BEAUTY: REVIEW HERÔME S.O.S. NAIL REPAIR NAGELLIJM

REVIEW HERÔME S.O.S. NAIL REPAIR NAGELLIJM

Ik ben niet het type meisje dat helemaal dramatisch gaat doen als een nagel scheurt. Tja, het is even vervelend als ik net een nagellak wilde gaan reviewen, omdat de swatches dan wat minder mooi zijn. Maar ach, hij groeit wel aan. Als een nagel inscheurt is het weer een ander verhaal. Want dat doet gewoon pijn! Nu het steeds zo koud is beginnen mijn nagels weer spontaan te scheuren en laatst scheurde een duimnagel zo mijn nagelbed in. Aauuww! Ik ging snel op zoek naar een oplossing en kwam uit bij de S.O.S. Nail Repair nagellijm van Herôme.

S.O.S. NAIL REPAIR NAGELLIJM

REVIEW HERÔME S.O.S. NAIL REPAIR NAGELLIJM 2 REVIEW HERÔME S.O.S. NAIL REPAIR NAGELLIJM 4REVIEW HERÔME S.O.S. NAIL REPAIR NAGELLIJM 3REVIEW HERÔME S.O.S. NAIL REPAIR NAGELLIJM 5

“Hét antwoord op uw noodkreet; lijmt haakjes onmiddellijk om afscheuren van de nagels te voorkomen.”

De nagellijm komt in een kartonnen doosje met daarop wat meer informatie. In het doosje zit de nagellijm zelf en een mini shiner vijl om de lijmresten mee weg te vijlen. De nagellijm zit in een plastic nagellakflesje. Het flesje is best lelijk, maar dit is ook een praktisch product en is totaal niet luxe bedoeld. De dop heeft een kinderslot, wat veilig is, maar ook erg onhandig. Na de eerste keer openen komt er namelijk lijm aan de binnenkant van de dop te zitten en in combinatie met het kinderslot komt de dop heel moeizaam los. Bij mij kwam er al gelijk allemaal lijm op de buitenkant van de verpakking te zitten. Niet fijn.

REVIEW HERÔME S.O.S. NAIL REPAIR NAGELLIJM 6 REVIEW HERÔME S.O.S. NAIL REPAIR NAGELLIJM 7 REVIEW HERÔME S.O.S. NAIL REPAIR NAGELLIJM 8

De lijm aanbrengen gaat gelukkig wel heel makkelijk. Het kwastje is net als die van de meeste nagellakjes. Alleen de lijm is een stuk dikker dan gewone nagellak. Tja, eigenlijk net zo dik als lijm. De nagellijm ruikt ook gewoon naar lijm. Ik begin me wel een beetje af te vragen of ik niet gewoon een duur potje lijm heb gekocht en soms ook alleslijm had kunnen gebruiken, maar ja.

HET RESULTAAT

Het resultaat, daar gaat het om. En daar kan ik kort over zijn: de nagellijm doet zijn werk namelijk goed! Ik breng een klein beetje aan op de scheur en laat het even drogen. Herôme belooft een droogtijd van 90 seconden, maar het duurt wel wat langer. Na zo’n vijf minuten is de lijm helemaal hard en is de scheur geplakt. De lijm laat een glanzend laagje achter, net als een transparante nagellak. Desgewenst kan je de lijm met de vijl plat vijlen, zodat je geen bobbel lijm op je nagel hebt. Ik vind het zelf echter niet zo storend, dus doe dit zelf niet.

REVIEW HERÔME S.O.S. NAIL REPAIR NAGELLIJM 9 REVIEW HERÔME S.O.S. NAIL REPAIR NAGELLIJM 10

Hoe vaak je de lijm moet bijwerken hangt af van wat je die dag doet. De lijm slijt er namelijk af, dus als je bijna niks doet gaat het langzamer dan wanneer je jouw handen veel gebruikt. Zelf heb ik de lijm om de dag aangebracht. Dat ging prima, tot ik op mijn werk met mijn nagels ergens hard tegen botste, waardoor de lijm brak. Gelukkig was mijn nagel in de tussentijd al gegroeid en zat de scheur niet meer bij mijn nagelbed, dus ik kon mijn nagel gewoon knippen.

