BEAUTY: REVIEW CIATÉ PAINT POT NAGELLAK – LOVE LETTER

REVIEW CIATÉ PAINT POT NAGELLAK – LOVE LETTER

Bij Big Bazaar kocht ik een maand geleden drie nagellakjes van Ciaté, waaronder Love Letter. Ik dacht een rode glitterlak te hebben, maar eenmaal thuis in normaal daglicht bleek de kleur heel anders te zijn dan verwacht. Benieuwd hoe de kleur er dan wel uitziet? Lees dan verder.

DE VERPAKKING

REVIEW CIATÉ PAINT POT NAGELLAK – LOVE LETTER 3 REVIEW CIATÉ PAINT POT NAGELLAK – LOVE LETTER 4 REVIEW CIATÉ PAINT POT NAGELLAK – LOVE LETTER 5

Ciaté maakt denk ik wel de leukste nagellakflesjes! Door het strikje ziet de nagellak er heel schattig uit. Al weet ik uit ervaring dat de strikjes niet altijd goed blijven zitten. De lange dop houdt makkelijk vast en het flesje is lekker groot. Er zit namelijk maar liefst 13,5 ml in! Daar kan je een hele tijd van genieten.

Wel vind ik het nadeel bij de Ciaté nagellakjes dat het kwastje te weinig nagellak oppakt als je over de helft van het flesje bent. Dat heb ik nu bij de top coat en die lakt daardoor heel vervelend en streperig. Maar je moet de nagellak heel vaak gebruiken wil je op dat punt komen. Het kwastje is smal en lang. Ik vind dat zelf het prettigst tijdens het lakken, maar dat verschilt per persoon.

LOVE LETTER

REVIEW CIATÉ PAINT POT NAGELLAK – LOVE LETTER 6 REVIEW CIATÉ PAINT POT NAGELLAK – LOVE LETTER 7 REVIEW CIATÉ PAINT POT NAGELLAK – LOVE LETTER 8

Goed, ik dacht dus dat Love Letter een normale rode glitterlak zou zijn. Maar de kleur is heel anders en een stuk meer bijzonder! Love Letter is namelijk een roze en oranje duo chrome lak met daarin twee verschillende maten roze glitters. Ook zitten er gouden en paarse glittertjes in, al zie je die laatst niet zo goed terug op de nagels. Een heel aparte kleur nagellak.

SWACTHES

Love Letter dekt heel slecht. Een stuk slechter dan ik van Ciaté gewend ben. Om deze glitterlak goed dekkend te krijgen had ik maar liefst vijf à zes (!) laagjes nodig. Gelukkig droogt hij ontzettend snel, dus die vijf laagjes zitten er binnen de kortste keren op.

Toen ik mijn linkerhand had gelakt, twijfelde ik of ik de nagellak nou mooi vond of niet. Van veraf vond ik hem prachtig, maar van dichtbij weer niet. Ik vond de grove glitters maar raar en hobbelig ogen. Ik dacht er zelfs even aan om de nagellak weer te verwijderen, maar besloot hem toch maar een kans te geven. Gelukkig maar, want hoe langer hij op mijn nagels zit, hoe mooier ik hem begin te vinden! Misschien moest ik gewoon even wennen aan de grote glitters. Normaal draag ik namelijk alleen glitternagellakjes met kleine glitters en die zien er weer heel anders uit. Maar inmiddels ben ik eraan gewend en ben ik blij dat ik deze nagellak heb gekocht. Vooral met een glanzende top coat erover is de nagellak erg mooi.

Goed, genoeg geratel over de glitters. Op naar de swatches! Op de onderstaande foto’s draag ik vijf laagjes Love Letter. De kleur is ontzettend lastig om vast te leggen op een foto, dus de nagellak komt niet helemaal tot zijn recht.

REVIEW CIATÉ PAINT POT NAGELLAK – LOVE LETTER 9

Na één laagje.

