BEAUTY: REVIEW ZIAJA COCOA BODY BUTTER

REVIEW ZIAJA COCOA BODY BUTTER

Van het skincare merk Ziaja mocht ik vorige maand vijf producten uitzoeken in de winkel. Over de heerlijke massage olie hebben jullie al een review kunnen lezen. Vandaag is er weer een product van Ziaja aan de beurt, de Cocoa body butter. Zal hij net zo fijn zijn als de massage olie? Lees snel verder om daar achter te komen.

DE VERPAKKING

REVIEW ZIAJA COCOA BODY BUTTER 2 REVIEW ZIAJA COCOA BODY BUTTER 3

De body butter zit in een plastic pot met draaidop. De verpakking is donkerbruin met lichtblauwe details. Die kleurencombinatie zie je niet vaak bij de verpakkingen van beauty producten (eigenlijk nooit?), waardoor de body butter gelijk opvalt tussen al mijn andere body butters. De body butter komt uit de Cocoa lijn van Ziaja. Deze lijn bestaat uit verschillende lichaams- en haarverzorgingsproducten, waardoor je de producten goed op elkaar kan afstemmen.

ZIAJA COCOA BODY BUTTER

REVIEW ZIAJA COCOA BODY BUTTER 5 REVIEW ZIAJA COCOA BODY BUTTER 4

Eens even kijken naar de ingrediënten van de body butter. Die zien er goed uit! De  hoofdingrediënten zijn water, palmolie (verzorgend), Cetearyl Ethylhexanoate (maakt de boter glad, zodat je hem makkelijk kan uitsmeren) en shea boter (zeer verzorgend). Ook bevat de body butter onder andere verschillende notenoliën en natuurlijk cocoa. De body butter bevat omega 3, omega 6 en vitamine E.

REVIEW ZIAJA COCOA BODY BUTTER 6 REVIEW ZIAJA COCOA BODY BUTTER 7 REVIEW ZIAJA COCOA BODY BUTTER 8

De body butter wordt beschermd door folie. Fijn, zo weet je zeker dat het product niet al kan bederven. De body butter zelf is lichtbruin van kleur en ruikt heerlijk naar cacao. De geur is subtiel. Tijdens het aanbrengen ruik je hem best goed en daarna blijft hij lichtjes op de huid hangen. Mijn moeder is normaal niet zo’n fan van de geur van cacao, maar vindt deze body butter wel lekker ruiken. Ik vind de geur echt heerlijk! Ideaal voor liefhebbers van chocola.

HET RESULTAAT

REVIEW ZIAJA COCOA BODY BUTTER 9 REVIEW ZIAJA COCOA BODY BUTTER 10

De body butter is dik en heerlijk romig. Hij is wat gladder dan ik gewend ben van een body butter. Dit komt waarschijnlijk door het hoge aantal Cetearyl Ethylhexanoate dat in de body butter zit. Hierdoor smeert de body butter extra makkelijk uit.

Over het resultaat ben ik dik tevreden. De body butter hydrateert mijn droge huid heel goed. Eindelijk geen benen meer die jeuken doordat ze zo droog zijn. Ik vind het zelf altijd fijn om een dikke laag aan te brengen en dan moet ik ongeveer tien minuten wachten tot ik mij weer aan kan kleden. Mijn moeder gebruikt deze body butter nu ook en brengt een dunnere laag aan. Bij haar trekt hij gelijk in en ze hoeft dus ook niet te wachten met aankleden. De body butter is daardoor zowel ’s ochtends als ’s avonds te gebruiken.

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

Wat een fijne body butter! Hij hydrateert goed en ruikt heerlijk. Wat mij betreft een musthave voor in de winter!

De body butter kost €6,99 voor een pot van 200 ml. Prima prijs! De producten van Ziaja zijn verkrijgbaar bij de Ziaja winkels in Den Haag en in hun webshop.

Wat vind jij van deze body butter? Ken jij de producten van Ziaja al?

Xx Sarah

Deze review bevat producten die ik van een merk of bedrijf heb gekregen. Dit heeft echter geen invloed op mijn mening over het product

24 gedachtes over “BEAUTY: REVIEW ZIAJA COCOA BODY BUTTER

    • saarenzo zegt:

      Ziaja heeft meerdere productlijnen met verschillende geuren. Ze hebben dus ook body butters in andere geuren. Ik weet alleen niet of de body butters veel op elkaar lijken of niet, omdat er per lijn ook heel andere ingrediënten worden gebruikt.

      • louterliefde zegt:

        Ik heb een hele gevoelige huid en krijg snel een reactie op producten. Nu heb je in Polen ook een ”medische” lijn van Ziaja, weet niet of die te koop is in de winkel in Den Haag, maar daarvan vind ik de creme: Kuracja dermatologiczna AZS heel fijn, die hydrateert heel goed. En voor snachts gebruik in een creme van de normale collectie ”oczyszczanie liscie manuka” die onzuiverheden tegengaat, heeft meer een gel consistentie vandaar dat ik hem zelf fijner vind voor snachts. Dit zijn wel de namen van de Poolse potjes :p

      • saarenzo zegt:

        De medische lijn is helaas (nog) niet in Nederland te koop en de andere crème die je noemt ook niet 😦 Ze verkopen een kwart van alle producten in Nederland, dus hopelijk worden het er snel meer. Maar ik zal de producten onthouden voor als ze naar Nederland komen 🙂 Dankje voor je reactie! 🙂

Geef een reactie