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

Je moet niet ergens hard met je nagel tegen botsen, want dan breekt de lijm. Maar behalve dat doet de lijm goed zijn werk. Dankzij de lijm scheurde mijn nagel niet verder, waardoor ik kon wachten tot mijn nagel genoeg was gegroeid om de scheur af te knippen/vijlen. Voor bij een ingescheurde nagel scheelt dit een hoop ongemak, maar je kan het ook gebruiken als je nagelrand is gescheurd. Fijn product!

Herôme S.O.S. Nail Repair nagellijm kost ongeveer €9,99 voor 10 ml (verschilt per verkooppunt). De nagellijm is verkrijgbaar bij de drogist, parfumerie en Bol.com.

Wat vind jij van deze nagellijm? Kende jij al hem al?

Xx Sarah

28 gedachtes over “BEAUTY: REVIEW HERÔME S.O.S. NAIL REPAIR NAGELLIJM

  1. Northflix zegt:

    Ik kende het wel, maar het is niets voor mij.
    Als mijn nagel scheurt dan knip ik hem wel kort.
    Mijn nagels groeien toch als kool 🙂
    Maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn voor wie dit onwijs handig is!

  2. Kirsty zegt:

    Ik moet dit echt eens gaan proberen, dacht dat het niet zou werken, maar als ik dit zo lees is het echt wat voor mij! Ik heb vaak dat mijn nagel nét tot op zo’n pijnlijke plek inscheurt namelijk 😦

  3. Akosua zegt:

    Jammer van de vervelende verpakking. Gelukkig heb ik dit niet nodig, want ik houd mijn nagels toch redelijk kort. En als het echt op een vervelende plek inscheurt, dan knip ik de nagel kort of gebruik ik wat nagellak. Werkt prima.

  4. Beautyjuf zegt:

    Wat tof dat je zo tevreden bent over deze nagellijm. Ergens vind ik het wel gek dat de nagellak breekt als je je nagels (hard) stoot. Ik ben helaas niet zo’n fan van het merk Herome. De nagellakjes vind ik qua kwaliteit niet zo geweldig (stroperig en geen goede dekking). Ik gebruik nu een handcrème, maar die trekt niet in 😦

    • saarenzo zegt:

      Wat apart dat de handcrème niet intrekt! Ik heb momenteel een handcrème van Herôme voor in mijn tas, maar die trekt zo snel in dat ik amper de kans krijg om hem goed uit te smeren. Welke handcrème heb jij?

  5. natasjaepb zegt:

    Oh handig! Een ingescheurde nagel is namelijk erg pijnlijk.. meestal doe ik die dan overdompelen met nagellak zodat die ook wat steviger is haha (tenzij je inderdaad ergens hard tegen aankomt met je nagel).. of mijn nagel zo kort mogelijk knippen, zodat die minder snel dieper inscheurt 🙂

  6. Petra zegt:

    aha, leuk deze nagellijm kende ik nog niet, wel het principe….ik kocht een aantal jaren terug ook zoiets bij de etos en daar zat ook een soort vloeipapier bij en dat was heel erg sterk en scheurde heel moeilijk….dan moest je de lijm erop smeren, een stukje van dat papier erover, weer lijm, glad vijlen en dan hielp dat wel eventjes….
    een groot nadeel hiervan vind ik toch wel het soort kinderslot….die zijn absoluut niet geschikt voor mensen zoals ik ( de hele wereld krijgt ze op hun gemakje open behalve…. ja juist, je mag niet meer raden)

  7. sabrina zegt:

    Ja goed spul he! Ik heb het laatst in een Prijsmepper voor de helft en dan nog 25% gescoord. Ik heb er eerst een laagje op gedaan, dan een stukje van een theezakje en dit nog 2x herhaald. Een beetje vijlen en mijn duimnagels zijn weer sterk. Ik ben wel benieuwd hoe lang het blijft zitten, heb er ook lak overheen.

Geef een reactie

