BEAUTY: REVIEW ZIAJA RELAXING MASSAGE OIL

REVIEW ZIAJA RELAXING MASSAGE OIL

Laatst ging ik naar de nieuwe Ziaja winkel in Den Haag, waar ik vijf producten mocht uitzoeken. Ik koos onder andere voor de Relaxing Massage Oil. Niet om alleen als massage olie te gebruiken, maar ook om als body olie na het douchen te gebruiken. Ik testte hem op beide manieren. Vandaag kan je lezen hoe hij bevalt.

ZIAJA RELAXING MASSAGE OIL

REVIEW ZIAJA RELAXING MASSAGE OIL 2 REVIEW ZIAJA RELAXING MASSAGE OIL 7 REVIEW ZIAJA RELAXING MASSAGE OIL 8

De massageolie zit in een grote pompflacon, die je na gebruik weer op slot kan draaien. Je krijgt maar liefst 500 ml aan product en dat is echt heel veel vergeleken met wat je normaal krijgt. Zo bevat een flacon massageolie van Kneipp 100 ml en de prijzen zijn bijna hetzelfde. De flacon is wit met paarse accenten. Ik heb de ontspannende variant. Ziaja heeft ook een anti cellulitis massage olie in haar assortiment. Hiervan is de flacon wit met oranje accenten.

De massage olie is dun, waardoor hij heel makkelijk uitsmeert en zuinig in gebruik is. De geur is echt heerlijk! Ziaja noemt het een spicy cederhout mix. De geur is warm en ontspannend en is subtiel aanwezig. Tijdens het aanbrengen ruik je hem lichtjes en als de olie is ingetrokken niet meer. Handig voor als je daarna gewoon parfum wil aanbrengen, maar ik vind het wel jammer omdat ik de geur zo ongelooflijk lekker vind.

REVIEW ZIAJA RELAXING MASSAGE OIL 4 REVIEW ZIAJA RELAXING MASSAGE OIL 3 REVIEW ZIAJA RELAXING MASSAGE OIL 6

De massageolie is op basis van minerale olie. Ik heb hier zelf weinig problemen mee, vooral omdat ik deze massageolie niet voor mijn gezicht gebruik. Maar ik weet dat er dames zijn die minerale olie vermijden. Ik kan nergens vinden of de massageolie op het gezicht kan worden gebruikt. Wel heeft Ziaja ook een oil in gel versie van deze massageolie, een gel die in olie verandert als je hem tussen je handen opwarmt. Die is wel bedoeld voor zowel lichaam als het gezicht, maar ik kan nergens vinden of daar minerale olie in zit. Wellicht is het een oplossing voor dames die de massageolie graag willen proberen maar geen minerale olie willen gebruiken, maar ik kan het dus niet met zekerheid zeggen.

GETEST ALS MASSAGE OLIE

Goed, laten we allereerst kijken of de massageolie doet waarvoor hij is gemaakt. Ik heb dit gewoon op mijn benen uitgeprobeerd. Om te masseren is de olie erg fijn. Hij maakt de huid zacht, waardoor je er makkelijk over glijdt, maar het is niet zo dat je een ontzettend dikke, vette laag op de huid krijgt. Groot pluspunt, want daar heb ik een hekel aan! De massageolie trekt redelijk snel in. Dat hangt er ook vanaf hoe veel je aanbrengt. Ik begin zelf het liefst met een dun laagje en bouw het eventueel op als dat nodig is. Als de olie is ingetrokken voelt mijn huid zacht en gevoed aan. Voor deze test is de massageolie geslaagd!

REVIEW ZIAJA RELAXING MASSAGE OIL 9

De massageolie.

REVIEW ZIAJA RELAXING MASSAGE OIL 10

Na het uitsmeren van de olie. 

GETEST ALS BODY OLIE

Tijd voor de tweede test, waarvoor ik de massageolie eigenlijk koos: gebruiken als body olie! Ik heb een droge huid en vooral nu het zo koud is moet ik mijn lichaam goed verzorgen. Al die wollen truien helpen ook niet echt (overal jeuk, aaah!). Daardoor zweer ik echt bij body olie. Ik was erg benieuwd of de massageolie ook als body olie gebruikt kan worden. Zo ja, dan ga ik het zeker weten vaker kopen (als ik die enorme fles een keer op krijg, tenminste).

Wat me gelijk opviel toen ik de massageolie als body olie ging gebruiken, is hoe ongelooflijk weinig je nodig hebt om je hele lichaam mee in te smeren. Ik had maar vier (!) pompjes nodig voor mijn hele lichaam. Wajoo, dat is echt heel zuinig in gebruik! De massageolie trekt niet zo snel in als een gewone body olie. Maar ja, als dat wel zo was geweest was het weer een heel slechte massageolie geweest. Maar doordat je maar zo’n dun laagje nodig hebt duurt het ook weer niet heel lang voordat alles weg is. Ik denk dat het ongeveer vijftien minuten duurt voor de olie grotendeels is ingetrokken. Prima, in die tijd droog ik toch eerst mijn haar.

Ook nu voelt na afloop mijn huid zacht aan en is het droge, trekkerige gevoel verdwenen. Behalve dat het iets langer duurt voordat de olie is ingetrokken merk ik eigenlijk weinig verschil met een echte body olie. Deze olie ga ik deze winter heel vaak gebruiken!

Mocht je de massageolie kopen: ik weet niet of de olie vlekt op kleding. Na het testen heb ik gewoon mijn pyjama aangetrokken en daarop heb ik geen vlekken gekregen. Maar gebruik de olie voor de zekerheid ’s avonds voordat je jouw pyjama aantrekt, zodat je niet per ongeluk olievlekken op je kleding krijgt.

REVIEW ZIAJA RELAXING MASSAGE OIL 5

EINDRESULTAAT EN VERKRIJGBAARHEID

Ik vind deze massage olie echt heerlijk! Als massage olie is hij erg fijn, maar ik gebruik hem ook erg graag als body olie na het douchen. Op beide manieren werkt de olie goed en na gebruik voelt mijn huid zacht en gehydrateerd aan.

Ziaja Relaxing Massage Oil kost €8,99 (500 ml). Niet duur voor zo’n grote fles! De producten van Ziaja zijn verkrijgbaar bij de Ziaja winkels in Den Haag en in hun webshop.

Wat vind jij van deze massage olie? Ken jij de producten van Ziaja al?

Xx Sarah

Deze review bevat producten die ik van een merk of bedrijf heb gekregen. Dit heeft echter geen invloed op mijn mening over het product.

24 gedachtes over “BEAUTY: REVIEW ZIAJA RELAXING MASSAGE OIL

  1. lous zegt:

    Leuk dat je deze reviewt! Het klinkt erg prettig in gebruik, vooral als body olie. De fles vind ik er mooi clean uitzien en zo’n pompje is hygiënisch. Mooie optelsom!

  2. Britt -Radianto- zegt:

    Hij is wel erg zuinig in gebruik zo te lezen, vier pompjes, wow.. Wel erg als je niet tegen wollen truien kan door je droge huid. Gelukkig is deze massage/body olie voor jou een oplossing. (: Ik heb er geen ervaring mee, dus 15 minuten lijkt me dan wel een prima tijd blijkbaar. 😀

Geef een reactie

