na een paar uur zijn mijn handen nog gehydrateerd. Toch biedt de handcrème niet de hydratatie die mijn handen nodig hebben. De droogteplekken zijn in de tussentijd erger geworden. Helaas.

REVIEW WELEDA GRANAATAPPEL REGENERATIE HANDCRÈME

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

Ik ben niet tevreden. Het is niet de allerslechtste handcrème die ik heb geprobeerd, maar het is zeker niet mijn ideale handcrème. Ik stoor me vooral aan de geur en mijn kurkdroge handen hebben nog wel wat meer hydratatie nodig. Ik vind het dan ook geen aanrader voor als je (zeer) droge handen hebt. Ik ga in ieder geval weer verder met mijn zoektocht.

Weleda Granaatappel Regeneratie handcrème kost €8,99 voor een tube van 50 ml. De producten van Weleda zijn o.a. verkrijgbaar bij Bol.com en de Tuinen.

Wat vind jij van deze handcrème? Welke handcrème gebruik jij momenteel?

Xx Sarah

29 gedachtes over “BEAUTY: REVIEW WELEDA GRANAATAPPEL REGENERATIE HANDCRÈME

  1. chucky1012 zegt:

    Het ziet er heel goed uit en ook de verpakking valt op!
    Het lijkt me een fijne handcréme.
    Ik vindt het erg belangrijk om goed verzorgde handen te hebben want het is tenslotte je visitekaartje.
    Goede hydraterende créme is belangrijk.

    Xoxo

  2. Madeleine zegt:

    Ahhhh…. Fijn review! Maar niks voor mij, ik word gek als t te lang vet blijft. Ik vind dat vreselijk! Succes met je zoektocht naar een goede handcreme,… Ik had er ooit 1 van balea, hopelijk ga ik gauw weer een x naar Duitsland. Was een perfecte crème!

  3. lous zegt:

    Jammer dat de geur je tegenstaat, dat kan zo bepalend zijn voor een product. Ik heb op het moment I Love Raspberry handcrème, die ruikt heerlijk, maar doet eigenlijk niets voor mijn handen. Ook maar op zoek naar andere dus.

  4. Agnes Laurens zegt:

    Bij een biologische winkel hebben ze ook dit soort producten, maar ze zijn wel erg prijzig. Maar misschien wel de moeite waard om even een kijkje te nemen. Bv een Groene Winkel of een EkoPlaza. Ik heb een Kruidvat eigenmerk (de witte variant (SOS)) gevonden voor mijn zeer droge handden. Ik ben daar erg tevreden over!

  5. Claudia zegt:

    De verpakking is prachtig. Ik heb nu een handcrème die heel waterig is. Deze substantie ziet er al veel beter uit. Maar als je dan zegt dat ie er een kwartier over doet om in te trekken. Ik heb dan echt de neiging om mijn handen te wassen.

  6. youngpalooka zegt:

    Een goede handcreme vinden is helaas niet makkelijk! Ik kan de Royal Olive Handcreme van Jafra aanraden, lekker geurtje, trekt snel in en hydrateert zonder vet te maken. Je kan deze verkrijgen op Jafra homeparties (zoiets als Tupperware).

    • saarenzo zegt:

      Bedankt voor de tip! Ik heb vandaag twee handcrèmes van Ziaja gekocht en tot zover bevallen die ook goed. Maar als ik daarna een nog betere zoek zal ik die van jou eens proberen 🙂

Geef een reactie