REVIEW CIATÉ PAINT POT NAGELLAK – LOVE LETTER 11 REVIEW CIATÉ PAINT POT NAGELLAK – LOVE LETTER 12 REVIEW CIATÉ PAINT POT NAGELLAK – LOVE LETTER 10

Na vijf laagjes. 

HOUDBAARHEID

De houdbaarheid van de nagellak is goed. Maar eigenlijk ben ik nog nooit een glitternagellak tegengekomen die maar heel kort bleef zitten. (Dat mag ook wel, aangezien het zo’n gedoe is om het te verwijderen.) Je kan er zeker een dag of vijf van genieten, daarna begint hij te chippen.

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

Ik moest even aan de kleur en de grove glitters wennen, maar nu ik eraan gewend ben vind ik Love Letter een mooie nagellak. De kleur is heel apart en zal je niet snel bij andere merken tegenkomen.

REVIEW CIATÉ PAINT POT NAGELLAK – LOVE LETTER 2

Ciaté nagellakjes kosten zo’n €9,95 (de prijs hangt af van waar je ze koopt) en zijn o.a. verkrijgbaar bij de Bijenkorf en Bol.com. Wat vind jij van deze nagellak? Ken jij de nagellakjes van Ciaté al?

Xx Sarah

39 gedachtes over “BEAUTY: REVIEW CIATÉ PAINT POT NAGELLAK – LOVE LETTER

  1. lillie zegt:

    Wat een apart kleurtje, mooi! Maar is dit niet zo’n topper die je over een ander lakje heen moet lakken? Ciaté is na Essie mijn favoriete nagellakmerk (het droogt zo snel :D)

    • saarenzo zegt:

      Bij mij ook! Ciaté is heel fijn, maar Essie maakt toch wel echt de allerbeste nagellak 😀 En de basislak van deze nagellak is gekleurd, dus ik denk niet dat hij als top coat bedoeld is. Hij dekt gewoon slecht, haha.

  2. lous zegt:

    Vijf lagen? Zoveel kans zou ik hem eerlijk gezegd niet geven, maar het resultaat is best mooi. Vreemd hoe anders de lak kan uitpakken. En de Big Bazar is een goede tip 🙂

  3. Beautyjuf zegt:

    Zo’n soortgelijk lakje kun je op mijn blog winnen. Ook van Ciaté. Vandaag wel de laatste dag, dus wees er snel bij 😉 Ik vind ‘m in ieder geval erg feestelijk! Leuk voor de komende feestdagen.

  4. Lonneke zegt:

    Het lakje en de glitters zijn erg mooi helemaal mijn smaak. Ik had ook een lakjes van Ciaté en moest 5 laagjes op om een mooie dekking te krijgen. Dat is inderdaad erg veel en heel jammer, zo gaat het flesje gauw leeg. Maar het effect vind ik wel erg mooi uiteindelijk.

  5. Akosua zegt:

    Ik houd op zijn tijd ook wel van glitternagellak, maar niet als die pas na vijf laagjes dekt. Misschien kan je hem wel op 1 nagel opbrengen als accentnail. Heb je wel het plezier, maar niet het werk.

    • saarenzo zegt:

      Ciaté is echt een heel fijn merk! Na Essie mijn favoriet. Elk najaar brengt Ciaté een adventskalender met allemaal mini nagellakjes uit. Ik heb die van vorig jaar en het is een heel leuke manier om kennis te maken met het merk 🙂

  6. Petra zegt:

    5 laagjes is wel veel maar ik vind het de moiete wel waard als ik zo naar het effect kijk, daar bij het moet wel echt sparkelen ( gezien de moeite die je moet doen om het er weer af te halen…) 😉

  7. Natasja zegt:

    Jeetje, pas na 5 lagen zo’n mooie resultaat. Dan zou ik het eerder bovenop een mooie rode nagellak dragen. Anders gaat je potje ook nog eens snel op! Wel een mooie kleur met de feestdagen!

Geef een reactie

